اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

8 نکته از هفته هفتم لیگ برتر|گروکشی در آزادی در هفته قحطی گل/اکبریان گربه سیاه استقلال؛ لبخند پرسپولیس به دربی

هفته هفتم لیگ برتر با وارد شدن به فاز اختلاف بین سازمان لیگ و شرکت توسعه و تجهیز برگزار شد و حواشی قابل توجهی را رقم زد.

8 نکته از هفته هفتم لیگ برتر|گروکشی در آزادی در هفته قحطی گل/اکبریان گربه سیاه استقلال؛ لبخند پرسپولیس به دربی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته هفتم لیگ برتر در روزهای دوشنبه و سه شنبه هشتم و نهم آذر برگزار شد که اختلاف پیش آمده بین سازمان لیگ و شرکت توسعه و تجهیز از نکات بارز این هفته بود.همچنین بازی های بی افت و خیز و کم گل از دیگر نکات برجسته هفته هفتم به شمار می رود. در این هفته فقط 7 گل از خط دروازه ها گذشته که نشان از بی کیفیتی و ترسو بازی کردن تیم ها دارد. 

نکته اول: مس رفسنجان یک - صفر هوادار؛ جنجال داوری و بیانیه در کرمان

هوادار تیم تازه وارد لیگ برتر است که هنوز نتوانسته نتیجه مطلوب را کسب کند و رضا عنایتی مشخصا تحت فشار است و شاید همین باعث شد بعد از این بازی به شدت بر داوری منصوریان قاضی این میدان بتازد و البته در صحبت هایش رئیس کمیته داوران یعنی افشاریان هم از این گزند در امان نماند. عنایتی معتقد بود که پنالتی گرفته شده برای مس عجیب و غریب بوده است. از طرفی ربیعی که در جریان کامل صحبت های عنایتی بود و در نشست خبری حاضر شد در صحبت هایش به مالکان متمول هوادار اشاره کرد و سپس باشگاه مس در جواب به سرمربی هوادار با انتشار فیلمی مدعی شد که پنالتی گرفته شده درست بوده و بهتر است رقیب ظرفیت باخت داشته باشد. همین موضوع کافی بود تا باشگاه هوادار هم دست به کار شود و یک بیانیه تند و تیز علیه مسی ها منتشر کرد. 

نکته دوم: پیکان صفر - یک گل گهرسیرجان؛ وقت کشی صدای حسینی را در آورد

یکی از نکات قابل توجه در این مسابقه ابلاغ اشتباهی کمیته داوران به ناظر داوری این بازی بود. مسعود مرادی به عنوان ناظر داوری برای رسیدن به ورزشگاه دستگردی ابتدا راهی شهرقدس شده و سپس در راه کرج بوده که متوجه می شود بازی در تهران و ورزشگاه دستگردی است. اینکه چرا چنین ناهماهنگی در ابلاغ صورت گرفته کسی پاسخی برایش نداشت. تیم پیکان که چند هفته ای می شود رنگ برد را ندیده و بازی هایش یا به تساوی رسیده یا شکست خورده در بازی خانگی ظاهرا اسیر وقت کشی تیم حریف شده است. مجتبی حسینی که معمولا مربی کم حرفی است بعد از این بازی حسابی بابت مصدومیت های زیاد تیم حریف انتقاد کرده و از اینکه داوران هم نسبت به گرفتن وقت های اضافه عدالت نداشتند گله مند بود. 

نکته سوم: صنعت نفت آبادان یک - یک استقلال ؛ اکبریان گربه سیاه استقلال

یک بازی که از نظر امتیازی جز تک امتیاز حاصلی برای دو تیم نداشت به اندازه دو بازی حواشی داشت. از نیمکت نشینی دانشگر، مصدومیت ناگهانی مظاهری در تمرین یک روز قبل از مسابقه، بازی کردن دوباره رضایی درون دروازه آبی ها، حل شدن مشکل بازیکنان خارجی استقلال برای به میدان رفتن، خوشحالی نکردن منصوریان بعد از به ثمر رسیدن گل تیمش که بگذریم، باید گفت این بازی برای مردان آبی پوش باز هم یاداور خاطرات تلخ با محمدرضا اکبریان قاضی این دیدار بود.  پیش از بازی باشگاه استقلال نسبت به انتخاب اکبریان برای قضاوت این مسابقه شاکی شد و در فضای مجازی هم فشار عجیبی به این انتخاب صورت گرفت اما کمیته داوران روی تصمیم خود ایستاد. در نهایت هم ذهنیت منفی و ترس استقلالی ها نسبت به داور باعث شد تا اشتباهات داوری یقه شاگردان مجیدی را بگیرد و به گفته کارشناسان حداقل یک پنالتی استقلالی ها گرفته نشد. هر چند که در سوی دیگر میدان علیرضا منصوریان نسبت به این پنالتی واکنشی خنثی داشت و معتقد بود نمی خواهد در مورد داوران نظر بدهد. 

استقلال دو امتیاز این بازی را درحالی از دست داد که هفته آینده باید در دربی به میدان برود و در شرایطی که مجیدی معتقد بود مقابل نفت اندازه 6 بازی موقعیت از دست داده اند اما کارشناسان در مورد استقلال اعتقاد دارند که این تیم نه خوب بازی می کند و در نتیجه گیری موفق بوده است. 

نکته چهارم: سپاهان 2 - صفر نساجی مازندران؛ خروش شاگردان نویدکیا در دیار زاینده رود

برای محرم نویدکیا چیزی مهمتر از این نبود که با یک برد به موقع بار دیگر به صدر جدول بازگردد و در نهایت هم در پایان هفته هفتم همه چیز طبق خواسته سرمربی زردپوشان اصفهانی رقم خورد. یکی از نکات مثبت این بازی برای تیم صدرنشین دبل شهریار مغانلو بود که توانست خودش را از فشار نجات دهد.البته او در این بازی با شکافته شدن ابرویش هم روبرو شد. البته نویدکیا بعد از بازی بیشتر از اینکه از مغانلو ممنون دار باشد به تمجید از شهباززاده پرداخت و معتقد است که او این فصل از خودگذشتگی می کند. 

در سوی دیگر میدان هم ساکت الهامی که به دلیل محرومیت انضباطی نمی تواند کنار خط باشد از غیبت چهار بازیکنش در این بازی به دلیل سرماخوردگی خبر داد و البته باز هم از بابت محرومیتش از تیمش عذرخواهی کرد. 

نکته پنجم: پرسپولیس یک - صفر نفت‌ مسجدسلیمان؛ چشمک یحیی به دربی در روز اختلافات عجیب

  بازی با تنش بین سازمان لیگ و شرکت توسعه و تجهیز بر سر منافع مالی برگزار شد. درحالی که بازیکنان دو تیم خود را گرم کرده بودند تا راس ساعت 18 مسابقه را آغاز کنند ناگهان اختلافی که گویا از ساعت 14 همان روز جرقه اش خورده بود دامن دو تیم را گرفت و اعلام شد که سازمان لیگ اعلام کرده تا اجازه ندهند تبلیغات محیطی در ورزشگاه آزادی مستقر شود بازی آغاز نخواهد شد. شرکت توسعه و تجهیز با استناد به اینکه امسال سهم آنها از اجاره زمین و تبلیغات محیطی یک میلیارد و 239 میلیون تومان می شود از سازمان لیگ خواسته بود باید با این مبلغ موافقت کنند اما سازمان لیگ زیر بار این پول نرفته بود و البته باشگاه پرسپولیس هم مدعی شد در عین اینکه می خواهد تبلیغات محیطی در اختیارش باشد اما از طرفی هم حاضر نیست چنین پولی را به شرکت توسعه بدهد. در هر صورت با چنین تنشی شاگردان گل محمدی توانستند 3 امتیاز کسب کنند تا بعد از چند هفته ناکامی به رده دوم جدول برسند و بار دیگر در قامت یک مدعی ظاهر شوند. 

البته که پرسپولیس هم تیم بی تنشی نیست. تیمی که شب مسابقه بازیکنان و کادرفنی اش بابت بدقولی های باشگاه استوری مشترک گذاشتند و خواستار بهبود شرایط شدند. یحیی گل محمدی هم این روزها حسابی از این شرایط شاکی است. او هنوز نمی تواند از دو بازیکن تاجیکی که در ایران هستند استفاده کند و از سویی شرایط مالی باشگاه هم خوب نیست. با همه این شرایط سرخ ها با برد به استقبال دربی رفتند. 

نکته ششم: پدیده مشهد صفر - صفر فجر سپاسی؛ اکبرآقا در نقش آقای خاص!

بازی کم افت و خیز دو تیم شاید برای سرمربی فجر رضایت بخش بوده که توانسته یک امتیاز بازی را کسب کند اما این تک امتیازها دردی از پدیده قعرنشین دوا نمی کند. اکبر میثاقیان با شرایط عجیب و غریبی حاضر شده هدایت تیم مشهدی را برعهده بگیرد اما هنوز نتوانسته رنگ خوشی را در این تیم ببینید.

او تحت فشار رسانه هاست و دیروز در نشست خبری به خوبی این موضوع احساس شد. خبرنگاران از اکبر آقا قول می خواستند تا بگوید تیم را در لیگ برتر حفظ می کند اما میثاقیان که از سالهای گذشته اش و قول های معروفش پخته تر شده گفت مورینیو هم قول نمی دهد چه برسد به من. میثاقیان البته بابت انتقال تمرینات تیم به تهران هم حسابی مورد نقد قرار گرفت که البته در مورد این ماجرا بیشتر از اینکه سرمربی تیم پاسخگو باشد مدیریت باشگاه باید توضیح دهد که چرا تیم مشهدی باید در پایتخت تمریناتش را دنبال کند و از همه بدتر حرف و حدیث هم به وجود آید که تیم در یک مسافرخانه اقامت دارد!

نکته هفتم: آلومینیوم اراک صفر - صفر ذوب آهن؛ 200 میلیون جریمه صحبت علیه داور!

بازی از نظر فنی و نکات قابل توجه هیچ نکته قابل بحثی نداشت هر چند رسول خطیبی تمام قد از بازی تیمش ابراز رضایت کرد و با قاطعیت گفت خوب بازی می کنند و آلومینیوم تیم قابل احترامی است. سرمربی آلومینیوم که تا همین چند هفته پیش تیمش در صدر بود به شدت نسبت به وضعیت داوری ها و هجمه هایی که از سوی مربیان قبل و بعد از مسابقه به داوران وارد می کنند گله داشت و به فدراسیون این پیشنهاد را داد که اگر مربی در مورد داوران صحبت کردند 200 میلیون تومان جریمه کند تا کسی نتواند علیه داوران هجمه درست کنند. 

نکته هشتم: فولاد صفر - صفر تراکتور؛ اعتراض به داور چهارم تکراری!

شاید بدترین نکته این بازی برای سرخپوشان تبریزی مصدومیت شدید محمدرضا اخباری بود. زانوی این دروازه ابن در اثر برخورد با کولی بالی به شدت آسیب دید و حتی نتوانست به بازی ادامه دهد اما ثبات این تیم در حفظ نتیجه و نباختن بعد از حضور سولدو از نکات بارز بازی تراکتور بود. سولدو کم حرف است و سعی می کند این روزها با گزیده گویی تمرکزش را روی شرایط تیمش بگذارد. آرامشی که شاید سالها پیش باید به مجموعه تراکتور تزریق می شد.

در آن سوی میدان جواد نکونام هم که توانسته فولاد را جان تازه ای بدهد بابت ابلاغ به داور چهارم این بازی که تابه حال در سه بازی اخیر فولاد هم حضور داشته حسابی گلایه کرد. نکونام که در دو بازی اخیر تیمش دو کارت زرد گرفته جروبحث های پیش آمده در این بازی را ناشی از حضور این داور چهارم اعلام کرد. 

یکی دیگر از صحبت های جالب نکونام در مورد پاتوسی بود. بازیکنی که با اضافه وزن روبرو است و سرمربی سرخپوشان اهوازی تاکید کرد اگر او وزنش را درست نکند وی را جریمه سنگین می کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول