اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هفته‌ای پرتب و تاب با چاشنی ساماندهی نیروها در شهرداری ساری

ساماندهی ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از  نیروهای انسانی مازاد شهرداری ساری و به‌کارگیری آنها به بخش‌های فضای سبز و خدمات در روزهای اخیر حاشیه‌های زیادی به دنبال داشته است.

هفته‌ای پرتب و تاب با چاشنی ساماندهی نیروها در شهرداری ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ساماندهی ۳ هزار و ۵۰۰  نفر از  نیروهای انسانی مازاد شهرداری ساری و به‌کارگیری آنها به بخش‌های فضای سبز و خدمات در روزهای اخیر حاشیه‌های زیادی به دنبال داشته است، با توجه به اینکه بخشی از نیروها را بانوان تشکیل می‌دهند به‌کارگیری این نیروها به بخش‌های رفت و روب و نگهبانی از پارک‌ها و بخش‌هایی این چنین از مهم‌ترین خبرهای پرحاشیه این روزهای شهرداری ساری است.

در کنار این موضوع سکوت برخی از مدیران شهری و همچنین اظهار بی‌اطلاعی با توجه به اهمیت موضوع بر شایعات بیشتر دامن زده که مستلزم شفاف‌سازی است.

درحالی اصل ماجرا در سایه ابهام بوده که پانزدهمین جلسه شورای شهر ساری برگزار شد تا بتواند پاسخگوی همه سوالات رسانه‌ها باشد که در ادامه با هم می‌خوانیم  البته باید گفت چالش نیروهای مازاد در شهرداری ساری از سال‌های گذشته شروع شده و کماکان ادامه دارد.

*شورا موافق اخراج و تعدیل نیروها نیست

پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این‌باره با اعلام اینکه نیروی انسانی مازاد از چالش‌های شهرداری ساری است، اظهار کرد: اگر این تعداد نیروی مازاد مدیریت نشود، مشکلات به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی نیروها، گفت: ایجاد ظرفیت‌های جدید برای استفاده از نیروهای انسانی این شهرداری براساس تجربه و تخصص هدف از ساماندهی است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه شورا با اخراج و تعدیل نیرو موافق نیست، تصریح کرد: همه این اقدامات باید براساس یک نقشه راه و مطمئن باشد و در این مسیر سامان‌دهی شتاب‌زده را نیز نمی‌پذیریم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یک سوم نیروهای مازاد را بانوان تشکیل می‌دهند، کرامت انسانی و برنامه‌ریزی در ارتباط با ساماندهی درست نیروها باید مدنظر قرار گیرد.

شعبانی اظهار کرد: البته در این زمینه از شهرداری خواستیم که این طرح را با تأخیر و در نظر گرفتن همه جوانب اجرایی کند.

*چرا این طرح در دوره استاندار سابق اجرایی نشد؟

سبحان بخشی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز در ادامه بیان کرد: سامان‌دهی را به گونه‌ای انجام دادند که افراد را به پایین‌ترین بخش‌های یک شهرداری فرستادند تا مجبور شوند به خانه‌های‌شان بروند، اما من به همه آنها گفتم که حتی برای نگهبانی از پارک‌ها فرستاده شدید، بروید اما به خانه‌های‌تان نروید.

وی با طرح این سوال که باید از شهرداری بپرسیم این طرح چرا در دوره استاندار سابق اجرایی نشده است، تصریح کرد: ما دخالت نمی‌کنیم، اما روش اجرا شده روش غلطی است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهرداری ساری گفت: اینکه چه زمانی شهرداری ساری به شورا نامه زده و درخواست کرده که در نیروی خدماتی کمبود دارد؛ شهرداری ساری چه آنالیزی برای ساماندهی مدیریت نیروی انسانی ارائه کرده تا فضا به سمت انتقام‌گیری کشیده نشود و عده‌ای در بخش اداری باقی بمانند و بخشی نیز به جاروزنی فرستاده شوند باید پاسخ داده شود؟

*سابقه کاری و تجربه در ساماندهی نیروها باید لحاظ شود

علی عاشقان، عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز گفت: این طرح با دستور سازمان بازرسی صورت گرفته و شورای تأمین نیز بر آن صحه گذاشته است که  تنها مساله مهم در این طرح، حفظ شأن پرسنل و کرامت انسانی است که باید رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه سابقه کاری و تجربه در ساماندهی نیروها باید لحاظ شود، خاطرنشان کرد: اگر ساماندهی با این نگاه باشد مورد قبول است، اعضای شورای شهر ساری در این بخش دغدغه مشترک دارند و باید به نتیجه‌ای بر مبنای شئونات اخلاقی و شغلی برسیم.

*شهرداری به جای تعدیل به فکر به‌کارگیری نیروها باشد

میررحمان میرشجاعی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری نیز در سخنانی با اشاره به اینکه شهرداری ساری در هیچ یک از کارها با شورای شهر مشورت نمی‌کند و نقش مشورتی این شورا را نادیده می‌گیرد، اظهار کرد: ما نمی‌گوییم شورای شهر در عزل و نصب‌ها دخالت کند، اما در جابه‌جایی‌های اخیر اعضای شورای شهر حتی از این موضوع خبر نداشتند.

وی با اعلام اینکه باید با خاطیان طرح ساماندهی برخورد شود، با نمایش تصاویری از بانوان شهرداری ساری که به شغل پاکبانی فرستاده شده بودند، گفت: این تصاویر مربوط به زنان و دختران شاغل در شهرداری است که در پارک‌های ساری به کار گرفته شدند، چرا باید امروز این وضعیت برای این بانوان ایجاد شود. مطمئناً هر اقدام سازوکاری دارد که در اجرا باید در نظر گرفته شود.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه وقتی پروژه‌ای در شهر اجرا نمی‌شود، نیروی مازاد خواهیم داشت، گفت: شهرداری به جای تعدیل اگر پروژه ایجاد کند این تعداد نیرو به کار گرفته می‌شوند.

*شهرداری در این طرح تجدید نظر کند

شهرام ایرجی عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با تاکید بر اینکه بحث ساماندهی باید انجام شود اما هر نیروی در جای خود باید مورد استفاده قرار گیرد، گفت: با اصل موضوع ساماندهی موافق هستیم اما باید در شیوه اجرای آن تجدید نظر شود.

وی بیان کرد: ساری ظرفیت ایجاد پروژه‌های جدید را دارد و باید فضا به سمتی برود که درآمد ایجاد کنیم تا نیروها به کار گرفته شوند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه در طرح ساماندهی هیچ نظر مشورتی از شورای شهر درخواست نشده است، گفت: درخواست کردیم که شهرداری در این طرح تجدید نظر کند.

*نباید با افکار عمومی بازی کنیم

سیدحسن احمدی عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری در ادامه  اظهار کرد: دو هفته قبل سازمان بازرسی این نامه را به شهرداری زد و شهرداری نیز به شورای شهر فرستاد، قرار شد جلسه‌ای به این منظور تشکیل شود، اما اعضا در جلسه حاضر نشدند و جلسه برگزار نشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر اعضای شورای شهر نگران نیروی انسانی شاغل در شهرداری بودند چرا در آن جلسه شرکت نکردند و دغدغه‌های خود و راهکارها را به شهرداری ارائه نکردند، افزود: حضور نیافتن اعضا موجب شد این طرح از دستور کار شورا خارج شود و بعد از آن هم شهرداری آن را به سلیقه خود اجرا کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه نباید با افکار عمومی بازی کنیم و حق‌الناس است، گفت: درست است که شورای شهر ساری در این ساماندهی دخالتی نداشته، اما به آن جواب آری یا نه ندادیم و باید در این مسیر تعقل به خرج داد تا راهی در پیش گرفته شود.

*از یک خانواده ۱۰ نفر را در شهرداری ساری شاغل کردند/نباید شهرداری ساری متعلق به ۱۰ درصد مردم ساری باشد

سیدحسین یوسفی، عضو دیگر شورای شهر ساری نیز اظهار کرد: امروز باید واقعیت‌های شهرداری ساری در نظر گرفته شود و ساماندهی صورت گیرد، اما این ساماندهی باید از چه کسانی آغاز شود، مهم است.

وی بیان کرد: چارت سازمانی شهرداری ساری مشخص است و باید قبول کنیم ۳هزار نیروی مازاد وجود دارد اما نمی‌توانیم بگوییم بروند باید برای آنها کار تعریف کنیم.

این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه قبول داریم که برخی بانوان شاغل در شهرداری ساری سرپرست خانوار هستند و درآمد دیگری ندارند، مخالف این هستیم که این بانوان تعدیل شوند، گفت: اما برخی افراد هستند که از یک خانواده ۱۰ نفر را در شهرداری ساری شاغل کردند؛ نباید شهرداری ساری متعلق به ۱۰ درصد مردم ساری باشد و آنها از شهر منفعت ببرند و بقیه عوارض بپردازند.

یوسفی با اعلام اینکه موافق این ساماندهی هستم اما تعدیل نباید صورت گیرد، تصریح کرد: برای ساماندهی ابتدا مشخص کنیم که چرا افرادی از شهرهای دیگر در شهرداری مشغول کار شده‌اند، بعد پرسنل و مدیرانی که خانواده خود را مشغول کرده‌اند ساماندهی و تعدیل شوند و  افراد بر اساس مدرک تحصیلی مورد استفاده قرار گیرند.

وی گفت: واقعیت این است که بسیاری از افراد از شهرداری ساری حقوق می‌گیرند، اما بر سر کار خود حاضر نمی‌شوند. در یک سال اخیر افرادی با سن ۵۰ سال در شهرداری ساری جذب شدند، دهیارانی جذب شدند که همه بعد از انتخابات وارد شهرداری شدند که همه اینها آسیب‌های بزرگی برای شهرداری ساری است.

به گزارش فارس، بنظر می‌رسد ساماندهی نیروهای شهرداری پاشنه آشیل شهری تبدیل شد که لازم است در این زمینه تصمیمی جدی اندیشیده شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول