اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

ایران خواستار رویکرد عمل‌گرایانه آمریکا و غرب در مذاکرات است

یک فعال دانشجویی گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار رویکرد عمل گرایانه تری از سوی آمریکا و هم پیمانان غربی آن برای رفع تحریم‌هاست تا بتواند اقدامات موثری در چارچوب منافع ملی البته بعد از راستی آزمایی تعهدات طرف‌ های مذاکره بردارد.

ایران خواستار رویکرد عمل‌گرایانه آمریکا و غرب در مذاکرات است

طایفه یاوری فعال دانشجویی و دانشجوی ارشد روابط بین الملل علامه در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفتدوازدهم آبان 1400 بود که معاون سیاسی وزارت خارجه 29 نوامبر (8 آذر) را شروع مذاکرات برای رفع تحریم ها علیه ایران به صورت حضوری در وین اتریش اعلام کرد. به نظر می رسد آنچه که نقطه عطف به نتیجه رسیدن مذاکرات خواهد بود، باز یابی اعتماد سیاسی واحدهای رسمی باتوجه به سابقه خروج آمریکا از برنامه جامع مشترک (برجام) و انفعال دول غربی در عمل نسبت به تعهدات شان خواهد بود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در واقع ایران خواستار رویکردی پراگماتیست تری (عمل گرایانه) از سوی آمریکا و هم پیمانان غربی آن برای رفع تحریم ها است تا بتواند اقدامات موثری در چارچوب منافع ملی با توجه به راستی آزمایی طرف‌ های مذاکره کننده بردارد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: هرچند که تجربه حاکم بر روند مذاکرات سابق نشان داده است که رفع کلیه تحریم ها آنهم بدون حضور ایالات متحده توسط چند کشور غربی یک نگاه تقلیل گرایانه به مناسبات بین المللی و نظم حاکم است؛ در واقع انتظار حل مسائل در چارچوب 4+1 دشوار به نظر می رسد. 

وی افزود: آنچه باید برای جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره‌ کننده حائز اهمیت باشد؛ بهره‌ مندی از تمام ظرفیت های دیپلماسی در عین توجه به ساخت درونی قدرت (موازنه همه جانبه در برابر رقیب) در برخورد با قدرت هوشمند آمریکایی ها و تیم مذاکره کنندشان است. در واقع برخورد با دیپلماسی پیچیده و چند لایه و چند جانبه گرایی تیم های مذاکره کننده آمریکا و اروپا نیازمند تلفیق هوشمند قدرت ملی و دیپلماسی قدرت برای بازی مطلوب برای طرف های مذاکره خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول