اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

باید با سدسازی در رودخانه‌ها زمینه استفاده از آب شیرین را بیشتر فراهم کنیم

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: رودخانه‌های ما در شمال ایران همگی به دریا می‌ریزند و ما از این آب شیرینی که در این رودخانه‌ها است بهره چندانی نمی‌بریم و لازم است با احداث سد از آب این رودخانه‌ها استفاده بیشتری ببریم.

باید با سدسازی در رودخانه‌ها زمینه استفاده از آب شیرین را بیشتر فراهم کنیم

ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس  شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور گفت: یکی از مسائل و مشکلات ما در این حوزه این است که رودخانه‌های ما در شمال کشور همگی به دریا می‌ریزند و ما استفاده چندانی از آب شیرین این رودخانه‌ها نمی‌کنیم.

وی افزود: یکی از راه‌ها این است که بر روی رودخانه‌ها از جمله رودخانه سپیدرود سد لاستیکی و سدهای کوچک احداث شود تا بتوانیم استفاده بیشتری از این آب‌ها کنیم. 

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی دیگر از مسائل بحث اصلاح الگوی کشت است. کشت برنج در مناطقی غیر از استان‌های شمالی کشور چهار برابر مصرف آب بیشتری دارد که باید برای این مسئله فکری شود.

نجفی خاطرنشان کرد: پیش از این کشت برنج در غیر سه استان شمالی کشور ممنوع بود اما در یکی دو سالی که ما با بارندگی زیاد مواجه بودیم اجازه کشت برنج در دیگر استان‌ها نیز داده شد.

وی افزود: از سوی دیگر لازم است تا با کشت برنج پرمحصول در استان‌های شمالی نیاز کشور به برنج تأمین شود و در جلسه‌ای که ما با وزیر نیرو داشتیم در این مورد قو‌ل‌ها و برنامه‌های زیادی داشت. 

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر نیرو در این جلسه گفت که طرحی را برای انتقال آب به دریا به کویر مرکزی در وزارت نیرو در دستور کار دارد که کارهای مطالعاتی آن در حال انجام است.

به گزارش فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با ثبت مطالبه‌ای خواستار ذخایر منابع آب شیرین کشور شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول