اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  سواد رسانه

ویدئو| سواد رسانه در جنگ نرم

قدرت رسانه‌ به‌قدری زیاد است که ‌توانسته در دو دهه اخیر بدون نزاع شدید، حکومت‌هایی را در جهان تغییر دهد. رسانه‌ها می‌توانند با رهبری افکار عمومی نقش فعالی در جنبش‌های مردمی داشته‌ باشند.

ویدئو| سواد رسانه در جنگ نرم

گروه سوادرسانه خبرگزاری فارس، قدرت رسانه‌ به‌قدری زیاد است که ‌توانسته است در دو دهه اخیر بدون نزاع شدید، حکومت‌هایی را در جهان تغییر دهد. رسانه‌ها می‌توانند با رهبری افکار عمومی نقش فعالی در جنبش‌های مردمی داشته‌ باشند. به همین دلیل جنگ رسانه‌ای یا همان جنگ نرم می‌تواند افکار عمومی را تغییر دهد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انقلاب گل رز گرجستان و انقلاب نارنجی اوکراین اشاره کرد. از نمونه‌های دیگر نقش رسانه در انقلاب‌ها در کشور ترکیه بود که بعد از اعلام کودتا توسط نخست‌وزیر ترکیه در سال 2016، دولت برای مقابله و حفظ کشور به رسانه‌ها روی آورد و توسط رسانه‌ها و فضای مجازی از مردم خواست تا به خیابان‌ها بیایند و جلوی کودتا را بگیرند. نقشی که رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و بازتاب اخبار این اتفاق داشتند در نهایت منجر به شکست کودتا شد. جنگ رسانه‌ای که به آن جنگ نرم هم گفته می‌شود حتی در شرایط صلح هم به‌طور غیررسمی ادامه دارد و دولت‌ها با بهره‌گیری از حداکثر توان رسانه‌ها اهداف سیاسی‌شان را دنبال می‌کنند؛ جنگی که روی صفحات روزنامه‌ها، تلویزیون، میکروفون رادیو و عدسی دوربین‌ها جریان دارد. با ورود عصر دوم رسانه و استفاده از ابزارهای الکترونیکی و اهمیت اطلاعات، نقش خاص رسانه را جدی بگیریم و با افزایش سواد رسانه‌ای به درک دقیقی از فضای رسانه‌ای دست پیدا کنیم.

در ادامه ویدئوی زیر را ببینید:

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول