اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بی توجهی دولت‌ها به ایجاد اشتغال یک میلیونی مناطق محروم در هر سال/ مجلس نظارت‌ها را بیشتر کند

نماینده بندرعباس در مجلس گفت: دولت‌های باید توجه ویژه‌ای به موضوع اشتغال می‌کردند که تا کنون اینگونه نبوده است و انتظار از مجلس این است که اقدامات نظارتی خود را در این باره انجام دهد.

بی توجهی دولت‌ها به ایجاد اشتغال یک میلیونی مناطق محروم در هر سال/ مجلس نظارت‌ها را بیشتر کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اسل 44 قانون اساسی در مورد نحوه اجرای بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 کل کشور در دستورکار جلسه علنی امروز (سه شنبه 9 آذر) مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید اظهار داشت: متأسفانه در بند الف تبصره 18 که بنای حمایت از تولید و اشتغال داشته و حتی منابعی هم از تبصره 14 در بودجه 1400 به این تبصره منتقل شده است اما نگاه‌ و عملکرد رضایت‌بخش نبوده است.

مرادی اضافه کرد: انتظار است چون این تبصره و موضوع مهم به مناطق محروم اختصاص دارد تا اشتغال در آن مناطق افزایش پیدا کند و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و سایر دستگاه‌هایی اجرایی که بایستی مورد حمایت ویژه به منظور رفع بیکاری قرار گیرند نشده است. 

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس باید اقدام نظارتی خود را در مورد تبصره 18 و وظایف دستگاه‌های اجرایی به منظور ایجاد اشتغال انجام دهد.

وی گفت: استان‌های محروم انتظار و توقع بیشتری از دولت و مجلس برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری دارند که می‌توانم به استان هرمزگان اشاره کنم که ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و اگر اشتغال در آن مناطق توسعه پیدا کند می‌توانیم نرخ بالای بیکاری را کاهش شدیدی دهیم.

مرادی گفت: دولت‌های باید توجه ویژه‌ای به موضوع اشتغال داشته باشند که در دولت‌های قبلی اینگونه نبوده است و انتظار از مجلس این است که اقدامات نظارتی خود را در این باره انجام دهد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بایستی یک میلیون شغل در کل کشور در هر سال ایجاد کنیم، این درحالی است که در قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی بارها به این موضوع تاکید شده است اما متأسفانه خیلی به آن توجه‌ ویژه‌ای صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول