اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نماینده بجنورد: حق نوار مرزی برای کارکنان دولت در ۱۶ استان برقرار شد

نماینده مردم ۵ شهر استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: حق نوار مرزی برای کارکنان دولت در 16 استان مرزی کشور برقرار می شود.

نماینده بجنورد: حق نوار مرزی برای کارکنان دولت در ۱۶ استان برقرار شد

سیدمحمد پاکمهر، نماینده مردم ۵ شهر استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بجنورد با اعلام برقراری حق نوار مرزی برای کارکنان دولت، اظهارکرد: به دنبال شکایت شخص ثالثی، در سال گذشته دیوان عدالت اداری رأی به قطع پرداخت حق نوار مرزی یا فوق العاده خاص مناطق کمتر توسعه یافته در پایان ۱۳۹۹ داد که به تبع این رأی و متاسفانه از کارمندان نجیب و سختکوش و خدمتگزار در مناطق مرزی مبلغی حدود ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون از حقوقشان کم شد.

وی گفت : با قطع حق نوار مرزی از حقوق و مزایای کارکنان که در نوار مرزی خدمت می کردند در شرایط فعلی زندگی آنان را تحت شعاع قرار داد و چالش هایی را در نقاط مرزی ایجاد کرد و خواسته این کارکنان برقراری مجدد این مزایا در احکام حقوقی بود که با پیگیری های به عمل آمده در ۸ ماه گذشته و جلسات متعددی که با ریاست محترم جمهوری و قوه قضاییه و ریاست دیوان عدالت اداری داشتیم و طی مکاتبات مختلفی تقاضای برقراری مجدد حق نوار مرزی را برای کارکنان این مناطق داشتیم هم در جلسات حضوری و هم به صورت مکاتبات اداری تقاضا داشتیم که حق نوار مرزی مجدد برقرار شود.

 نماینده ۵ شهر استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: نهایتا با پذیرش اعمال ماده ۹۱ توسط ریاست دیوان عدالت اداری امروز این موضوع مجدد در دیوان عمومی عدالت اداری رأی به برقراری حق نوار مرزی برای کارکنان این مناطق صادر شد و این حق شامل ۱۶ استان نوار مرزی به ویژه کارکنان نوار مرزی خراسان شمالی نیز می شود که این می تواند خبری خوش و مسرت بخش برای کارمندان و کارکنان دولت در این مناطق باشدکه به احتمال بسیار بالا از ماه آینده این مبلغ ها برای کارمندان نوار مرزی پرداخت می شود.

وی افزود: معوقات گذشته نیز پرداخت خواهد شد و این کار باعث ماندگاری کارمندان در مناطق محروم می‌شود و خدمات بهتر و مطلوب تری نیز به مردم ارائه می‌دهند .

پاکمهر در پایان افزود: از کلیه عزیزانی که صبر و شکیبایی از خود نشان دادند و مطالبات خود را از طریق مجاری قانونی پیگیری کردند و به نتیجه رساندند تشکر و قدردانی می نمایم و این اطمینان را نیز خواهم داد که مسئله سهمیه سوخت این کارمندان را نیز پیگیر خواهیم کرد.

انتهای‌پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول