اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

شارکی: قصور در دسترس بودن ورزشکار 2 سال محرومیت دارد

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: قصور در دسترس بودن ورزشکار 2 سال محرومیت خواهد داشت.

شارکی: قصور در دسترس بودن ورزشکار 2 سال محرومیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، فرزاد شارکی، عنوان کرد: طبق بند 2.4 از مجموعه مقررات مبارزه با دوپینگ ایران، سه نوبت ثبت اشکال در الزامات Whereabouts  (ثبت محل حضور) تخلف محسوب می شود. ورزشکارانی که 3 نوبت اشکال در الزامات Whereabouts شامل تلفیقی از غیبت در آدرس ثبت شده (Missed test) یا عدم ثبت آدرس (Filling failure) برایشان ثبت شود، به مدت 2 سال از کلیه فعالیت های ورزشی محروم خواهند شد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ، خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل استاندارد نمونه گیری وادا، ثبت غیبت از تست (Missed test) صرفا بر اساس گزارش افسرکنترل دوپینگ مامور شده برای نمونه گیری اتفاق می افتد و با بررسی پروفایل آدامز هر ورزشکار، عدم ثبت محرز می شود. اگر تخلف بند 2.4 برای ورزشکار محرز شود مطابق بند 10.3.2 مقررات، ورزشکار برای 2 سال از کلیه فعالیت های ورزشی محروم خواهد شد.

شارکی با اشاره به اختیارات ستاد ملی ایران، گفت: در سال جاری حکم محرومیت 2 ورزشکار که تخلف قصور آنها محرز بود صادر شد. قوانین سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ بسیار شفاف، جدی و غیر قابل انعطاف است از این رو توجه کافی به قوانین مبارزه با دوپینگ از سوی فدراسیون های ورزشی، مربیان تیم های ملی، ورزشکاران و کلیه دست اندرکاران ورزش برای پیشگیری از محرومیت های ناخواسته ناشی از سهل انگاری ضروری بنظر می رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول