اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اولتیماتوم به پیمانکاران پل‌های عابر پیاده مکانیزه رشت/شهردار رشت تذکر گرفت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اولتیماتوم به پیمانکاران پل‌های عابر پیاده مکانیزه رشت گفت: گلایه شهروندان پیرامون وضعیت پل‌های عابر پیاده مکانیزه رشت روزبه‌روز در حال افزایش است و شورای ششم رشت در حفظ امنیت و منافع شهروندان رشت باکسی تعارف ندارد.

اولتیماتوم به پیمانکاران پل‌های عابر پیاده مکانیزه رشت/شهردار رشت تذکر گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا عصر امروز در جلسه‌ای که با حضور جمعی از پیمانکاران  پل‌های عابر پیاده مکانیزه و مدیران ذی‌ربط شهرداری در ساختمان شورای اسلامی رشت برگزار شد، اظهار کرد: پل‌های عابر پیاده باهدف تسهیل در عبور و مرور شهروندان در رشت راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه به‌واسطه کاهش صدمات ناشی از تصادفات، ایجاد پل‌های عابر پیاده مکانیزه در برخی از نقاط رشت در دستور کار شورای چهارم قرار گرفت، افزود: علیرغم اینکه وجود این پل‌ها به لحاظ سیما و منظر شهری موردپذیرش نیست اما با توجه قراردادن حفظ ایمنی و سلامت شهروندان احداث پل‌های عابر پیاده مکانیزه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از خرابی دائمی برخی از پل‌های عابر پیاده مکانیزه در رشت گفت: پل‌های عابر پیاده مکانیزه باهدف تسهیل در عبور و مرور و حفظ ایمنی شهروندان بالأخص برای آن دسته از افرادی که با مشکلات جسمی، حرکتی مواجه هستند اجرایی شد، اما متأسفانه به دلیل خرابی دائمی و همچنین عدم ایمنی تعدادی از پل‌های مکانیزه، نارضایتی شهروندان از این بابت روزبه‌روز در حال افزایش است.

کارگرنیا با تأکید به اینکه همان‌گونه که از پیمانکار انتظار داریم نسبت به تعهداتش پایبند باشد، شهرداری نیز باید در راستای رفع مشکل پیمانکاران تلاش کند، بیان کرد: پیمانکاران وظیفه‌دارند در خصوص پل‌های عابر پیاده بر اساس تعهداتشان عمل کنند و متقابلاً شهرداری رشت نیز باید نسبت به مفاد قانونی قرارداد فی‌مابین متعهد باشد.

وی با بیان اینکه یقیناً پیشگیری از درمان دارای هزینه کمتری است، افزود: پیمانکاران با گماردن نگهبان می‌توانند از بروز سرقت تجهیزات پل‌های عابر پیاده مکانیزه جلوگیری کنند و یقیناً با انجام اقدامات پیشگیرانه ضمن حفظ سرمایه پیمانکار، رضایتمندی شهروندان نیز جلب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره اینکه نارضایتی از وضعیت پل عابر پیاده مکانیزه جانبازان فراوان است، گفت: شهروندان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به‌واسطه زیارت اهل قبور از طریق همین پل عبور و مرور می‌کنند و دائماً گزارش‌هایی مبنی بر خرابی پله‌برقی آن به گوش می‌رسد.

کارگرنیا ایجاد پل‌های عابر پیاده مکانیزه در پیاده‌روها را ازجمله وظایف شهرداری رشت دانست و افزود: شورای اسلامی شهر رشت بر اساس نظر کارشناسان حوزه ترافیک مصوب می‌کند که در کدام نقاط شهر باید نسبت به احداث پل‌های عابر پیاده اقدام شود.

وی با انتقاد از خاموشی پل‌های عابر پیاده مکانیزه تصریح کرد: حتی اگر آسانسور برخی از پل‌های عابر پیاده مکانیزه سالم باشد، به‌واسطه تاریکی، حضور افراد معتاد و غیره استفاده از برخی از این پل‌ها امکان‌پذیر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه رفع مشکل پل‌های عابر پیاده مکانیزه را به شهردار رشت به‌صورت مکتوب تذکر داده‌ام، افزود: این موضوع را در جلسه علنی روز چهارشنبه شورا بار دیگر به شهردار رشت تذکر می‌دهیم و در صورت عدم توجه یقیناً طرح سؤال از شهردار رشت به‌واسطه بی‌توجهی نسبت به وضعیت پل‌های عابر پیاده مکانیزه رشت و عدم امنیت شهروندان از این بابت  رقم می‌خورد.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول