اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

آمادگی سازمان صدا وسیما برای توسعه فرهنگ محیط زیستی در کشور/ ایجاد مطالبه گری ملی حفظ منابع آبی

معاون امور استان های سازمان صداو سیما از اهداف این سازمان در زمینه مطالبه گری ملی در موضوع مصرف آب و حفظ منابع آبی کشور سخن گفت و ابراز داشت: برای توسعه فرهنگ محیط زیستی در کشور آمادگی دارد.

آمادگی سازمان صدا وسیما برای توسعه فرهنگ محیط زیستی در کشور/ ایجاد مطالبه گری  ملی حفظ منابع آبی

به گزارش خبرگزاری فارس،  نشست معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با معاون امور استان های سازمان صداو سیما با هدف اجرای برنامه های مشترک فرهنگی برای حفظ محیط زیست کشور برگزار شد.

نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با مهدی رحمتی معاون امور استان های سازمان صداو سیما  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ و حراست از محیط زیست کشور و استفاده از ظرفیت های صداو سیما با محوریت سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، گفت: یکی از نیازهای امروز جامعه برای حفظ محیط زیست ساخت برنامه های آموزشی برای شناساندن هرچه بهتر محیط زیست است که این امر نیاز به بستر مناسب دارد که سازمان صدا وسیما با توجه به گستره مخاطب و ظرفیت مناسبی  که دارد یکی از اولویت های  اصلی سازمان حفاظت محیط زیست برای این امر است و یکی از بسترهای آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات محیط زیستی مردم  رسانه ملی است.

مرادی در ادامه با بیان اینکه آموزش همگانی و ایجاد حساسیت در این حوزه مستلزم هم افزایی همه متولیان حوزه فرهنگ و آموزش است ،افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی و آموزش مستمر ، اثر بخش، نو آورانه و خلاقانه به شیوه های مختلف با جدیت از سوی سازمان محیط زیست دنبال می شود و انتظار می رود با توجه به اهمیت  موضوع ،صدا و سیما بیشتر از گذشته به این مهم بپردازد.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع محیط زیست در ارکان مختلف این سازمان، گفت: موضوع حفظ محیط زیست در مجموعه سازمان صدا و سیما به 2 صورت در دستور کار قرار دارد اولین موضوع توجه ساختار فضای کاری است که هرگونه تغییر در فضاهای ساختمانی در مجموعه سازمان و طراحی استودیوهای تولید و پخش با رعایت تمام موازین محیط زیستی انجام می شود و دومین مسئله پرداختن به موضوعات  محیط زیستی در ساخت و پخش برنامه های تولیدی صدا وسیما است.

وی با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی که به عنوان سرمایه های ارزشمند  کشور است، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های داخلی با مراکز استان، پرداختن به مسائل طبیعی استان ها از قبیل شناساندن مناطق حفاظت شده و طبیعی برای جامعه از طریق ساخت برنامه ها و گنجاندن در سریال های تولیدی  و نیز در کنار آن پیگیری معضلات محیط زیستی استان تا زمان مرتفع شدن موضوع از تکالیف استانی است.

وی در ادامه از تولید برنامه های فرهنگی و گزارش های خبری در حوزه آموزش کشاورزان، صنعت گران و مردم در خصوص صرفه جویی در استفاده از منابع آبی کشورعنوان کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری دستگاه های مرتبط توانستیم با آموزش و ایجاد انگیزه در میان جوامع مختلف کشور در حوزه کشاورزی و صنعت در خصوص نوع کشت  و تولیدات صنعتی نسبت به زمان و شرایط آبی آن منطقه در برخی مناطق به همکاری های خوبی دست پیدا کنیم.

رحمتی ایجاد تعاملات سازنده میان استانی در حوزه مصرف آب را یکی از مولفه های اصلی در بخش فرهنگ سازی دانست و خاطر نشان کرد: یکی از اهداف سازمان صدا وسیما ایجاد انگیزه در مطالبه گری  ملی در بحث مصرف آب و حفظ منابع آبی کشور است.

معاون سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به وجود 33مرکز استانی و 3 رادیو شهری زیر مجموعه  این سازمان عنوان داشت: سازمان صدا وسیما آمادگی آن را دارد با همکاری معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و ادارات کل محیط زیست استانی  و با ارائه  محتواهای مناسب و کلید واژهای موثر در حوزه محیط زیست از سوی این سازمان اقدام به تولیدات برنامه ها و موشن گرافی های متعدد در این خصوص کند.

گفتنی است، در پایان این جلسه مقرر شد تا با تشکیل کارگروه کارشناسی میان دو سازمان اقدام به فعالیت های گسترده و موثرتری در حوزه محیط زیست داشت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول