اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صادرات 534 هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا

به گفته مدیرکل گمرک آستارا طی هشت ماه گذشته 534 هزار تن کالا به ارزش 301 میلیون و 87 هزار دلار از طریق مرز زمینی این شهرستان صادر شده است.

صادرات 534 هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا

کریم رسولی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته ۵۳۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۰۱ میلیون و ۸۷ هزار دلار اعم‌از محصولات کشاورزی، البسه و صنایع دستی از طریق مرز زمینی این شهرستان به روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادر شده است.

وی با اشاره به وارادت ۱۳۹ هزار و ۹۸۳ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۹۸ میلیون و ۴۶۳ هزار دلار از مبدأ گمرک شهرستان آستارا تصریح کرد: مواد شیمیایی، چوب‌، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی از جمله کالاهای واردشده از طریق کشورهای فدراسیون روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان به ایران هستند.
مدیرکل گمرک شهرستان آستارا ترانزیت خارجی را ۲۸۴ هزار و ۶۰۵ تن کالا اعم‌از فرآورده‌های نفتی، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی و لوازم بهداشتی  برآورد کرد و افزود: این میزان ترانزیت خارجی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان 63 درصد رشد داشته است. 

رسولی با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون ۱۹ هزار و ۳۱۶ فقره اظهارنامه به ارزش سه‌میلیارد و۶۴ میلیون دلار پروانه ورود موقت صادر شده است، گفت: صدور این میزان پروانه ورود موقت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزن ۴۱ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۴۰ درصد با افزایش همراه بوده است. 

وی اتباع ایرانی و خارجی متردد از مرز زمینی شهرستان آستارا طی هشت ماه گذشته را ۱۶ هزار و ۳۳۳ نفر دانست و بیان کرد: از این تعداد، ۱۳ هزار و ۸۰۲ نفر مربوط به تردد اتباع خارجی و دوهزار و ۵۳۱ نفر مربوط به تردد اتباع ایرانی است که توسط کارکنان مستقر در سالن مسافری به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول