اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

والیبال باشگاه‌های جهان| مصاف با غول‌ها در سرزمین قهوه/ وقتی سیرجانی‌ها FIVB را هم سورپرایز می‌کنند

تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان به مصاف سادا کروزیرو (برزیل) دارنده سه جام طلایی رنگ این مسابقات می‌رود.

والیبال باشگاه‌های جهان| مصاف با غول‌ها در سرزمین قهوه/ وقتی سیرجانی‌ها FIVB را هم سورپرایز می‌کنند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان سال 2021 از 16 تا 21 آذرماه سال جاری با حضور 6 تیم در شهر بتیم برزیل برگزار خواهد شد. مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در دو گروه زیر آغاز می‌شود و در پایان از هر گروه دو تیم برتر به مرحله نیمه‌نهایی صعود خواهند کرد:

گروه A: لوبه (ایتالیا)، یوپی‌سی‌ان (آرژانتین) و فون ویک تاباته (برزیل)

گروه B: سادا کروزیرو (برزیل)، فولاد سیرجان ایرانیان (ایران) و  ترنتینو (ایتالیا)

مصاف با غول برزیلی در سرزمین قهوه

تیم فولاد سیرجان ایرانیان از ساعت چهار بامداد چهارشنبه 17 آذرماه در نخستین مسابقه خود به مصاف سادا کروزیرو می‌رود. سادا کروزیرو تا کنون شش بار در مسابقات باشگاه‌های مردان جهان روی سکو رفته است که در سال‌های 2013، 2015 و 2016 خوش‌رنگ‌ترین جام و مدال (طلا) را به دست آورد. این تیم برزیلی که در حال حاضر در رتبه دوم جدول سوپر لیگ برزیل قرار دارد، دو مقام نایب قهرمانی و یک عنوان سومی جهان را نیز کسب کرده است. 6 قهرمانی سوپر لیگ برزیل، سه قهرمانی در کاپ برزیل و سه قهرمانی در مسابقات والیبال سوپر کاپ برزیل نیز از دیگر افتخارات این نماینده آمریکای جنوبی است. سادا کروزیرو همچنین هفت مقام قهرمانی آمریکای جنوبی را در گنجینه افتخارات خود دارد.

بازگشت پس از یک سال تعطیلی

رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان سال گذشته به دلیل فراگیری ویروس کرونا تعطیل شد و حالا بعد از یک سال بازهم اهالی والیبال شاهد برگزاری این بازی‌ها هستند. میزبان این دوره از مسابقات شهر بتیم در برزیل خواهد بود و مسابقات در سالن جیناسیو پلی اسپورتیوو دیوینو براگا انجام می‌شود.

لوبه، مدافع عنوان قهرمانی

تیم والیبال لوبه ایتالیا در آخرین دوره توانست عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کند. این باشگاه ایتالیایی که امسال در گروه A قرار دارد برخی از بازیکنان کلیدی خود مانند روبرلندی سیمون، عثمانی خوانتورنا و فابیو بالاسو لیبرو را حفظ کرده و سه نفر از مدال‌آوران المپیک یعنی ریکاردو لوکارلی، لوسیانو دچکو و ایوان زایتسف را هم به تیم خود اضافه کرده است.

ایوان زایتسف که پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت در لیگ قهرمانان اروپا مقابل لوکوموتیو روسیه هم بازی کرد، اظهار داشت: مدت زیادی منتظر این لحظه بودم.  فقط چند روز دیگر به قهرمانی جهان باقی مانده است و خوب است که می‌بینم زانوی من شرایط خوبی دارد. 

نماینده آرژانتین و برزیل در اندیشه صعود 

در گروه یک تیم والیبال تاباته با مربیگری خاویر وبر آرژانتینی، قهرمان فعلی برزیل ترکیب خوبی را جمع کرده است. تالس هوس، لوئیس استرادا و موریلو رادکه در ترکیب نماینده برزیل قرار دارند و این موضوع باعث افزایش انگیزه آنها برای صعود به مرحله بالاتر شده است. 

تیم UPCN، قهرمان هشت دوره لیگ والیبال آرژانتین دیگر تیم حاضر در گروه اول مسابقات است. این تیم که دارنده مدال برنز دوره‌های 2014 و 2015 این مسابقات است ترکیب جالب توجهی دارد؛ سباستین برایکوویچ پاسور کهنه‌کار و خوزه خورخه جونیور، مدافع برزیلی قرار است در ترکیب نماینده آرژانتین به میدان بروند.  آنها همچنین چند استعداد جوان و آینده‌دار آرژانتینی همچون مانوئل آرموآ، عضو تیم رویایی قهرمانی جهان زیر 21 سال و نیکلاس پرن را هم در ترکیب خود می‌بینند.

ترنتینو با لورنزتی آمد

فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی به بررسی تیم‌های حاضر در گروه دوم مسابقات پرداخته است؛ گروهی که تیم‌های ترنتینو، قهرمان 5 دوره مسابقات باشگاه‌های جهان با هدایت سرمربی آنجلو لورنزتی در آن حضور دارد. سرمربی این تیم نفرات شاخصی را برای این مسابقات در اختیار دارد. چهره‌هایی همچون مارکو پودراسکانین و سرکو لیسیناک و متی کازیسکی از جمله نفرات سرشناس این تیم به شمار می‌روند. ریکاردو سبرتولی (پاسور) و الساندرو میشلتو (دریافت کننده) هم از چهره‌های جوان و در عین حال تاثیرگذار این تیم به شمار می‌روند.

 پودراسکانین اظهار داشت: من چندین سال برای برخی از تیم‌های برتر ایتالیا بازی کرده‌ام، اما نتوانسته بودم در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان بازی کنم.  همه این فرصت را ندارند که مقابل بهترین‌های جهان رقابت کنند و این انگیزه بزرگی است. ما قهرمانان آسیا و آمریکای جنوبی را در گروه خود داریم، بنابراین باید در همان ابتدا عملکرد خوبی داشته باشیم.

پیش‌بینی FIVB از رقابت تیم‌ها در گروه دوم

طبق پیش‌بینی سایت فدراسیون جهانی والیبال سادا کروزیرو، میزبان مسابقات و ترنتینو برای صعود از این گروه با هم رقابت خواهند کرد. قهرمان سه دوره جهان یک مربی جدید بنام فیلیپه روی نیمکت خود دارد که جانشین مارسلو مندز شده است. فرناندو کاچوپا کرلینگ، ایساک سانتوس و میگل آنجل لوپز هم از چهره‌های مطرح این تیم محسوب می‌شوند. 

 فیلیپه می‌گوید: جام باشگاه‌های جهان مسابقاتی است که هر بازیکنی دوست دارد در آن حضور داشته باشد. در سوپرلیگ خود را برای این بازی‌ها آماده کرده‌ایم و می‌دانیم بازی‌های سختی داریم. ایرانی‌ها بسیار خطرناک هستند، ترنتینو سرویس زننده‌های ماهری دارد، اما ما هم برای این بازی‌ها آماده شده‌ایم.

سیرجانی‌ها FIVB را هم سورپرایز کردند

 تیم فولاد سیرجان که در سال 99 با کسب مقام قهرمانی لیگ برتر مردان ایران سهمیه رقابت‌های قاره کهن را به دست آورد، مهرماه سال جاری در تایلند موفق به کسب نخستین مقام قهرمانی خود در آسیا شد تا نماینده این قاره در مسابقات قهرمانی جهان شود. فولاد سیرجان ایرانیان که در لحظه آخر اعزام، امیر خواجه‌خلیلی را نیز به دلیل مشکلات خروج از کشور از دست داد با 13 بازیکن در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

فولاد سیرجان ایران سومین تیم حاضر در گروه دوم مسابقات است. این تیم برای نخستین‌بار است که حضور در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد. فدراسیون جهانی والیبال در تحلیل تیم سیرجان نوشت «قهرمان آسیا یک مهاجم پرکار به نام صابر کاظمی و همچنین الکساندر بلاگویویک، آرمین تشکری، علیرضا بهبودی و مارکوس کیل و مصطفی حیدری را در ترکیب خود دارد.»  نکته جالب توجه درمورد این تحلیل فدراسیون جهانی این است که سیرجانی‌ها صابر کاظمی را در اختیار ندارند و آنقدر بی‌نظم و بی‌برنامه راهی مسابقات شدند که حتی FIVB هم با دیدن ترکیب نماینده ایران غافلگیر خواهد شد. شرایط سیرجانی‌ها به شکلی است که به نظر می‌رسد سرمربی این تیم آنقدری که به فکر حواشی و مظلوم‌نمایی بوده، به تیمش توجهی ندارد!

علیرضا بهبودی، امیرحسین درخشان، رسول شهسواری، مصطفی حیدری، آرمین تشکری، رضا عابدینی، مهدی جلوه، سهند اله‌وردیان، مجتبی قلی‌زاد، امیرحسین اسفندیار، احسان دانش‌دوست، محمد صادقی و الکساندر بلاگوویچ 13 بازیکن تیم فولاد سیرجان (قهرمان آسیا) در این مسابقات هستند.

* برنامه کامل جام باشگاه‌های جهان به شرح زیر است:

سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰

فونویک برزیل - UPCN آرژانتین، ساعت ۲۲

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰

سادا کروزیرو برزیل - فولاد سیرجان، ساعت ۱۰:۳۰

لوبه ایتالیا - UPCN آرژانتین، ساعت ۲۱

پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰

فولاد سیرجان - ترنتینو ایتالیا، ۳۰ دقیقه بامداد

لوبه ایتالیا - فونویک برزیل، ساعت ۲۱

جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰

سادا کروزیرو - ترنتینو، ۳۰ دقیقه بامداد

نیمه نهایی اول، ساعت ۲۱

شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰

نیمه نهایی دوم، ۳۰ دقیقه بامداد

رده‌بندی، ساعت ۲۱

یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰

فینال، ۳۰ دقیقه بامداد

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول