اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اعتبارات مرمتی آثار تاریخی اصفهان با موافقت رئیس‌جمهور افزایش می‌‌یابد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه حضور خود در اصفهان و در بازدید از گذر تاریخی بازارچه حسن‌آباد، از افزایش اعتبارات مرمتی آثار تاریخی اصفهان خبر داد.

اعتبارات مرمتی آثار تاریخی اصفهان با موافقت رئیس‌جمهور افزایش می‌‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عصر امروز در حاشیه بازدی از آثار تاریخی اصفهان با اشاره به تعداد زیاد آثار تاریخی در این شهر اظهار داشت: در حال حاضر ۳۵هزار اثر تاریخی در کشور به‌ثبت رسیده که بیش از ۲هزار اثر آن به تنهایی در استان اصفهان است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت بودجه مرمت آثار تاریخی، در سفرهای استانی و در بازدید از این آثار به این نتیجه رسیدیم که بودجه‌های کنونی به‌هیچ عنوان کفاف حفاظت از این آثار ارزشمند را نمی‌دهد.

ضرغامی افزود: شب گذشته به اتفاق معاون میراث‌ فرهنگی وزارتخانه، در دیداری که با ریاست جمهوری داشتیم، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی آثار تاریخی، بر لزوم افزایش اعتبارات مرمتی و حفاظتی در راستای انجام تکالیف قانونی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کردم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: با موافقت ریاست محترم جمهوری، بودجه حفاظت و مرمت آثار تاریخی کشور، در سال آینده افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول