اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: روی از سرگیری فعالیت دو کارگروه در مذاکرات وین توافق شد

وزارت خارجه روسیه با تاکید بر عزم مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین، اعلام کرد که در گفت‌وگوهای شب گذشته بر ادامه فعالیت دو کارگروه موافقت شد.

مسکو: روی از سرگیری فعالیت دو کارگروه در مذاکرات وین توافق شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) از جدیت تمام شرکت‌کنندگان در مذاکرات احیای برجام در وین برای نیل به نتایج مثبت خبر داد.

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «همه شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین بر پیگیری خود برای رسیدن به نتیجه مثبت در اسرع وقت تاکید کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه همچنین آمده است که شرکت‌کنندگان در نشست وین تصمیم گرفتند کار دو گروه از کارشناسان در حوزه‌های تحریم و مسائل هسته‌ای را از سر بگیرند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت نتیجه نشست روز گذشته، آغاز خوبی برای این روند کاری بود زیرا نمایندگان هیأت جدید ایرانی انعطاف خاصی را در مورد تعدادی از موضوعات بسیار مهم نشان دادند.

اولیانوف درباره این انعطاف مد نظر خود اظهار داشت، برای مثال ایرانی‌ها که لغو تحریم‌های آمریکا همچنان موضوع اصلی آنهاست، توافق دارند که باید همزمان به موضوع هسته‌ای رسیدگی شود، که نشان‌دهنده بازگشت تهران به پارامترهای اولیه توافق هسته‌ای منعقد شده در سال ۲۰۱۵ است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی با بیان اینکه مذاکرات از جایی که قطع شده بود ادامه پیدا کرد، توضیح داد: «نکته کلیدی این است که تصمیم گرفته شد مذاکرات از لحظه تعلیق در ۲۰ ژوئن امسال از سر گرفته شود. پیشرفت پایان خرداد ماه، مبنای کار بیشتر قرار گرفته است».

نماینده روسیه در مذاکرات وین همچنین گفت: «در این نشست در مورد اقدامات قبلی برای آینده نزدیک توافق شده است. به ویژه دو کارگروه فعالیت خود را از سر می گیرند».

اولیانوف همچنین خبر داد که در اول آذرماه نشست کارگروه مربوط به مسائل هسته‌ای برگزار می‌شود.

نمایندگان ایران و کشورهای گروه ۱+۴ عصر دوشنبه با حضور در هتل «کوبورگ» محل مذاکرات احیای برجام در وین، دور هفتم گفت‌وگوهای کمیسیون مشترک برجام را برگزار کردند.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز بامداد امروز به نقل از یک مقام اروپایی نوشت که مذاکره کننده ایران هشدار داده در صورتی که خواسته‌های ایران در مذاکرات برآورده نشود، تهران برنامه هسته‌ای خود را تشدید خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول