اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف سعودی مدعی انهدام یک قایق بمب‌گذاری‌شده و پهپاد یمنی شد

ائتلاف سعودی بامداد امروز مدعی انهدام یک قایق بمب‌گذاری شده در دریای سرخ و رهگیری یک فروند پهپاد یمنی شد.

ائتلاف سعودی مدعی انهدام یک قایق بمب‌گذاری‌شده و پهپاد یمنی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف  سعودی، بامداد امروز (چهارشنبه، اول دسامبر)، مدعی شد که که یک قایق بمب‌گذاری شده متعلق انصارالله یمن را در جنوب دریای سرخ سرنگون کرده است. همچنین یک فروند پهپاد را پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی صنعاء رهگیری و منهدم کرده است.

تلویزیون رسمی عربستان سعودی، همزمان با شکست‌های متوالی نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه مأرب و پیوستن دسته‌ دسته نیروهای «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن به صفوف نیروهای صنعاء، از ادعای فرماندهی ائتلاف سعودی در جنگ یمن مبنی بر هدف قرار دادن یک قایق بمب‌گذاری شده انصارالله در جنوب دریای سرخ  خبر داد.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نیز در صفحه توئیتر خود مدعی شد که این قایق حامل مواد منفجره بود و از استان الحدیده واقع در غرب یمن حرکت کرده بود.

ائتلاف سعودی همچنین ادعا کرد که بامداد امروز، نیروهای ائتلاف سعودی موفق به رهگیری یک فروند پهپاد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شده‌اند.

ائتلاف سعودی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که این پهپاد از فرودگاه صنعاء برخاسته بود که در آسمان استان عمران، رهگیری و منهدم شد.

عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۱۳۹۴)، در پوشش یک ائتلاف عربی با همکاری امارات و چراغ سبز آمریکا، عملیات نظامی گسترده‌ای را در حمایت از دولت مستعفی یمن و به بهانه بازگرداندن آن به قدرت آغاز کرد. طی این مدت به اعلام سازمان ملل، هزاران یمنی جان خود را از دست دادند و بدترین بحران انسانی جهان در کشوری که در مقایسه با کشورهای عربی دیگر، فقیرترین محسوب می شد، رقم خورد. اکنون نیز ۳.۳ میلیون یمنی آواره هستند و ۲۴.۱ میلیون نفر یعنی بیش از دوسوم جمعیت این کشور نیازمند کمک هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول