اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بازدید «قناعت» از ۲ طرح صنعتی در «نهبندان»/ ۱۲۹ نفر شاغل می‌شوند

در ادامه سفر یک روزه «جواد قناعت» استاندار خراسان‌جنوبی به شهرستان نهبندان، بازدید از طرح اکسید منیزیم و طرح کنسانتره آهن در شهرک صنعتی نهبندان انجام و با راه‌اندازی این طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۲۹ نفر در این شهرستان مهیا می‌شود.

بازدید «قناعت» از ۲ طرح صنعتی در «نهبندان»/ ۱۲۹ نفر شاغل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، در ادامه سفر یک روزه «جواد قناعت» استاندار خراسان‌جنوبی به شهرستان نهبندان، بازدید از طرح اکسید منیزیم در شهرک صنعتی شهرستان نهبندان انجام شد و این بازدید با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بود.

این طرح که با سرمایه‌گذاری۱۱۰ میلیارد تومانی شرکت سدید سرام در حال اجراست، در حال حاضر حدود ۵۵ در صد پیشرفت فیزیکی دارد و بررسی شرایط موجود و رفع موانع از مسیر اجرای این طرح از اهداف این بازدید بود.

به گزارش فارس؛ عملیات اجرایی طرح اکسید منیزیم در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شده و بنا به برنامه‌ریزی‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود تا زمینه اشتغال ۵۵ نفر را فراهم آورد.

بازدید از طرح کنسانتره آهن در شهرک صنعتی نهبندان از دیگر برنامه‌های این سفر بود که با هدف بررسی روند اجرای کار و میزان پیشرفت فیزیکی این طرح صورت گرفت.

عملیات اجرایی طرح کنسانتره آهن با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی شرکت نیک امیدواران پیراکان در بهمن‌ماه سال ۹۸ کلنگ‌زنی شد.

ظرفیت تولید این واحد صنایع معدنی در فاز اول ۳۰۰ هزار تن در سال است و طبق اعلام سرمایه‌گذار در بهمن‌ماه به صورت رسمی افتتاح می‌شود تا زمینه‌ساز اشتغال برای ۷۴ نفر باشد.

با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار، پیگیری‌ها و اقدامات لازم برای توسعه و اجرای فاز ۲ این طرح صورت گرفته تا با سرمایه‌گذاری ۱۱۳ میلیارد تومان، ۳۰۰ هزار تن در سال به ظرفیت تولید این مجموعه اضافه شود.

بازدید از فاز ۱ و ۲ مجتمع گلخانه‌ای نهبندان

بازدید از فاز ۱ و ۲ مجتمع گلخانه‌ای شهرستان نهبندان با هدف اطلاع از وضعیت موجود و تسهیل شرایط برای واگذاری واحدهای گلخانه‌ای به متقاضیان طرح های کشاورزی بود.

از مجموع ۵۴ واحد در نظر گرفته شده در فاز یک مجتمع گلخانه‌ای شهرستان نهبندان، قرارداد لازم برای۲۷ واحد منعقد شده، ۹ واحد در حال فعالیت و ۲ واحد نیز در دست اجرا است و در فاز دوم و طرح توسعه مجتمع گلخانه‌ای نهبندان، ۳۰ هکتار اراضی برای احداث ۴۶ واحد گلخانه‌ای درنظر گرفته شده که در دست واگذاری است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول