اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دانشجویان پیشگام مطالبه‌گری شجاع و مدبرانه باشند/ پل خلیج‌فارس شاهراه توسعه قشم

امام جمعه شهرستان قشم، دانشجویان را موذنان پیشرفت جامعه دانست و گفت: دانشجویان قشم پرچم مطالبه‌گری شجاعانه و مدبرانه را به دست بگیرند.

دانشجویان پیشگام مطالبه‌گری شجاع و مدبرانه باشند/ پل خلیج‌فارس شاهراه توسعه قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی ظهر امروز در دیدار صمیمانه با دانشجویان و جامعه دانشگاهی قشم، بیان کرد: در جزیره قشم موانع زیادی بر سر راه توسعه قرار دارد که دانشجویان می توانند با تشکیل گروه‌های مطالبه گری برای رفع این موانع تلاش کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان بهترین قشر برای ساماندهی فضای فرهنگی جزیره هستند و با مطالبه‌گری مدبرانه می توانند موانع قانونی و انسانی توسعه را به نوبت از راه بردارند.

امام جمعه شهرستان قشم با تاکید بر احداث پل خلیج فارس به عنوان مطالبه ای اساسی برای مردم جزیره، اضافه کرد: احداث پل خلیج فارس علاوه بر توسعه اقتصادی و اجتماعی جزیره به عنوان یکی بحث مهم در پدافند غیرغامل مطرح است و جامعه دانشگاهی به عنوان نماینده مطالبه‌گر مردم باید پیگیر احداث آن باشد.

حجت الاسلام حاجبی با بیان ظرفیت‌های فراوان  قشم در زمینه های اقتصادی و فرهنگی، اظهار کرد: حلقه اتصال دانشگاه با صنعت و تولید باید شکل بگیرد و توسعه رشته های دانشگاهی و جذب دانشجو در جزیره باید متناسب با نیازهای اشتغال حوزه تولید و صنعت باشد.

امام جمعه شهرستان قشم، با تاکید بر لزوم راه‌اندازی شهرک دانشگاهی در قشم گفت: جزیره پهناور قشم ظرفیت‌های زیادی در حوزه دانشگاهی دارد و می توان با راه‌اندازی شهرک دانشگاهی علاوه بر تبدیل شدن به قطب علمی منطقه، قفل توسعه‌نیافتگی جزیره را شکست.

به گفته وی تکیه‌گاه بزرگ جزیره در مسیر توسعه دانشگاه است، زیرا وابستگی فکری به جریان‌های مدیریتی و سیاسی ندارد و ایده آنها ایده انقلابی است که با تدبیر مناسب و شجاعت به موقع باید ورود کنند.

حجت الاسلام حاجبی راه‌اندازی دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم را یک از اقدامات زیربنایی و مهم برای انجام کارهای فرهنگی دانست.

امام جمعه شهرستان قشم همچنین بر لزوم تدریس بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک واحد درسی دانشگاهی تاکید و خاطرنشان کرد: این بیانیه که در آن اهداف و مسیر تعالی‌بخشی مشخص شده باید برای دانشجویان تبیین شود.  

گفتنی است، در این جلسه صمیمانه دانشجویان به بیان نظرات خود در خصوص چالش های موجود در جزیره و راه های برطرف سازی آنها با امام جمعه شهرستان قشم سخن گفتند.

انتهای پیام/88050

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول