اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

جزئیات افزایش قیمت کالاهای اساسی در مهرماه/شکر با 75 درصد رشد قیمت رکورددار گرانی‌

مقایسه قیمت 8 قلم کالای اساسی در مهر ماه امسال با مهر سال گذشته، نشان می‌دهد که قیمت همه این کالا افزایش یافته و در بین کالاها، شکر با 75 درصد افزایش قیمت، رکورد‌دار گرانی است.

جزئیات افزایش قیمت کالاهای اساسی در مهرماه/شکر با 75 درصد رشد قیمت رکورددار گرانی‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی قیمت کالاهای اساسی مانند برنج، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ حاکی از آن است که قیمت اغلب این کالاها در بازه زمانی مهر ۱۳۹۹ تا مهر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

براساس این گزارش قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک از ۲۳۴۰۴۳ ریال به ۲۷۳۹۰۹ ریال افزایش یافته و براین اساس قیمت این کالا در بازه زمانی یاد شده ۱۷ درصد افزایش داشته است.

قیمت برنج تایلندی نیز ۲۹.۸ درصد افزایش داشته و از هر کیلوگرم ۱۲۶۸۱۲ ریال در مهر ۱۳۹۹ به ۱۶۴۶۰۷ ریال در مهر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

قیمت برنج طارم اعلام نیز در مهر ۱۴۰۰ نسبت به مهر ۱۳۹۹ در مجموع ۶۱.۳ درصد افزایش قیمت داشته است و قیمت هر کیلوگرم آن از ۲۹۳۴۱۲ ریال در مهر ۱۳۹۹ به ۴۷۳۳۱۵ ریال در مهر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

برنج هاشمی درجه یک نیز با ۶۱.۸ درصد افزایش قیمت از هر کیلوگرم ۲۸۶۹۷۳ ریال در مهر ۱۳۹۹ به ۴۶۴۲۵۲ ریال در مهر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

بیشترین افزایش قیمت در بین کالاهای اساسی در بازه زمانی یاد شده با ۷۵.۸ درصد مربوط به شکر است به طوری که این کالای مصرفی از هر کیلوگرم ۸۳۱۴۲ ریال در مهر ۱۳۹۹ به ۱۴۶۱۵۷ ریال در مهر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

گوشت گوساله و گوشت گوسفندی نیز هر کدام به ترتیب ۶۰.۴ و ۳۳.۵ درصد در بازه زمانی مذکور افزایش قیمت داشته‌اند.

براین اساس قیمت گوشت گوساله از هر کیلوگر۸۲۴۶۰۴ ریال در مهر ۱۳۹۹ به ۱۳۲۲۴۳۰ ریال در مهر ۱۴۰۰ رسیده است و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی مخلوط نیز از ۹۹۴۴۳۷ ریال در مهر ۱۳۹۸ به ۱۳۲۷۳۹۵ ریال در مهر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

گوشت مرغ تازه نیز با ۴۲.۳ درصد افزایش قیمت از هر کیلوگرم ۱۹۶۵۹۲ ریال در مهر ۱۳۹۹ به ۲۷۹۸۱۲ ریال در مهر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول