اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از مازندرانِ پرتردد تا تکان خوردن صنعت گردشگری

درحالی وارد سومین ماه از پاییز ۱۴۰۰ شدیم که شاهد حضور مسافران و گردشگران در استان مازندران هستیم به‌طوری‌که ترددها موجب شد مازندران کماکان سومین استان پرتردد کشور باشد.

از مازندرانِ پرتردد تا تکان خوردن صنعت گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، درحالی وارد سومین ماه از پاییز ۱۴۰۰ شدیم که شاهد حضور مسافران و گردشگران در استان مازندران هستیم به‌طوری‌که ترددها موجب شد مازندران کماکان سومین استان پرتردد کشور باشد.

درحالی واحدهای گردشگری مازندران در تابستان ۱۴۰۰ سهمی در زمینه گردشگری نداشتند با خروج از پیک پنجم و شتاب در واکسیناسیون تکان خورد.

*مازندران؛ سومین استان پرتردد کشور

محسن هاشمی رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه افزایش ترددهای بین شهری در ۸ماه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال قبل به‌دلیل کاهش شیوع بیماری کرونا و افزایش رونق کسب و کار و سفرهای تجاری و گردشگری است، اظهار کرد:  تردد در آبان ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن یعنی مهر ۱۴۰۰ در حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است که دلیل عمده آن ناشی از تعطیلات متعدد مناسبتی در مهر ماه و به تبع آن ترددهای توریستی و گردشگری بیشتر در ماه گذشته بوده است.

وی با اعلام اینکه مازندران کماکان سومین استان پرتردد کشور محسوب می‌شود، افزود: بررسی آمار تردد در محورهای مواصلاتی استان با استان‌های مجاور یعنی محورهای هراز و سوادکوه و کندوان و کیاسر و ورودی و خروجی غربی و شرقی استان در ۸ ماه سال جاری بیش از ۳۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تردد رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای مازندران بیان کرد: سال جاری به طور متوسط در هر ساعت بیش از ۵هزار و ۶۶۸ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد بودند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۵ درصد کاهش یافته است. 

هاشمی یادآور شد: پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ بوده است.

*میانگین شب اقامت به حدود ۷۰ درصد رسید

مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره وضعیت گردشگری مازندران در پاییز ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بعد از پایان پیک پنجم و باتوجه به سرعت بحث واکسیناسیون در کنار افزایش تردد‌های جاده‌‌ای، اقامت در حوزه تاسیسات گردشگری و واحدهای پذیرایی خود را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه میانگین شب اقامت به حدود ۷۰ درصد رسید، افزود: سفرها درحال انجام است ولی کماکان تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که با دقت درحال اجرا است و در کنار این مسایل بحث نظارت‌های بهداشتی دنبال می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره وضعیت گردشگری مازندران در پایان گفت: تعداد ۴هزار و ۲۵۰ خانه مسافر ۴۲۵۰،  ۲۰۲ هتل، متل و مهمان‌پذیر و سایر  و ۲۵۶ اقامت‌گاه بوم‌گردی در سطح استان درحال ارائه خدمات به گردشگران بودند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول