اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فارس من| عملیات اجرایی آزادراه مراغه- هشترود سرعت می‌گیرد/ وعده افتتاح قطعات 2 و 3 شهریور 1401

استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: عملیات اجرایی آزادراه مراغه- هشترود با سرعت بیشتر دنبال شده و نگرانی‌های مردم منطقه در زمینه تلفات جاده‌ای با تکمیل قطعه‌های ۲ و 3 این طرح تا حدودی رفع می‌شود.

فارس من| عملیات اجرایی آزادراه مراغه- هشترود سرعت می‌گیرد/ وعده افتتاح قطعات 2 و 3  شهریور 1401

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خُرّم در رابطه با آزادراه مراغه- هشترود اظهار داشت: این پروژه در بازدیدی که سه هفته قبل از آن داشتم، روند اجرایی مناسبی نداشت؛ اما عملیات اجرایی آن از امروز و با دستور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) تسریع می‌شود.

 وی با بیان اینکه قطعه‌های ۲ و ۳ این آزادراه بر اساس پیش‌بینی‌ها تا شهریور  سال ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد، اضافه کرد: همچنین به دنبال تامین منابع مالی از طریق دولت و تحقق سهم مشارکت قرارگاه به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران این طرح بزرگ ملی هستیم.
 
استاندار آذربایجان ‌شرقی ادامه داد: خواسته ما در این بازدید، اتصال مسیر ۴۵ کیلومتری قطعه‌های ۲ و ۳ به شهر مراغه و بهره‌مندی مردم این شهرستان از این مسیر در سریع‌ترین زمان ممکن است.
 

وعده افتتاح قطعات ۲ و ۳ شهریور سال آینده

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) نیز از آزادراه مراغه – هشترود به عنوان یکی از محورهای مهم ترانزیتی بین استان‌های غربی با مرکز کشور یاد کرد و گفت: بهره‌برداری از قطعه‌های ۲ و ۳ این آزادراه تا پایان شهریور سال آینده در اولویت قرار دارد.
 
سیدحسین هوش‌السادات افزود: بهره‌برداری کامل از این آزادراه، تردد ایمن را تسهیل و طول مسیر فعلی را کاهش می‌دهد و با توجه به حجم ترافیکی که دارد، از اهمیت ویژه برخوردار است.
 
وی ابراز امیدواری کرد: وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرمای این طرح بزرگ، تلاش لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن را به کار بگیرد.
 
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) متذکر شد: این قرارگاه نیز با اهتمام ویژه به تعهد خود در راستای تکمیل این قطعه‌ها در زمان تعیین شده، عمل خواهد کرد تا این مسیر از آزادراه هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.
 
هوش‌السادات این را هم یادآوری کرد: اگر این طرح بر اساس روند قبلی ادامه می‌یافت، شاید تا ۲ سال آینده نیز شاهد تکمیل قطعه‌های ۲ و ۳ نبودیم اما با تامین منابع و افزایش گروه‌های فنی و امکانات مناسب از طریق استان و شهرستان برای تسریع در تکمیل این قطعه‌ها برنامه‌ریزی  شده است.
 
به گفته وی، این قرارگاه با وجود سرما و شرایط دشوار جوی، از طریق بسیج امکانات درصدد تسریع در عملیات اجرایی این آزادراه است.

عزم جدی برای تکمیل ۴۸ کیلومتر از آزادراه مراغه - هشترود 

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، گفت: در پی پیگیری‌ها، عزم جدی برای تکمیل ۴۸ کیلومتر اول آزادراه مراغه – هشترود شکل گرفته و بهره‌برداری از این مسیر تا شهریور سال آینده هدف‌گذاری شده است.

علی علیزاده افزود: بسیاری از سوانح جاده‌ای این محور نیز در همین ۴۸ کیلومتر نخست از سمت مراغه اتفاق می‌افتد و با توجه به اقداماتی که در زمینه تامین اعتبار برای آن صورت گرفته است، بهره‌برداری از آن در موعد مقرر دور از انتظار نیست.

وی، به بازدید روز گذشته استاندار آذربایجان‌شرقی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) از روند اجرایی این آزادراه اشاره کرد و افزود: حضور دوباره نماینده عالی دولت در استان طی کمتر از یک ماه در محل اجرای این پروژه نیز نشان از عزم جدی مدیران اجرایی استان برای تکمیل این مسیر دارد.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای آزادراه مراغه- هشترود

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز  تصریح کرد: در این بازدید تصمیم گرفته شد، ۱۱ کیلومتر اول این طرح از مراغه به‌زودی در اولویت برنامه‌های پیمانکار طرح قرار گیرد.

 موسوی اذعان داشت: در قالب کنسرسیوم از طرف ۲ بانک و دولت ۴۰۰ میلیارد ریال برای این طرح تخصیص یافته است. 

وی ادامه داد: با تامین مالی صورت پیش‌بینی می‌شود، قطعه‌های مهم این آزادراه تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

قطعه‌های ۲ و ۳ آزادراه مراغه – هشترود به مسافت ۴۵ کیلومتر بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۱ کیلومتر از این مسیر آسفالت‌ریزی شده است. 

ساخت آزادراه مراغه – هشترود به مسافت ۱۰۰ کیلومتر با هدف ایجاد مسیر تردد برای جمعیت ۳ میلیون نفری جنوب آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و شمال کردستان از سال ۹۴ آغاز شده است.

 پروژه ۲۰ ساله آزادراه مراغه – هشترود، برای مدت‌ها به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت چشمگیر نداشت اما اکنون مطالبه‌های مردم و پیگیری‌های مسوولان و نماینده مردم جواب داده است و خبرهای خوشی از تامین مالی آن به گوش می‌رسد.

مخاطبین «فارس من» دغدغه‌ای مبنی بر «به تصادفات در جاده مراغه - هشترود پایان دهید» به ثبت رساندند و درخواست پیگیری داشتند.

انتهای پیام/60007/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول