اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صدای نوجوان بشرویه ای به گوش دستگاه قضا رسید

کمبود نهاده های دامی در شهرستان بشرویه و انتظار شبانه مردم در شب های سرد پاییزی برای گرفتن سهمیه موجب شد تا دادستان این شهرستان به موضوع ورود پیدا کند.

صدای نوجوان بشرویه ای به گوش دستگاه قضا رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، کاهش سهمیه دام و کمبود خوراک دام چند ماهی است که دامداران بشرویه ای را با مشکل مواجه کرده است.

  اخیرا نیز با انتشار فیلمی  از یک پسر بچه ۱۴ ساله که در هوای سرد پاییزی برای گرفتن سهمیه مقابل یکی از شرکت های توزیع نهاده های دامی در بشرویه به انتظار نشسته بود موضوع داغ تر شد.

این نوجوان ۱۴ ساله بشرویه ای می گوید: دو هفته است که به شرکت خوراک مراجعه کرده است اما نتوانسته سهمیه خوراک مورد نیاز خود را دریافت کند.

 وی گفت: تصمیم گرفتم که یک شب را تا صبح در مقابل شرکت پخش خوراک بنشینم تا شاید بتوانم شکم گرسنه دام هایم  را سیر کنم.

پس از انتشار این فیلم احسان خسروی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه بلافاصله در محل مورد نظر حاضر شده و مطالبه  پسر بچه ۱۴ساله را شخصا پیگیری و دستورات لازم را صادر می کند.

این حرکت بازتاب های مثبتی در فضای مجازی داشته و کاربران فضای مجازی این کار را مصداق حمایت دستگاه قضا از مطالبات به حق مردمی دانسته اند.

مشکل تأمین نهاده های دامی با توجه به خشکسالی‌های متمادی که در سال‌های اخیر در خراسان‌جنوبی شاهد آن هستیم به مشکلی بزرگ برای دامداران تبدیل شده که بخش مهمی از جمعیت دامی این استان را کاهش داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص صف‌های طولانی دامداران در برخی از مناطق استان برای دریافت سهمیه نهاده دامی به خبرنگار فارس گفت: تأخیری که در تأمین برخی از اقلام خام اولیه برای تولید کارخانه‌ها به وجود آمد سبب ازدحام شده است.

محمد ابراهیم ابراهیمی بیان کرد: در حال حاضر این مشکل برطرف و تمام کارخانه های استان با توجه به سهمیه‌ای که به آن‌ها تخصیص داده شده فعالیت دارند.

عدم برنامه ریزی مناسب برای حل مشکلات دامداران خراسان جنوبی که امسال در سخت ترین شرایط نیم قرن اخیر قرار گرفته  اند بیکاری قشر مهمی از جمعیت استان را در پی خواهد داشت که لازم است اجرای طرحی اندیشمندانه در این حوزه مورد توجه مسئولان ذیربط در وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

 انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول