اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بتن‌ریزی دیواره اولین کندوی سیلوی ١٠٠ هزارتنی غلات در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از بتن‌ریزی دیواره اولین کندوی سیلوی ١٠٠ هزارتنی غلات در بندر چابهار خبر داد.

بتن‌ریزی دیواره اولین کندوی سیلوی ١٠٠ هزارتنی غلات در بندر چابهار

بهروز آقایی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: با شروع عملیات اجرایی سیلوی ١٠٠ هزارتنی غلات بندر شهید بهشتی در آذر‌ سال گذشته، تاکنون عملیات تحکیم بستر، شمع کوبی‌های حرفه ای و فنی، اجرای عملیات عظیم فوندانسیون و آرموتربندی کندوها به خوبی انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در یکمین سال از شروع پروژه، روز گذشته عملیات موفق اجرای دیواره اولین کندو از ١٢کندوی سیلو با مدل قالب لغزنده انجام شد.

وی تأکید کرد: این پروژه بزرگ و استراتژیک فصل جدیدی از تخلیه کالاهای اساسی را به صورت تمام مکانیزه در سواحل مکران ایجاد خواهد کرد.

به گزارش فارس، آقایی پیش از این در این‌باره گفته بود:‌ با ساخت سیلوی ١٠٠ هزارتنی غلات بندر شهید بهشتی چابهار، ضمن تسریع در تخلیه کشتی‌ها، عملا هزینه های تخلیه و انتقال کاهش یافته و کالا به صورت کاملا استاندارد نگهداری، تخلیه و بارگیری می‌شود.

به گفته وی، این سیلو تمام مکانیزه با تجهیزات با برآورد بالغ بر  ۳۰۰ میلیارد تومان طی مدت ۲۴ ماه ساخته خواهد شد. 

وی همچنین  با اشاره به جذب ۲۰ درصد سهم کالاهای اساسی شرق کشور به بندر چابهار، تخلیه کشتی با ظرفیت تخلیه ۱۲۰۰ تن در ساعت، رعایت مباحث زیست محیطی، ‌جلوگیری از ریزش غلات در محوطه‌ها، کاهش هزینه‌های تخلیه و انتقال و نگهداری استاندارد و ایمن تخلیه و انتقال را از ‌‌مزایای احداث این سیلو در بندر شهید بهشتی، عنوان کرد.

بنابراین گزارش افزایش ظرفیت نگهداری و انبارش کالاهای اساسی و ارتقاء پذیرش پهلودهی کشتی‌های حامل کالاهای اساسی وارد به بندر چابهار‌ از اهداف این پروژه است‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول