اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دیدار فرمانده ناوگروه رزمی پاکستان با نماینده ولی فقیه در هرمزگان/ روابط خوب ایران و پاکستان مورد حسادت دشمنان است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر این مسئله که امنیت و صلح در منطقه قطعاً با حضور نیروهای کشورهای همسایه و تعاملات بین این کشورها حاصل می‌شود، گفت: با هم‌افزایی کشورهای همسایه با یکدیگر به هیچ نیروی فرامنطقه‌ای نیاز نیست.

دیدار فرمانده ناوگروه رزمی پاکستان با نماینده ولی فقیه در هرمزگان/ روابط خوب ایران و پاکستان مورد حسادت دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در هرمزگان، حجت الاسلام عبادی‌زاده در دیدار با فرمانده ناوگروه رزمی پاکستان اظهار داشت: ارتباط خوبی در سال‌های اخیر میان نیروهای نظامی ایران و پاکستان به وجود آمده است که می‌تواند بر همکاری‌های دوجانبه اثرگذار باشد.

وی افزود: سطح تعاملات نیروهای دریایی دو کشور ایران و پاکستان خوب و سازنده است و می‌تواند زمینه برقراری یک ارتباط مستحکم میان دو کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و برادر خوب پاکستان مشترکات دینی و فرهنگی زیادی دارد و می‌توان این ارتباط را تقویت کرد.

وی تصریح کرد: ایران و پاکستان دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی‌اند و همسایگان خوبی برای هم هستند و سوابق خوبی در حسن همجواری دارند.

امام جمعه بندرعباس گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران بر این اعتقاد هستیم که اگر جمهوری اسلامی پاکستان در مسئله‌ای موفق باشد یعنی ایران موفق است و از پیشرفت کشور پاکستان در راستای افزایش ارتباطات استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: مسلماً پیشرفت و اقتدار دو کشور ایران و پاکستان می‌تواند نقش مؤثری در افزایش ظرفیت و تأمین امنیت منطقه داشته باشد.

حجت الاسلام عبادی‌زاده با تأکید بر اینکه حضور ناوگروه‌های پاکستان در ایران و برگزاری رزمایش مشترک می‌تواند بر حسن همجواری و افزایش تعاملات دوسویه اثر مثبت بگذارد گفت: حضور این ناوگروه در ایران و استان هرمزگان به‌عنوان یکی از استان‌های مؤثر در مسائل اقتصادی ایران به‌ویژه در حوزه صادرات و واردات و مسائل دریایی، می‌تواند نقش مؤثری را ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به خط ساحلی ۲۲۰۰ کیلومتری هرمزگان گفت: این استان بیشترین ارتباط دریایی را دارد و نقش ویژه‌ای در دسترسی ایران به آب‌های آزاد از طریق خلیج فارس و دریای عمان ایفا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این مسئله که امنیت و صلح در منطقه قطعاً با حضور نیروهای کشورهای همسایه و تعاملات بین این کشورها حاصل می‌شود ابراز کرد: با هم‌افزایی کشورهای همسایه با یکدیگر برای تأمین امنیت و برقراری صلح به هیچ نیروی فرامنطقه‌ای نیاز نخواهد بود.

حجت الاسلام عبادی‌زاده گفت: تجربه و سوابق تاریخی نشان می‌دهد هرگاه پای بیگانه و کشورهای مستکبر به این منطقه باز شد هرگز در تأمین امنیت موفق نبودند و نتوانستند برای این منطقه مهم و اثرگذار در اقتصاد جهانی صلح و آرامش به ارمغان بیاورند.

به گزارش فارس، ناوگروه نظامی نیروی دریایی پاکستان از روز گذشته با سه رزم‌ناو در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفتند و از فردا تمرینات مشترکی را با نیروی دریایی کشورمان به انجام می‌رسانند.

انتهای پیام/ 88055/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول