اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

نمایشگاه بین المللی تهران پلمب می شود؟/ تبدیل فضای نمایشگاه بین المللی تهران به فضای عمومی

عضو شورای شهر از تصمیم قاطع شورای شهر تهران برای حفظ منافع شهروندان و کاهش بار ترافیکی شهر تهران با انتقال محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی شهر تهران به شهر آفتاب و پلمب محل نمایشگاه فعلی در محدوده سئول و تبدیل آن به فضای عمومی شهر خبر داد.

نمایشگاه بین المللی تهران پلمب می شود؟/ تبدیل فضای نمایشگاه بین المللی تهران به فضای عمومی

به گزارش خبرنگار فارس، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان جلسه امروز شورای شهرتهران در جمع خبرنگاران گفت: ما باید به عنوان نمانیدگان مردم دغدغه و مشکلات مردم را بشناسیم، یکی از این موضوعات نمایشگاه بین المللی تهران است که باعث ترافیک های سنگین در بزرگراهها و معابر اطراف شده است.

وی با اشاره به اینکه این معضل طی 20 سال گذشته در شورای شهر بارها به عنوان دغدغه مطرح شده است، و دستگاهها به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده اند،  اظهار داشت: در این زمینه اسناد بالادستی وجود دارد که شرکت نمایشگاههای بین المللی تهران را موظف کرده به محل نمایشگاهی احداث شده  شهر آفتاب کوچ کنند.

تشکری هاشمی ابراز داشت: در محل شهر آفتاب به دلیل  وجود خطوط مترو، وجود شبکه معابر گسترده هیچ گونه مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نمی شود.

این عضو شورای شهر تهران گفت:  اسناد بالادستی  نشان می دهد، کمیسیون زیربنایی دولت، استانداری تهران، شورای عالی ترافیک و همه نهادها مسئول این انتقال را تکلیف کردند و بازگشایی دوباره پرونده آن در شورا برای این است که طبق فرموده مقام معظم رهبری مشکل ترافیک تهران به روش علمی حل و فصل شود و  بهمین منظور در جلسات آتی به صورت طرح این مساله  به شورا می آید.

تشکری هاشمی ادامه داد: با توجه به اختیارات قانونی، از  شهردار تهران، می خواهیم که این محل را تا پایان سال پلمب کند تا سال دیگر در این محل نمایشگاهی برگزار نشود.

وی درباره علت تاخیر در اجرای این وظیفه قانونی از سوی دستگاهها توضیح داد که اجرای آن نیازمند عزم اراده جدی دستگاهها است، در حالیکه سرمایه بالغ 135 هکتار فضای ساخته شده در شهر آفتاب که سالانه میلیاردها تومان صرف نگهداشت آن می شود رها شده است.

تشکری هاشمی افزود: اگر قرار باشد به منظور رقابت یا حفط منافع یک شرکت همچنان مردم شهر را در تنگنا قرار گیرند باید شورا با قاطعیت با این مساله مقابله کند.

وی افزود: شرکت نمایشگاه بین المللی به هیچ عنوان نباید، برای سال آینده   برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه در این محل انجام دهد و این فضا به  عنوان فضای عمومی در اختیار شهرداری قرا خواهد گرفت و نمایشگاه بین المللی تهران به محل شهر آفتاب منتقل می شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول