اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تشریح نسخه اقتصادی خراسان‌جنوبی/ اولین گام حمایت از زرشک‌کاران

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خراسان‌جنوبی گفت: خرید حمایتی زرشک کشاورزان در اولویت برناممه‌های حوزه اقتصادی خراسان‌جنوبی قرار دارد.

تشریح نسخه اقتصادی خراسان‌جنوبی/  اولین گام حمایت از زرشک‌کاران

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، تحریم‌ها و ادامه دار شدن اپیدیمی جهانی کرونا سب شد تا  اغلب تولیدات زرشک‌کاران این یگانه محصول جهانی خراسان‌جنوبی(زرشک) سال گذشته روی دست آن ها بماند و محصول برداشتی امسال نیز به آن اضافه شود. اکنون دغدغه بیشتر زرشکاران فروش نرفتن این محصول و از همه مهم تر قیمت نه چندان عادلانه آن است که توسط دلالان از آن ها خریداری می شود. به همین دلیل همه زرشکاران خراسان جنوبی خواستار ورود دولت برای خرید این محصول مزیت دار استان هستند که در سفر ریئس جمهوری به خراسان جنوبی و همچنین ریئس سازمان تعاون روستایی کشور نیز این خواسته و مطالبه مطرح شد.

علاوه براین جواد قناعت استاندار خراسان‌جنوبی هم در روز معارفه اش خبر از حمایت از زرشکاران و محصولی که روی دست آن ها مانده است داد، امروز هم «حسین موهبتی» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی در نشست هم اندیشی مدیران دستگاه های اجرایی حوزه اقتصادی استان اظهارداشت: خرید حمایتی زرشک کشاورزان در اولویت برنامه های حوزه اقتصادی استان قرار دارد.

وی ادامه داد: با عنایت به دستور ویژه استاندار و قول مساعدت مسئولان ذیربط از جمله مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور، موضوع پیگیری خرید حمایتی زرشک کشاورزان از برنامه های اولویت دار ما در حوزه اقتصادی است.

قناعت با اشاره به اهمیت مباحث اقتصادی و ضرورت اقدام به موقع و مناسب برای انجام آن ها، اظهار داشت: استاندار طی جلسه مبسوطی بر پیگیری و رفع و رجوع مسایل و موضوعات مهم اقتصادی استان تأکید کرده است.

به گفته وی؛ پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور تا حصول نتیجه لازم از مهمترین موضوعات مورد تأکید استاندار است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری  خراسان جنوبی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که به طور ویژه باید در این جلسات پیگیری شود، بررسی وضعیت بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان هاست، به نحوی که همه فرصت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی و سرمایه گذاری مورد تحلیل قرار گیرد و راهکارهای لازم برای رفع موانع و مشکلات موجود ارائه شود.

موهبتی پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار را از دیگر تکالیف این حوزه خواند و اظهار داشت: با عنایت به جایگاه بازارچه های مرزی در توسعه استان، مشکلات موجود در حوزه تجارت خارجی و بازارچه های مرزی با نظر مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط احصا شده و باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی تأکید کرد: استفاده از نظرات بخش خصوصی به ویژه مدیران و کارشناسان مستقر در مرز و  پیگیری موارد در مرکز نیز مورد تأکید حوزه اقتصادی استان است.

به گفته وی؛ برای بهتر نتیجه دادن برنامه ها در حوزه مرز باید از نظرات مشاور وزیر کشور در امور افغانستان و بازارچه های مرزی نیز استفاده کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با تأکید بر اهمیت مسایل معیشتی مردم خاطرنشان کرد: مسایل و موضوعات مربوط به تأمین و توزیع اقلام و کالاهای اساسی و نیز تنظیم بازار باید با جدیت دنبال شود تا مشکلی در زمینه تأمین اقلام مورد نیاز مردم نداشته باشیم.

موهبتی بر نظارت مستمر و منظم بر نحوه تأمین و توزیع اقلام و کالاهای اساسی و ضروری تأکید کرد و گفت: با توجه به گره خوردن نهاده های دام و طیور با معیشت مردم و تأمین کالاهای اساسی، این موضوع هم با جدیتی بیش از گذشته دنبال خواهد شد.

وی برگزاری منظم جلسات کمیسیون تنظیم بازار،نظارت میدانی و بازدیدهای پیوسته و نامحسوس از وضعیت بازار و دیگر مراکز ذخیره‌سازی و عرضه کالاهای اساسی را ضروری خواند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به کمبود منابع اعتباری بانک‌های استان متذکر شد: تنها راهکار مؤثر برای فراهم آوردن امکان پرداخت تسهیلات به طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، تجهیز و تقویت منابع بانکی است.
موهبتی افزود: دستگاه‌های اجرایی ذیربط می بایست برای جبران این کمبود، نسبت به انتقال حساب‌های بانکی واحدهای تولیدی و شرکت‌ های بزرگ از جمله شرکت کویرتایر، مجتمع زغال سنگ پروده طبس، معدن مس قلعه زری و... از تهران به استان اقدام نمایند.

وی به سردی هوا و لزوم مدیریت مصرف گاز شهری اشاره کرد و گفت: با توجه به مکاتبات شرکت گاز مبنی بر لزوم کاهش مصرف و ایجاد محدودیت در گاز مصرفی کارخانه فولاد، باید برای حل مشکل تأمین گاز مایع مورد نیاز مجتمع فولاد قاینات به عنوان سوخت جایگزین پیگیری های لازم صورت گیرد.

به گفته وی؛ این اقدام برای دیگر واحدهای تولیدی کلیدی نیز دنبال می شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول