اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

معاون وزیر امور خارجه: به‌زودی شاهد رشد اقتصاد ملی خواهیم بود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدارهای رئیس جمهوری در ماه‌های اخیر با سران کشورهای منطقه گفت: در این مدت دیدارهای بسیار خوب و اثرگذاری با مقامات عالی کشورهای همسایه اتفاق افتاده که ثمرات آن را در رشد اقتصاد ملی شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر امور خارجه: به‌زودی شاهد رشد اقتصاد ملی خواهیم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه صبح امروز در دیدار با استاندار گیلان در دفتر استاندار با بیان اینکه دریای خزر یکی از مواهب کشور است، اظهار کرد: موقعیت استراتژیک دریای خزر این پهنه آبی را تبدیل به یکی از مهم‌ترین مسیرهای ارتباطات بین‌المللی و اهرم‌های اقتصادی کرده است.

وی با یادآوری اهمیت کریدور شمال – جنوب، اتصال بندر کاسپین به خط ریلی رشت بیان کرد: مسیرهای ترانزیتی یکی از راه‌های ایجاد شغل و درآمدزایی است و اتصال خط ریلی به بنادر انزلی و کاسپین و فعال‌سازی اسکله‌های رو - رو، موجب تقویت ارتباطات تجاری کشورمان می شود و اهمیت زیادی دارد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با جمهوری آذربایجان گفت: رئیس جمهوری طی ماه های اخیر، دیدارهای بسیار خوب و اثرگذاری با مقامات عالی کشورهای همسایه داشته‌اند که ثمرات آن را در رشد اقتصاد ملی شاهد خواهیم بود.

 

پیگیر طرح‌های ترانزیتی استان گیلان هستیم

استاندار گیلان نیز در این دیدار نیز با تأکید بر پویایی وزارت خارجه در دولت سیزدهم اظهار کرد: پیش از این خلأهایی در حوزه اقتصادی وزارت خارجه وجود داشت که اینک، بسیار امیدوار به رفع این خلأها هستیم.

اسدالله عباسی با اشاره به وجود مرز با جمهوری آذربایجان در استان گیلان، همسایگی با کشورهای همسو را فرصتی کم‌نظیر برای نقش‌آفرینی گیلان در رشد اقتصاد ملی عنوان کرد.

استاندار گیلان همچنین موقعیت جغرافیایی گیلان، وجود بنادر کاسپین، انزلی و نیز آستارا و تکمیل پروژه‌های بندری در مناطق یادشده را در ارزآوری از طریق استان، مؤثر خواند.

عباسی با اشاره به راه‌آهن در حال تکمیل رشت – کاسپین – انزلی، این خط ریلی را در تسهیل ترانزیت کالا به کشورمان از مسیر گیلان اثرگذار عنوان کرد و برقراری و فعال سازی اسکله‌های رو رو را از دیگر موارد مهمی بیان داشت که در استان پیگیری می شود.

شرکت در جلسه توسعه صادرات غیر نفتی و نیز نشست با فعالان اقتصادی گیلان، از دیگر برنامه‌های معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در سفر به استان است.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول