اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  سواد رسانه

ویدئو| تجربه‌گرایی در دوران پساحقیقت چیست؟

یکی از مسائلی که در دنیای دیجیتال با آن مواجه هستیم این است که مخاطب برای یافتن حقیقت به نظرات اطرافیان خود بیشتر از منابع رسمی اهمیت می‌دهد.

ویدئو| تجربه‌گرایی در دوران پساحقیقت چیست؟

گروه سوادرسانه خبرگزاری فارس، از نمودهای دوران پساحقیقت این است که عموماً مردم برای دریافت حقیقت به برآیند نظرات و دیدگاه اطرافیانشان اهمیت زیادی می‌دهند بدون اینکه به حجم و سطح آن‌ها توجه کنند. به همین دلیل است که گفته می‌شود ما از عصر اطلاعات به عصر تجربه رسیده‌ایم. به‌طور ساده یعنی اینکه یک فرد، نظر کلی اطرافیان خود را اصل قرار داده و آن را به‌کل جامعه تعمیم می‌دهد. مثال سیاسی آن در کشورمان، انتخابات سال 1388 بود که بخشی از مردم بر اساس برآیند نظرات اطرافیانشان نتیجه گرفتند که همه مردم ایران به یکی از کاندیداها رأی داده‌اند. یعنی آن‌ها فضای کوچک اطراف خود را به همه کشور تعمیم دادند. این ویژگی در فضای رسانه خود را به شکلی نشان می‌دهد که افراد در شبکه‌های اجتماعی برای پیام‌هایی که از اطرافیانشان دریافت می‌کنند نسبت به مجاری رسمی اعتبار بیشتری قائل هستند و سپس بر اساس همان دریافت، قضاوت و تصمیم‌گیری می‌کنند.  

در ادامه ویدئوی زیر را ببینید:

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول