اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

آغاز جذب دانش‌آموختگان ممتاز دانشگاه صنعت نفت پس از 5 سال وقفه/ نخبگان به وزارت نفت بازمی‌گردند

وزیر نفت در صفحه توئیتر خود نوشت: فرآیند مصاحبه و جذب دانش‌آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت در این هفته پس از 5 سال وقفه آغاز شد.

آغاز جذب دانش‌آموختگان ممتاز دانشگاه صنعت نفت پس از 5 سال وقفه/ نخبگان به وزارت نفت بازمی‌گردند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جواد اوجی وزیر نفت در صفحه توئیتر خود با اشاره به آخرین وضعیت مصاحبه و جذب دانش‌‌آموختگان صنعت نفت نوشت: «فرآیند مصاحبه و جذب دانش‌آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت در این هفته پس از 5 سال وقفه آغاز شد. دانشگاه صنعت نفت یکی از داشته‌های مهم کشور محسوب می‌شود و فارغ‌التحصیلان آن نیز سرمایه‌های ارزشمندی هستند که بدنه کارشناسی و تخصصی صنعت نفت را تشکیل داده‌اند.»

وی در ادامه عنوان کرد: «برای حل مشکل این فارغ‌التحصیلان وعده داده بودم و امروز به این وعده عمل شد. هر چند نمی‌توانم تاسف خودم از مهاجرت بعضی نخبگان فارغ‌التحصیل دانشگاه نفت را پنهان نمایم.»

*نقش زنگنه در فراری دادن نخبگان دانشگاه صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری فارس، از خرداد سال 94 بیژن زنگنه وزیر نفت در اقدامی شائبه‌برانگیز دستور داد که استخدام دانش‌آموختگان ممتاز دانشگاه صنعت نفت در وزارت نفت لغو شود که این موضوع برخلاف وعده‌های قانونی داده شده به آنها بود.

تابستان سال 96 دانشجویان صنعت نفت، با برپایی یکی از طولانی‌ترین تجمعات اعتراضی مقابل مجلس، موجب شدند پای زنگنه به خانه ملت باز شود، اما باز هم وزیر نفت به بهانه نیاز نداشتن به نیروی متخصص جدید در این وزارتخانه حق مسلم این دانش‌آموختگان ممتاز را زیرپا گذاشت.

این اتفاق درحالی رقم خورد که با بازگشت زنگنه به وزارت نفت جمع کثیری از بازنشستگان و دوستان وی از سایر مجموعه‌ها مثل مجموعه شیلات، آب و فاضلاب، امور عشایری و وزارت نیرو و حتی نمایندگان مجلس وارد وزارت نفت شدند.

همچنین توقف در جذب دانش‌آموختگان نخبه دانشگاه صنعت نفت باعث شد که تعداد زیادی از آنها در کشورهای خارجی مشغول به کار شوند و تعدادی دیگر نیز تغییر رشته داده و به کل از فضای نفت خارج شوند و به مشاغل دیگر روی آورند.

*تغییر رویکرد دولت سیزدهم برای احیای حاکمیت نخبگان بر صنعت نفت

ماه گذشته بود که مهدی علی‌مددی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت با بیان اینکه پس از بررسی موضوع و نشست با نمایندگان فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت که تاکنون جذب نشده‌اند، جلساتی با شورای مدیران منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد، عنوان کرد: «سرانجام نتیجه این جلسات به‌صورت پیشنهادی از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت به مقام عالی وزارت ارائه و با موافقت ایشان مقرر شد به ۱۴۹۴ نفر فارغ‌التحصیل گروه الف دانشگاه صنعت نفت، فرصت مجددی برای انجام مصاحبه‌های فنی و تخصصی داده شود.»

علی‌مددی با بیان اینکه به این ترتیب، این دسته از فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، فرصت مجددی برای حضور در مصاحبه‌های فنی و تخصصی و ارزیابی روان‌شناختی پیدا خواهند کرد، اظهار کرد: «پس از انجام مصاحبه‌ها (در مقابل نیازمندی‌های واقعی از طریق اعلام سمت‌های سازمانی مرتبط با رشته تحصیلی متقاضیان توسط شرکت‌های تابعه و بر اساس ضوابط و شیوه‌نامه مربوطه)، افرادی که حدنصاب لازم را کسب کنند، می‌توانند جذب صنعت نفت شوند.»

حال امروز جواد اوجی وزیر نفت در توئیتی عنوان کرد که فرآیند مصاحبه و جذب این فارغ‌التحصیلان آغاز شده است. امید است که وزارت نفت دولت سیزدهم برخلاف گذشته به جای فراری دادن نخبگان از کشور، از آنها جهت رشد و شکوفایی صنعت نفت ایران حمایت و استفاده کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول