اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن| حمله دوباره مقامات دولت «هادی» به ائتلاف سعودی طی یک هفته

مشاور رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن، ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را تهدید واقعی برای مردم این کشور عنوان کرد.

یمن| حمله دوباره مقامات دولت «هادی» به ائتلاف سعودی طی یک هفته

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد عبید بن دغر»  مشاور «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن دوباره از ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی انتقاد کرد.

پایگاه خبری «المشهد الیمنی» به نقل از بن دغر گزارش داد، زمانی که از مشروعیت سخن گفته می‌شود، منظور، مشروعیت یمن است و اگر این کشور تجزیه شود، مشروعیت [و دولت مد نظر ریاض] نیز از بین خواهد رفت.

وی که بارها از دولت مستعفی انتقاد کرده است، خطاب به ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی گفت، بارها به کسانی که به دولت مستعفی حمله کردند یا سعی داشتند که به رئیس آن ضربه وارد کنند، گفته شد که «شما به یمن ضرر می‌زند و این ضرر توسط خود شماست. مشروعیت حضور شما مبتنی بر بقای مشروعیت (دولت مستعفی) یمن است».

این مسئول دولت مستعفی خاطر نشان کرد، هیچ کس نمی‌تواند مشروعیت را از دولت مستعفی بگیرد، جز مردم یمن و «مردم نیز می‌بینند که روز به روز، این مشروعیت در حال از بین رفتن است».

بن دغر خطاب به ائتلاف گفت که «ماهی گرفتن در آب گل‌آلود کافی است» و تأکید کرد که ائتلاف، تهدید واقعی علیه سی میلیون یمنی است.

این در حالی است که عربستان سعودی و امارات به عنوان حامیان اصلی منصور هادی، به شدت در جنوب یمن با هم دچار اختلاف شده‌اند. البته سال گذشته این دو کشور، دولت ادعایی نیز در یمن تشکیل دادند.

شش روز پس از تشکیل این دولت که وابسته به ائتلاف متجاوز بود، بار دیگر اختلاف بین عربستان سعودی و عناصر وابسته به امارات در یمن بالا گرفت.

بن دغر در همان زمان از نشانه‌های بن‌بست بین  دولت مستعفی و گروه موسوم به «شورای انتقالی جنوب» (وابسته به امارات) خبر داد؛ بن‌بستی که درباره تأمین امنیت شهر «عدن» است.

وی گفته بود که عناصر وابسته به امارات در پی اشغال عدن هستند و همین مسئله باعث هرج‌ومرج خواهد شد؛ لذا «نباید هیچ کس فکر کند که به تنهایی در عدن و استانهای مختلف نفوذ داشته باشد؛ زیرا [عدن] پایتخت یمن و مرکز دولت [مستعفی] است».

اظهارات بن دغر بیانگر تداوم اختلاف بین عربستان سعودی و امارات و اشتباهاتی است که ریاض در اجرای بخش نظامی توافق خود، مرتکب شد تا از این طریق، با تشکیل دولت ادعایی خود بتواند پیروزی رسانه‌ای کسب کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول