اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

والیبال مازندران خانه ندارد! / والیبال با هیأت فوتبال قابل قیاس نیست

رئیس هیات والیبال مازندران گفت: نیاز فعلی والیبال مازندران خانه والیبال است همه مسؤولان استان اگر قصد دارند به والیبال کمک کنند، در راستای ایجاد خانه والیبال در مازندران به هیأت والیبال مازندران کمک کنند.

والیبال مازندران خانه ندارد! / والیبال با هیأت فوتبال قابل قیاس نیست

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی|والیبال در مازندران یکی از محبوب‌ترین رشته‌های ورزشی است و طرفداران بی‌شماری هم به مانند کشتی و فوتبال دارد؛ پیشرفت اخیر والیبال ایران یک قطبش به مازندران بر می‌گردد و حضور مربیان و حتی مدیران مازندرانی در سطح‌ملی نشان‌گر قدرت بالای والیبال مازندران است.

والیبالی که در مازندران حالا دو نماینده در لیگ‌برتر دارد و چندین نماینده هم در سایر لیگ‌ها دارد؛ به سراغ رئیس هیأت والیبال استان مازندران رفتیم تا درباره والیبال مازندران با این جوان به گفت‌وگو بپردازیم. پوریا نعیمی در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس به سوالات ما پاسخ داد که در ادامه این مصاحبه را می‌خوانید؛

فارس: از آخرین وضعیت والیبال مازندران بگویید، اوضاع چطوره؟

نعیمی: والیبال مازندران در وضعیت مناسبی است؛ در حال حاضر لیگ نوجوانان و جوانان قرعه‌کشی آن برگزار شده مسابقات نونهالان قهرمانی استان برگزار شده است و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ماه‌های آینده و سال آینده والیبال مازندران هستیم مازندران جز محدود استان‌های کشور است که دو تیم در لیگ‌برتر والیبال کشور دارد و این نشان دهنده جایگاه والای این رشته ورزشی در استان مازندران است.

فارس: مازندران دو تیم در لیگ برتر والیبال کشور دارد و این شاید ابهت والیبال مازندران را نشان می‌دهد؛ لطفا بگوید، در حال حاضر چند تیم در سطح کشور در بخش آقایان و بانوان فعالیت دارند؟

نعیمی: ما تنها استانی در کشور هستیم ۵ تیم در دسته اول آقایان و ۶ تیم دسته اولی در بخش بانوان داریم و با شروع لیگ دسته اول سری ب هم تعداد زیادی در این لیگ شرکت خواهند کرد.

فارس: شما جانشین رئیسی شدید که الان دبیرکل فدراسیون والیبال است، آیا این موضوع مسؤولیت و کار شما را سنگین تر کرده یا اینکه نه، ارتباط خوبی دارید و از حضور یک مازندرانی که خودش سکاندار والیبال مازندران بود بهره و استفاده صحیح می‌برید؟

نعیمی: میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال جزو مفاخر مدیریت ورزش کشور است، وی در حدود ۶ سال مدیریت هیأت والیبال مازندران را برعهده داشتند، امروز قطعاً با روزهای ابتدایی حضور میلاد تقوی در هیأت والیبال بسیار تفاوت دارد تفاوت آن این است که هیأت والیبال مازندران استخوان‌بندی خود را پیدا کرده است، من و همکارانم در راستای بهبود و پویایی بیشتر هیأت والیبال گام خواهیم برداشت. میلاد تقوی دبیرکل فعلی فدراسیون والیبال نگاه بسیار ویژه‌ای به هیأت والیبال استان دارد و این موضوع بسیار به امور هیأت والیبال کمک خواهد کرد.

فارس: در حال حاضر مهمترین مشکل والیبال مازندران چگونه است؟

نعیمی: در حال حاضر مهمترین مشکل والیبال مازندران نداشتن خانه والیبال است من در روزهای ابتدایی حضورم قول دادم تا خانه والیبال در استان مازندران ایجاد کنم و واقعاً برای استانی مثل مازندران که در رشته ورزشی والیبال حرف‌های زیادی برای گفتن دارد خوب نیست که خانه والیبال نداشته باشد، استان‌هایی داریم که والیبال در آن رونقی ندارد اما از داشتن خانه والیبال بهره می‌برند؛ من قول دادم خانه والیبال ایجاد کنیم و این مهم با همکاری مسؤولان اتفاق خواهد افتاد و امیدوارم همکاری صورت بگیرد.

فارس: مازندران یکی از استان‌هایی است که عاشقان والیبال زیادی دارد و شاید در هر خانواده یک نفر والیبالی پیدا می‌شود؛ برای همگانی کردن والیبال چه طرح و برنامه‌هایی اجرا کردید یا دارید؟

نعیمی: طرح همگانی کردن والیبال بسیار خوب است؛ یکی از سیاست‌های ما توسعه والیبال و همگانی‌کردن آن در استان است که این مهم نیازمند همکاری همه جانبه مسؤولان ورزش استان است.

فارس: چندین ساله آمل در سطح اول والیبال کشور است و به نوعی والیبال مازندران را با شهر آمل می‌شناسند و حالا که غرب استان هم به سطح اول والیبال کشور رسیده، آیا شما در بحث استعدادیابی و شناخت استعدادها در دیگر شهرهای مازندران هم اقدام کردید که هراز و هورسانی دیگر از سایر شهرهای مازندران نمایان شود؟

نعیمی: آمل یکی از شهرهای مرکزی والیبال در کشور است و از نظر تعداد بازیکن مربی بیشتر از همه شهرهای دیگر نیرو دارد، به آمل توجه می‌شود و در حال حاضر تعداد زیادی کانون فعالیت می‌کنند، ما با برگزاری مسابقات متعدد به دنبال کشف استعداد در شهرهای مختلف استان هستیم، در حال حاضر پنج تیم از سراسر استان در لیگ دسته اول حضور دارند و ممکن است سال آینده شاهد ظهور نماینده سوم استان در لیگ برتر باشیم .

فارس: در بحث آموزش و کلاس‌های داوری و مربیگری حواشی زیادی است. کرونا هم این وسط مزید بر علت شد تا در برگزاری‌ها تاخیر ایجاد شود؛ آیا برنامه‌ای برای برگزاری کلاس‌های آموزشی دارید؟ عده‌ای از ورزشکاران و داوران شاکی بودند از اینکه سال‌های قبل مبلغ واریز کردند ولی کلاسی برگزار نشده، تکلیف این‌هایی که برای کلاس‌ها واریز داشتند چه می‌شود؟

نعیمی: تنها جایی که ممکن است در هیأت والیبال مازندران حواشی وجود داشته باشد بحث برگزاری کلاس‌های مربیگری است، دو کلاس مربیگری از گذشته مانده و کلاس عملی آن برگزار نشده که این کلاس تعیین و تکلیف شده و بزودی برگزار خواهد شد.

فارس: فوتبال و والیبال و کشتی شاید سه هیأت بزرگ ورزشی مازندران باشند ولی والیبال آنطور که باید و شاید از این بزرگی استفاده نکرده؛ آیا درآمد شما به فوتبال یا کشتی می‌رسد؟

نعیمی: هیأت والیبال مازندران هیچگونه در آمدی ندارد و همه هزینه‌ها از جیب شخصی بنده انجام می‌شود، در بحث در آمد با هیأت فوتبال قابل قیاس نیستیم.

فارس: سازمان لیگ فعال در هیأت والیبال مازندران وجود دارد؟

نعیمی: بله؛ اخیرا آقای مسلم یحیی‌پور رئیس کمیته رویدادها و مسابقات هیأت والیبال مازندران منصوب شد و کار در بحث مسابقات را آغاز کردند.

فارس: در بخش بانوان هم مازندران پیشرفت خوبی در والیبال داشته، نگاه شما به‌عنوان رئیس به والیبال بانوان چطور است؟ برای موفقیت والیبال بانوان چه طرح‌هایی دارید؟

نعیمی: والیبال بانوان در کشور ما تا به حال نمود و رشد خوبی نداشت اما ما در استان بانوان علاقمند زیادی داریم که در حال حاضر حدود ۶ تیم مازنی در لیگ دسته اول بانوان فعالیت می‌کنند. ما در بحث بانوان باید از رده‌های پایه و اردوهای استعدادیابی آغاز کنیم .

فارس:  از والیبال ساحلی هم بگوید که حسابی سبقت گرفته از والیبال اصلی! نظرتون راجب والیبال ساحلی ؟

نعیمی: والیبال ساحلی همانطور که می‌دانید در لیگ‌برتر تیم‌های موج‌سواران نوشهر، ساوانا بهشهر و هورسان رامسر تا سوم را به دست آوردند. والیبال ساحلی بحث درآمد آن برای ورزشکاران در کشور مناسب نیست اما ما در هیأت والیبال استان مازندران تلاش کردیم تا با برگزاری مسابقات متعدد و اردوهای استعدادیابی استعدادها را در بحث والیبال ساحلی کشف کنیم و در راستای مدیریت استعدادها در والیبال ساحلی یک برنامه مدون در نظر گرفتیم که در سال آینده این برنامه را اجرا خواهیم کرد.

فارس: با توجه به شرایط مازندران و داشتن سواحل در تمام شهرها، آیا نمی‌شود روی والیبال ساحلی هم بیشتر مانور داد و مازندران را پایتخت والیبال ساحلی کرد؟

نعیمی: مازندران در حال حاضر یکی از قطب‌های والیبال ساحلی در کشور است، نتایج ما در رده‌های پایه از سال گذشته و در سال جاری این قضیه را می‌کند.

فارس: به فکر برگزاری یا میزبانی از رویدادی بزرگ در والیبال در مازندران هم هستید؟

نعیمی: هیأت والیبال مازندران سابقه میزبانی از تور جهانی والیبال ساحلی را دارند و ما هم در برنامه‌های‌مان برگزاری یک دوره تور جهانی والیبال ساحلی تک ستاره را داریم این قضیه نیازمند حمایت اسپانسر خواهد بود که یک سری از دوستان ما که علاقمند به والیبال هستند در رابطه با میزبانی تور جهانی جلساتی را برگزار کردند.

فارس: ما در سطح ملی هم به تیم‌ملی سرمربی دادیم، چه برنامه‌هایی دارید که این موضوع ادامه‌دار باشد و حتی مربیان و داوران بیشتری در سطح ملی، آسیایی و جهانی فعالیت کنند؟

نعیمی: در سطح ملی ماه بهروز عطایی را داریم که سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران است وی جزو مفاخر والیبال استان هستند و ما با فدراسیون والیبال رایزنی خواهیم کرد تا مربیان بیشتری در اردوهای ملی داشته باشیم.

فارس: به‌عنوان سوال پایانی نیاز فعلی والیبال مازندران چه است؟

نعیمی: نیاز فعلی والیبال مازندران خانه والیبال است همه مسؤولان استان اگر قصد دارم به والیبال کمک کند در راستای ایجاد خانه والیبال در مازندران به هیأت والیبال استان مازندران کمک کند.

انتهای پیام / ۸۶۰۵۹/غ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول