اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برکت زکات مستحبی به کام پسته‌کار سیرجانی/ کمترین خسارت را در سرمازدگی امسال داشتم

کشاورز داوطلب پرداخت زکات مستحبی پسته در سیرجان که امسال یک‌هزار کیلوگرم از محصول پسته خود را به ارزش 2 میلیارد ریال را به عنوان زکات مستحبی پرداخت کرده است، گفت: زکات موجب برکت و رفع بلا از زندگی انسان و محصولات کشاورزی است.

برکت زکات مستحبی به کام پسته‌کار سیرجانی/ کمترین خسارت را در سرمازدگی امسال داشتم

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام محمدرضا رمضان‌نژاد مسئول ستاد زکات شهرستان سیرجان امروز هنگام بارگیری بیش از 2 هزار کیلوگرم محصول پسته که کشاورزان آنها را از محصول باغات خود به عنوان زکات مستحبی داده‌اند، گفت: کشاورزان و دامداران این شهرستان امسال 6 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 170 رأس دام به عنوان زکات واجب از دامداران و عشایر به ارزش 2 میلیارد و 100 میلیون ریال و 2 هزار کیلوگرم پسته زکات مستحبی به مبلغ 4 میلیارد ریال جمع‌آوری شد.

رمضان‌نژاد از کسب رتبه اول پرداخت زکات مستحبی پسته‌کار سیرجانی خبر داد و اظهار کرد: این کشاورز اهتمام جدی به پرداخت زکات پسته خود دارد و امسال هم به تنهایی یک‌هزار کیلوگرم از محصول پسته خود را به ارزش 2 میلیارد ریال پرداخت کرده که رتبه اول استان و سیرجان را کسب کرده است.

مسئول ستاد زکات شهرستان سیرجان خاطرنشان کرد: از محل جمع‌آوری زکات، طرح‌های عام‌المنفعه در مناطقی که زکات پرداخته‌اند اجرا می‌شود و طی دو سال گذشته هم پنج طرح احداثی از جمله دو باب مسجد، یک باب حسینیه، یک کتابخانه و یک باب نمازخانه در مناطقی که زکات پرداخت کردند ساخته شده است.

سیدغلامرضا حسینی داوطلب پرداخت زکات مستحبی پسته نیز در این ارتباط گفت: زکات موجب برکت و رفع بلا از زندگی انسان و محصولات کشاورزی است که من از بعد از پیروزی انقلاب هرساله زکات مستحبی محصولات کشاورزی خود از جمله پسته، هندوانه، باغات و مزارع خود را پرداخت کرده‌ام و امسال هم که همه مزارع و باغات پسته را سرما زد من خسارتی نداشتم یا کمترین خسارت را داشتم و این از برکات زکات هست.

وی افزود: اما کاش مسئولان برای رفع مشکل کم‌آبی و خشکسالی اعم از طرح‌های آبیاری و یا انتقال آب از چاه‌های بالا دست کمک می‌کردند تا بتوانم در نگهداری و توسعه مزارع و باغات پسته اقدام کنم.

این کشاورز سیرجانی در بخش زیدآباد سیرجان دارای باغات پسته است و زکات پسته خود را نیز هر سال تحت عنوان زکات مستحبی می‌پردازد و بخشی از پسته خود را نیز به عنوان زکات به مستمندان منطقه اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/80015/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول