اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

علت وقوع ۸۲ درصد از تصادفات جاده‌ای چیست؟

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا علت وقوع ۸۲ درصد از تصادفات جاده‌ای را تشریح کرد.

علت وقوع ۸۲ درصد از تصادفات جاده‌ای چیست؟

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با بیان این مطلب که چهار علت باعث وقوع ۸۲ درصد از تصادفات جاده‌ای می‌شوند اظهار داشت: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار به رانندگی های طولانی مدت و بدون توقف از جمله یکی از مهم‌ترین علت تصادفات جاده‌ای است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: تخطی از سرعت مجاز یا همان سرعت غیر مجاز که احتمال وقوع تصادف را زیاد کرده و هم در هنگام تصادف، شدت و افزایش جراحات را در پی داشته، علت دوم وقوع تصادفات است؛ همچنین عدم توجه کافی به جلو ناشی از استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات و خوردن و آشامیدن در حین رانندگی از جمله مورد دیگری است که باعث حواس پرتی رانندگان و در نهایت بروز تصادف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سبقت غیرمجاز ناشی از عجله و شتاب راننده، چهارمین عاملی است که بسیاری از تصادفات را به خود اختصاص داده است، چرا که متاسفانه تعدادی محدود راننده فقط به زود رسیدن فکر می کند و هرگز برای رسیدن به مقصد به کیلومتر جاده و سرعت مجاز تعیین شده، توجه نکرده و به قول خودشان می خواهند با پیشدستی، زمان را صرفه جویی کرده و با سرعت غیرمجاز زودتر برسند که در نهایت متاسفانه با سرعت و سبقت غیرمجاز هم باعث وقوع حادثه برای خود و هم بقیه رانندگان شده و حداکثر آسیب و تلفات را نیز در تصادفات بوجود می آورند.

وی از رانندگان در خواست کرد: با رعایت قوانین و مقررات رانندگی کرده و از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کرده و بعد از هردوساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول