اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید ترکمنستان بر نقش سازمان ملل در مبارزه با تروریسم در آسیای مرکزی

معاون وزیر خارجه ترکمنستان در نشست معاونان وزیران خارجه آسیای مرکزی، حمایت همه جانبه خود را برای تقویت بیشتر چنین پلتفرم‌هایی که از سوی سازمان ملل تنظیم می‌شود، اعلام کرد.

تأکید ترکمنستان بر نقش سازمان ملل در مبارزه با تروریسم در آسیای مرکزی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نشست سالانه معاونان وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی به همت مرکز منطقه‌ای سازمان ملل برای دیپلماسی پیشگیرانه در آسیای مرکزی در دوشنبه برگزار شد.

در این نشست «ناتالیا آلمانی» رئیس دیپلماسی پیشگیرانه در آسیای مرکزی، مدیر مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و همچنین معاونان وزیران امور خارجه قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان حضور داشتند.

در این دیدار، «وفا خواجه یف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان به نمایندگی از طرف ترکمنستان حضور داشت که در سخنان خود بر اهمیت نتایج نشست مشورتی سران کشورهای آسیای مرکزی تاکید کرد.

وی همچنین به اهمیت اجرای استراتژی جهانی مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد و برنامه اقدام مشترک برای مبارزه با تروریسم در آسیای مرکزی در منطقه اشاره کرد.

در همین راستا اعلام شد که کشورهای منطقه در حال حاضر پیش نویس برنامه اقدام مشترک به روز شده برای دهه آینده را بررسی می‌کنند.

علاوه بر این، طرف ترکمن حمایت همه جانبه خود را برای تقویت بیشتر چنین پلتفرم‌هایی که توسط مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه برای جوانان و گفت و گوی زنان آسیای مرکزی آغاز شده بود، اعلام کرد.

خواجه یف در پایان سخنان خود آمادگی ترکمنستان را برای توسعه بیشتر همکاری‌های همه جانبه تقویت امنیت، ثبات و شکوفایی اقتصادی منطقه تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان با «جهانگیر خان» مدیر مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد دیدار کرد.

در این دیدار، طرفین بر اهمیت همکاری موثر بلندمدت ترکمنستان با سازمان ملل متحد و تقویت سیستم بین المللی مبارزه با تهدید تروریستی، در تحکیم تلاش‌های بین المللی در این راستا تاکید کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول