اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

باید ساز و کار جدیدی برای انتصابات در آموزش و پرورش درنظر گرفت

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان هرمزگان گفت: دولت باید ساز و کار جدیدی مبتنی بر در نظر گرفتن ارتقای نیروی انسانی کارآمد در وزارت آموزش و پرورش در نظر بگیرد.

باید ساز و کار جدیدی برای انتصابات در آموزش و پرورش درنظر گرفت

محمد هادی کشاورزی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در این که آموزش و پرورش در کشور ما نیاز به تغییر و تحول اساسی دارد همه اتفاق نظر دارند اما اینکه این تحول چگونه باید رقم بخورد و ساز و کار آن چیست، محل بحث است اما  آنچه مشخص است این  که مرکز ثقل همه این تحولات، نیروی انسانی کارآمد چه در سطح ستادی و چه در صف است.

وی افزود: متاسفانه از زمان آغاز ریاست جمهوری آقای رئیسی، دورویی ها و رنگ عوض کردن‌ها در بین مسئولین وقت و افرادی که طمع ماندن در قدرت یا حتی طمع رسیدن به پست و مسئولیتی بالاتر را داشته اند بیشتر شده است. افرادی که بیش از ۱۰ سال است در راس بسیاری از مسئولیت‌ها حضور داشته اند و عامل وضع موجود بوده‌اند چند ماهی می‌شود که گویا سبک زندگی خود را نیز تغییر داده اند و سعی دارند حمایت گروه‌های مذهبی و افراد نزدیک به بدنه اصلی دولت را به سمت خود جلب کنند.

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان هرمزگان با بیان این که استان هرمزگان هم از این مسئله مستثنا نبوده است، خاطرنشان کرد: وزیر جدید آموزش و پرورش جناب آقای نوری و همچنین جناب آقای دوستی استاندار محترم هرمزگان می‌بایست ساز و کار جدیدی را برای انتصابات در نظر بگیرند و تا جایی که امکان دارد به نظر سیاسیون و افراد صاحب نفوذ توجه نکنند.

کشاورزی بیان داشت: شایسته‌سالاری نباید فقط در حد شعار باقی بماند. افرادی که برای رسیدن به مسئولیت واسطه می‌فرستند و مدام سعی دارند خودشان را در معرض دید قرار دهند به کار نمی آیند، باید به دنبال افراد شایسته گشت و برای پذیرفتن مسئولیت آنها را قانع کرد و حتی اگر شده از آنها خواهش شود که مسئولیتی را بپذیرند.

وی گفت: عملکرد و کارایی، تدیّن، تعهد، روحیه جهادی و انقلابی، آگاه نسبت به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش، دوری از بازی‌های سیاسی، عدم قبیله گرایی و قومیت گرایی، پاکدستی و خدمتگزاری به مردم و عدم طمع برای کسب قدرت را می‌توان از شاخصه‌های انتصاب مدیران دانست.

این عضو شورای مرکزی جمعیت فرهنگیان جوان هرمزگان اضافه کرد: جامعه فرهنگیان و حتی اولیای دانش آموزان امید زیادی به دولت آقای رئیسی بسته اند، باید هوشیار بود که خواسته مردم و فرهنگیان روی زمین نماند. حتی تمام اعتراضات جامعه فرهنگیان به وضعیت معیشت‌شان به خاطر هدف والاتری است که همانا رشد و پیشرفت دانش آموزان است و معلمی که بدون دغدغه معیشت تمام تمرکزش را روی دانش آموزانش قرار دهد قطع به یقین رشد و ارتقای ایران اسلامی را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول