اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

زهره الهیان: به ۵ کشور در پرونده شهید سلیمانی نیابت داده شد

به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در جلسه‌ای با موضوع بررسی ابعاد اقدامات تروریستی و تحریم‌های ضد حقوق بشری، رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: به ۵ کشور در خصوص پرونده حاج قاسم نیابت داده شد.

زهره الهیان: به ۵ کشور در پرونده شهید سلیمانی نیابت داده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، در جلسه‌ای با موضوع بررسی ابعاد اقدامات تروریستی و تحریم‌های ضد حقوق بشری که عصر دیروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، زهره الهیان نماینده، عضو کمیسیون امینت ملی و رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ترورهای مدرسه دخترانه و مسجد قندهار در افغانستان نشان‌دهنده ناامن کردن اطراف ایران از جانب استکبار جهانی است، اظهار کرد: اربعین سال اخیر که برای زیارت عتبات به کشور عراق رفته بودم، در نزدیکی بغداد و کاظمین هنوز داعش پایگاه نظامی وجود داشت که منابع محلی علت را بمباران حشدالشعبی‌ هنگام برخورد با این پایگاه از جانب هواپیماهای آمریکایی عنوان کردند.

وی به نظارت بر انتخابات اخیر ریاست جمهوری سوریه اشاره کرد و ادامه داد: جوانان آن کشور ایجاد دموکراسی در کشور خودشان را مرهون حمایت‌های شهید سلیمانی و جمهوری اسلامی می‌دانستند که نشان از پشتیبانی ایران از حقوق قانونی کشورهای اسلامی است.

الهیان تشکیل پرونده حقوقی شهادت سردار سلیمانی نیابت به ۵ کشور را مطرح کرد و افزود: کمیته مشترک ایران و عراق برای مجازات عاملین شهادت سردار دل‌ها تشکیل شده است، به نحوی که در جلسه دیروز با امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه پیشنهاد دادیم که برای مجازات عاملین شهادت حاج قاسم سلیمانی نیاز به اقدامات انقلابی است و رویکرد دیپلماسی پاسخگو نیست.

ارائه اطلاعات دانشمندان هسته‌ای به تروریست‌ها جرم است

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در رابطه با لزوم جهاد تبیین در مباحث رسانه‌ای تاکید کرد: آمریکایی‌ها به مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور فعلی سوریه گفته بودند، اقدامات جبهه مقاومت در مقابل امپراطوری رسانه‌ای ما بسیار ضعیف است، پس در حال حاضر در جنگ روایت‌ها هستیم و عملکرد رسانه‌های داخلی و خارجی جبهه مقاومت بسیار مهم است.

وی ارائه اطلاعات دانشمندان هسته‌ای از جانب آژانس اتمی و حقوق بشر به کشورهای متخاصم را جنایت دانست و خاطرنشان کرد: به دبیرکل سازمان ملل نامه‌ای برای لزوم صیانت از اطلاعات دانشمندان و علم بومی هسته‌ای ایران ارسال کرده‌ایم، همچنین از برخی سفیران کشورها خواسته‌ایم تا اطلاعات جنایت‌گران و منافقین مسلح را در اختیار ما قرار دهد.

دادگاه کیفری تروریست‌های خارجی برگزار شود

الهیان ابلاغ به قوه قضائیه برای برگزاری دادگاه کیفری صالح جهت محکومیت تروریست‌های بین المللی را نیز مطرح کرد و گفت: قانون جامع مبارزه با تروریست در مجلس شورای اسلامی در حال تدوین است، همچنین از وزارت اقتصاد خواسته‌ایم برنامه‌ی جامع خود را برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه‌ اقتصادی ارائه کند.

همچنین مجید تفرشی معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر ایران با اشاره به این که تعریف مشخصی از تروریست در قوانین حقوقی حقوق بشر وجود ندارد، اظهار کرد: دیوان کیفری بین المللی(ICC) مرجع حقوقی برای ارائه دادخواست‌ها در حوزه تعقیب مجرمان تروریست است که می‌توان از این طریق اقدام کرد، همچنین بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که تیر سال ۹۴ تصویب شد، هرگونه اقدام علیه دانشمندان و تاسیسات هسته‌ای ایران جرم محسوب می‌شود که آمریکا و رژیم صهیونیستی آن را نقض کرده‌اند.

حقوق بشر تروریست‌شویی می‌کند

وی به مرگ‌های خاموش مانند بیماری‌های پروانه‌ای و تالاسمی که نیاز به واردات دارو دارند اشاره کرد و ادامه داد: در اوایل کرونا مانند دفاع مقدس که سیم خاردار نمی‌توانستیم وارد کنیم، ما را در تامین واکسن تحریم کردند که از لحاظ قانونی در یونیسف‌ و حقوق بشر جرم است، اما به محض تولید واکسن در ایران تلاش کردند واکسن‌های خود را به ایران وارد کنند، در حالی که از ورود داروهای بیماران خاص در ایران جلوگیری می‌کنند.

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر ایران، افزایش ارزش سهام اسلحه در آمریکا در شب شهادت حاج قاسم را نیز مطرح کرد و افزود: دبیر کل حقوق بشر به دلیل فشار سیاسی از جانب استکبار جهانی بسیاری از جنایت‌های انسانی را نادید می‌گیرد و به عبارتی تروریست‌شویی می‌کند، به نحوی که در جنگ‌های عراق، سوریه و افغانستان در خاورمیانه، شاهد انواع سلاح‌های ممنوعه و محرومیت‌های غیرقانونی از غذا و دارو هستیم، البته این وقایع با پشتیبانی غرب و در رسانه‌ها از جانب تروریست‌های افراطی با نام اسلامی انجام شده و جنایت محورهای عبری و عربی و غربی با عنوان مقابله با تروریست نشان داده می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول