اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

افزایش سهمیه زنان در رشته‌های توپی برای بازی‌های آسیایی؟/کاظمی‌پور: پتانسیل‌ها را رصد می‌کنیم

معاون امور بانوان وزارت ورزش از بررسی تیم‌های زنان برای حضور در بازی‌های آسیایی 2022 خبر داد.

افزایش سهمیه زنان در رشته‌های توپی برای بازی‌های آسیایی؟/کاظمی‌پور: پتانسیل‌ها را رصد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس، مریم کاظمی‌پور در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی تیراندازی در خصوص احتمال اعزام دو رشته تیمی و توپی در بخش بانوان به بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: در بحث اعزام بانوان سیاست کلی از نظر من کسب مدال اولویت دوم است اینکه با حضور در مسابقات و میادین بزرگ تجربه داشته باشیم، برای توسعه ورزش قهرمانی در بخش بانوان راهگشاست. 

وی با اشاره به افزایش سهمیه زنان در رشته‌های توپی برای حضور در بازی‌های آسیایی، عنوان کرد: دنبال افزایش سهمیه زنان در رشته‌های توپی برای بازی‌های آسیایی هستیم به همین دلیل جلسات تخصصی آغاز شده و در همه جلسات از فدراسیون ها دعوت می‌کنیم. پتانسیل ها، فاصله با رقبا، شرایط تیمی و امکانات فدراسیون و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را رصد می‌کنیم تا ببینیم چه تیم‌هایی از رشته‌های توپی کاندیدای اعزام هستند. تمام مسابقاتی که تیم‌ها اعزام می‌شوند یک عملکرد را از ظرفیت تیم‌ها نشان می‌دهد.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، تاکید کرد: هندبال بعد از مسابقات جهانی تغییری خواهد داشت، بسکتبال هم دو پله صعود داشته است. همه تیم‌ها را با نگاه عدالت محور زیر نظر داریم تا با مساعدت‌های کمیته این اتفاق بیفتد و تیم‌های بانوان در رشته‌های توپی اعزام شوند. اینکه الان بگوییم در مورد کدام تیم به اجماع رسیده‌ایم، زود است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعزام دو رشته تیمی در بخش بانوان بدون در نظر گرفتن رشته کبدی است، گفت: دنبال ظرفیت‌های جدید هستیم و موقعیت های امروز تیم‌ها را نسبت به گذشته رصد می‌کنیم و ببینیم تا چه اندازه در داخل ایران سطح فنی آنها اضافه شده است.

کاظمی‌پور در خصوص شرایط رشته تیراندازی و شانس افزایش تعداد سهمیه‌های این رشته در المپیک پاریس یادآوری کرد: تیراندازی از لحاظ نیرو و منابع انسانی جزو رشته هایی است که در تمام سطوح فعال و لیگ و مسابقات خوبی دارد، شک ندارم که می توانیم تعداد سهمیه‌ها را افزایش دهیم ولی در رشته هایی که تجهیزات لازم است این موارد در اهداف و تضمین موفقیت نقش دارد. امیدوارم نقش اسپانسرها را قوت دهیم. ما چیزی کم نداریم ولی یک سری امکانات و تجهیزات لازم است. امیدوارم  به هدف اصلی خود که کسب تمام سهمیه‌ها در رشته تیراندازی است، برسیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول