اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مذاکرات با شیوه عزتمندانه پیگیری شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه مذاکراتی که از چند روز گذشته آغاز شده بسیار عزتمندانه‌تر از گذشته در حال انجام است، گفت: در عین حال باید مراقبت کنند که مذاکرات حالت فرسایشی پیدا نکند.

مذاکرات با شیوه عزتمندانه پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه این هفته نمازجمعه مرکز مازندران با اشاره به حضور مقتدرانه نیروی دریایی کشور در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: با وجود بمباران شدید نیروی نظامی عراق صادرات محصولات کشور ما متوقف نشده است، نیروی دریایی کشتی‌های نفتی کشور را محافظت می‌کرد، امروز هم نیروی دریایی به قوت و قدرتی رسیده که همه شناورهای ساخت داخل همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای حضور در آب‌های آزاد را در اختیار داشته و از همه اقیانوس‌های جهان بدون دریافت کمکی عبور می‌کنند.

وی گفت: امروز شاهد حضور مقتدرانه نیروی دریایی در خلیج فارس، دریایی عمان و دریایی سرخ هستیم و همچنین کشتی‌های صادراتی کشور ما را از دزدان دریایی که مزدوران کشورهای استعماگر هستند، محافظت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اعلام اینکه امروز ۱۲ آذرماه روز قانون اساسی نامگذاری شده است، افزود: یکی از اقدامات اساسی نظام ما بعد از انقلاب نگارش قانون اساسی بوده و قانون اساسی کشور ما بسیار پیشرفته است.

وی با اشاره به اینکه روز جهانی معلولان در این هفته قرار دارد،گفت: عملکرد مسؤولان که به معلولان توجه دارند قابل تقدیر بوده و متولیان امری که به این قشر توجه نداره یا کمتر توجه می‌کنند، انتظار است که به این موضوع در بحث حمل و نقل ساخت‌وساز توجه مناسب شود.

محمدی‌لائینی با اشاره به دیداری که با جمعیت انجمن معلولان استان مازندران داشته است،افزود: در این دیدار اعضای انجمن از شهردار فعلی مرکز استان که بخشی از حساسیت‌ها را نسبت به معلولان در شهر رعایت کردند، راضی بودند اما هنوز مطالبه بر زمین مانده‌ای دارند که انتظار رسیدگی دارند.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان در روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی،اضافه کرد: امام راحل این اقدام دانشجویان را به انقلاب دوم تعبیر کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به فعالیت سویه جدید کرونا با عنوان اومیکرون که تا مرز کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس نیز رسیده است، افزود:  حساسیت‌ها پیش از شیوع همه‌گیری این بیماری لحاظ شود، برگزاری مجالس و محافل با رعایت مسائل بهداشتی انجام شود.

وی با اعلام اینکه مذاکره که از چند روز گذشته آغاز شده بسیار عزتمندانه‌تر از گذشته در حال انجام است، گفت: در عین حال باید مراقبت کنند که مذاکرات حالت فرسایشی پیدا نکند، برنامه‌ریزی انجام شود که بخشی از مذاکرات در کشور انجام شود.

وی  همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه گفت: گناه و معصیت، بیماری بسیار خطرناک و مهلک است راه رسیدن انسان به بالاترین درجه معنویت ترک گناه است و این توصیه بزرگان دینی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، خاطر نشان کرد: برای ترک گناه توصیه پیشگیرانه و درمانی وجود دارد تا انسان درون خویش را از گناه پاک کند.

وی با اعلام اینکه همانطور که در مسائل بهداشتی درمانی پیشگیری بهتر از درمان بوده در مسائل معنوی هم به این موضوع توجه شده است، افزود: برای رسیدن به کرامت انسانی مناسب دوری از معصیت دوری کند، برخی‌ها اگر زمینه گناه برایشان پیش نیاید گناه نمی‌کنند.

امام جمعه ساری ادامه داد: اگر برای انسان زمینه بروز گناه پیش نیاید خود یک نعمت است، امام علی(ع) می‌فرماید؛ یکی از نعمت‌های خداوند برای انسان این است که زمینه معصیت و گناه برایش فراهم نشود.

وی یادآور شد: حتی سعدی شعری دارد که می‌گوید؛چگونه شکر این نعمت کند که قدرت و توان مردم آزاری ندارم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران،ادامه داد: اگر برای انسان زمینه گناه فراهم شود و گناه نکند و یا اینکه زمینه گناه فراهم شد و خودش را آلوده نکرد، بسیار ارزشمند است و این جنبه پیشگیری دارد اگر انسان بنا به هر دلیل گناه کرد چه باید کند، موضوعی است که اسلام برای این موضوع هم راهکار دارد که با توبه و استغفار و ترک گناه انسان غرق گناه و معصیت نمی‌شود.

وی اضافه کرد: انسان از خدا برای کسب گناهان آمرزش می‌خواهد، انسان گناهکار برای رسیدن به قرب الهی راه استغفار را در پیش می‌گیرد، فرار کردن و تکبر نزد خدا پاسخ ندارد، تنها راه انسان گناهکار برای پاک کردن گناه و معصیت بازگشت به مسیر الهی است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول