اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استاندار مازندران: ۵۰ درصد از پست‌های مدیریتی استان به جوانان اختصاص می‌یابد/فعال شدن میز دانشجویی در استانداری

استاندار مازندران با اشاره به رایزنی با ۲۵۰ نفر از جوانان برای تیم مدیریتی استان گفت: یکی از سیاست‌های بنده اختصاص ۵۰ درصد از پست‌های مدیریتی به جوانان است.

استاندار مازندران:  ۵۰ درصد  از پست‌های مدیریتی استان به جوانان  اختصاص می‌یابد/فعال شدن میز دانشجویی در استانداری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدمحمود حسینی‌پور پیش از ظهر امروز در مراسم روز ۱۶ آذر در دانشگاه مازندران، اظهار کرد: با توجه به وقت کمی که برای دریافت نظرات دانشجویان تعریف شده و با توجه به ظرفیت بسیار مهمی که در دانشگاه مازندران وجود دارد ،قول می‌دهم که میزی برای تقویت ارتباط دانشجویان و دانشگاهیان در استانداری مازندران ایجاد می‌کنم.

وی در ارتباط با روز ۱۶ آذر  روز دانشجو گفت: این روز در تاریخ دانشگاهی ایران یکی روز شما بسیار مهمی است در سال ۱۳۳۲ یک جریانی در دانشگاه کشور اتفاق افتاده که هر کسی تلاش کرد که این جریان را به نفع خودش مصادره کند اما تاریخ به ما نشان می‌دهد که این اتفاق و حادثه در تقارن سفر نیکسیون به ایران رقم خورده و در اعتراضی که در فضای خفقان دانشجویان دانشگاه تهران فریاد زده و مانع روند عادی سازی کودتا در کشورها شده است.

استاندار مازندران، خاطر نشان کرد: ۱۶ آذر ماه برای نخستین بار دانشجویان در برابر استکبار ایستادگی کردند و به آمریکا اجازه قدرت‌نمایی بیشتر ندادند.

وی اضافه کرد: دانشجویان ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۲۲ ،دانشجویان ضدآمریکا و ضدسلطه بودند بعد از این حادثه خفقان جدی در دانشگاه ایجاد شده تا اینکه در ۱۳۳۸ ،۱۳۳۹ و ۱۳۴۰ در استمرار این حرکت دانشجویان دانشگاه‌ها فریاد آزادی‌خواهی و اسلام‌خواهی سر دادند، مهم‌ترین نهادی که توانست به نهضت روحانیت کمک کرده جریان دانشجویی بوده و امام راحل با پیوندی که بین حوزه و دانشگاه ایجاد کردند، جریان ضدظلم را طراحی و مقابل حکومت پهلوی ایستاده‌اند.

دانشجویان نباید در تب و تاب مسیر غبار سیاسی گم شوند

حسینی‌پور اضافه کرد: نباید به سادگی از کنار ۱۶ آذر عبور کنیم و در تاریخ کشور ما نقش بسیار موثری داشته بعد از پیروزی انقلاب این دانشجویان بودند که موسس اصلی نهادهای انقلاب اسلامی ایران شدند.

وی یادآور شد: سپاه پاسداران توسط دانشجویان شکل گرفته است، نقش دانشجویان در روند شکل گیری انقلاب اسلامی از سال ۱۳۳۲بسیار اثرگذار بوده است.

استاندار مازندران، اضافه کرد: بیشتر شهدای ما جز مهندسان نخبه دانشگاه‌های کشور بودند، بعد از آن دانشجویان در تشکیل جهاد سازندگی و سایر نهاده به صورت موثر عمل کردند.

وی با اعلام اینکه دانشجویان نباید در تب و تاب مسیر غبار سیاسی گم شوند، افزود: در سال ۵۹ با شروع جنگ تحمیلی دانشجویان بودند که جز نخستین کسانی بودند که در دفاع از مرزها نقش اساسی داشتند.

استاندار مازندران یادآور شد: شهید احمد متوسلیان با حضور در کردستان و جبهه‌های جنوب حضور فعال داشتند در هویزه دانشجویان بزرگی به شهادت رسیدند، یکی از بخش‌های تامین کننده نیروهای فعال ما در طول هشت سال دفاع مقدس دانشگاه‌های کشور بودند.

وی اضافه کرد: شور و حالی که امروز دانشجویان ما در دانشگاه‌ها دارند در دفاع از کیان انقلاب اسلامی در ایام دفاع مقدس همین رویه وجود داشته است.

نماینده عالی دولت در مازندران، ادامه داد: دانشجو در جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف کشور گفتمان‌ساز بوده است در هر مقطعی که عده‌ای تلاش برای ایجاد انحراف در روند انقلاب اسلامی داشتند این فریاد دانشجویان کمک کار نظام اسلامی بوده است.

وی با اعلام اینکه دانشجو ضدظلم و ضداستکبار است، افزود: امروز کسانی که با اقتدار در برابر آمریکا و جریان زیاده خواهی در مذاکرات برجام  قرار گرفته، دانشجویان مسلمان دانشگاه‌های کشور هستند.

حسینی‌پور با اعلام اینکه در گام دوم انقلاب، دانشجویان و دانشگاه‌ها نقش اساسی دارند، افزود: ادامه مسیر انقلاب باید با هوشیاری و ابتکار جوانان دنبال شود، امروز در طلیعه شروع حرکت دولت سیزدهم یکی از نیازهای اصلی ما با توجه به دستورات مقام معظم رهبری که در بیانیه گام دوم انقلاب است، پیوند دانشگاه و حوزه اجرایی باید تقویت شود، جریان نفوذ در کشور تلاش دارند که دانشگاه‌های کشور را سرگرم مباحث غیر ضرروی و سیاسی‌کاری‌ها کرده که جوانان نتوانند در تولید علم و حوزه اجرا حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: با وجود همه کارشکنی‌ها با مقاومت و ایستادگی مقام معظم رهبری و هشدارهای معظم له جریان دانشجویی ما مباحث علمی مهمی در جهان دست پیدا کرده است.

استاندار مازندران، اضافه کرد: دانشجوی مسلمان انقلاب وارد بازی‌های جریان نفوذ قرار نگرفته و گوش به فرمان مقام معظم رهبری بودند.

وی با اشاره به مشکلاتی که جریان نفوذ در کشور ایجاد کرده است، گفت: بسیاری از دولت‌های بعد از انقلاب مسیر دانشجویان ما را کاملا به انحراف بردند و بچه‌های این مرز و بوم را مقابل همدیگر قرار داده و اجازه ندادند دانشجویان در بزنگاه‌های مهم کشور برای برون رفت چالش‌ها تلاش کنند،در حوزه اقتصاد بدهکار مردم هستیم به این دلیل که دانشجویان نتوانستند در این بخش ورود پیدا کنند.

حسینی‌پور با اعلام اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم ورود جوانان انقلابی در عرصه رفع مشکلات  اقتصادی است، بیان کرد: همان جریانی که مانع توسعه اقتصادی در کشور هستند در برابر دولت مقاومت می‌کنند و تلاش دارند که مانع دولت شوند.

وی اضافه کرد: دانشجویان باید در بحث توسعه اقتصادی مطالبه‌گری کنند، همچنین در عقب راندن مافیای اقتصادی به کمک دولت آمده و تردید ندارم که اگر جوانان نخبه ما در عرصه اقتصادی حضور پیدا کنند، قله‌های مهم کشور فتح می‌شود.

استاندار مازندران، گفت: جوانان ما محور مهم توسعه اقتصادی در کشور می‌شوند، نیازمند مدیران و کارگزاران جوان هستیم، یکی از سیاست‌های بنده اختصاص ۵۰ درصد از پست‌های مدیریتی به جوانان است به همین دلیل وسواس در انتصابات به خرج می‌دهیم چرا که تاکنون اجازه ندادند، جوانان و نخبه‌های جوانان در عرصه مدیریتی حرکت کنند.

 رایزنی با  ۲۵۰ نفر از جوانان برای تیم مدیریتی

وی ادامه داد: وقتی به دنبال انتصاب یک مدیر جوان انقلابی در پست فرمانداری‌ها هستیم با عدم رزومه اجرایی جوانان مواجه هستیم،در بین روز با ۲۵۰ نفر از جوانان برای تیم مدیریتی رایزنی کردیم.

استاندار مازندران، گفت: آزمون خطا در مدیریتی را پذیرفتم و اصرار به مدیریت جوانان در استان مازندران داریم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه ممکن است مقاومتی علیه به کارگیری جوانان در انتصاب‌های ایجاد شود، گفت: برای این موضوع ساز و کاری تعریف کردیم و نیازمند حمایت جدی دانشجویان در بحث انتصابات هستیم و نباید اجازه بدهیم جریانی که ثروت داشته و سال‌های سال در برخی از حوزه ریشه دوانده و با ثروت خودش رسانه و فضای مجازی را در اختیار بگیرد در مقابل جریان جوان انقلابی قرار بگیرد.

وی با اعلام اینکه مازندران ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه دارد، گفت: مهمترین ظرفیت امید بخش استان نیروی انسانی قوی و کارآمد است.

حسینی‌پور اضافه کرد: در آخرین نظرسنجی که در دو ماه گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور انجام شده استان مازندران در شاخص امید به زندگی مقام اول را کسب کرده است.

وی یادآور شد: مازندران منبع عظیم فرصت‌های مادی کشور است برای توسعه اقتصادی دریایی نیاز به ارائه برنامه از سوی جنبش دانشجویی هستیم در اقتصاد دریا اگر بخواهیم پایبند به ارزش‌های الهی انقلاب اسلامی باشیم و از این دریا بهره‌مند شویم نیاز به ارائه راهکار مناسب از سوی دانشجویان هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به وجود زباله در اطراف شهرهای استان، گفت: در دانشگاه استان نیاز داریم که دانشجویان و نخبگان نسبت به ارائه طرح اقدام کنند، سازمان‌های مردم نهاد ساماندهی مناسب زباله در دانشگاه‌های ایجاد شود و پس از فرهنگ سازی در دانشگاه آن را به کل جامعه تسریع دهد.

وی اضافه کرد: با فعال کردن جریان توسعه اقتصادی در استان مازندران و بهره‌گیری از نخبگان دانشگاه به دنبال افزایش درآمد مردم مازندران هستم.

ایجاد پالایشگاه لبنی استان

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: ۲ هزار ۸۰۰ روستا در استان به جای اینکه ظرفیت توسعه اقتصادی باشد در چرخه قرار ندارند، یکی از برنامه‌ توسعه روستایی ایجاد پالایشگاه لبنی استان است که بیش از ۷۰ محصول را تولید کرده که ظرفیت صادراتی دارد که برای تامین مواد اولیه دانشگاه‌ها باید از ظرفیت روستاها استفاه کنیم.

وی با اعلام اینکه به دنبال توسعه اقتصاد روستایی هستیم، بیان کرد: از ظرفیت جوانان فعال در روستاها برای توسعه دامپروری و کشاورزی باید استفاده شود و برای این موضوع راهکار مناسب باید ارائه دهیم و انتظار داریم که دانشگاه‌ها در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول