اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من| پیام‌رسان ایرانی می‌خواهیم؛ «ایتا» را ارتقاء دهید

سردبیر یکی از سوژه‌های فارس که مدت‌ها است از پیام‌رسان بومی ایتا استفاده می‌کند و علاقمند به استفاده از پلتفرم‌های بومی است، در اثر تجربه کاربری طولانی مدت خود، لیستی از مشکلات برنامه را احصاء کرده و خواسته که مسوولان ایتا برای رفع نواقص و ارتقاء برنامه اقدام کنند.

فارس من| پیام‌رسان ایرانی می‌خواهیم؛ «ایتا» را ارتقاء دهید
 

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، کاربران سامانه فارس با ثبت سوژه ای در این سامانه، خواستار ارتقای پیام‌رسان ایتا و رفع مشکلات این اپلیکیشن شده اند. تاکنون حدود ۲۵۰۰ نفر با امضای این پویش از خبرنگاران فارس خواسته اند که پل ارتباطی بین آنها و مدیران ایتا باشند تا برای بهبود و ارتقاء این برنامه اقدام کنند.

خبرنگار فارس برای پیگیری موضوع با سردبیر سوژه تماس گرفت. خانم رضایی، سردبیر این سوژه، مدت ها است از این پیام رسان استفاده می کند و می‌گوید پیرو تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توسعه پلتفرم های بومی و تقویت فضای مجازی بومی، علاقمند به استفاده از پلتفرم های بومی است.

وی می گوید: اغلب افرادی که تمایل بیشتری به استفاده از پیام رسان های داخلی نشان می دهند از قشر مذهبی هستند و این روزها هم شاهد تمایل بیشتر به پیام رسان های داخلی و رشد آنها هستیم. به ویژه پیان رسان ایتا که رشد بهتری نسبت به دیگر پیام رسان ها داشته و حضور مردم در آن پررنگ تر است.

او می گوید:‌ در تشکل هایی که داریم برای ارتباطات و اطلاع رسانی از ایتا استفاده می کنیم؛ اما این برنامه مشکلاتی دارد که استفاده از آن را سخت می کند. چندین بار مشکلات را به پشتیبانی پیام رسان اطلاع داده ایم اما پاسخ مناسبی دریافت نکرده ایم و از این رو درخواست داریم تا فارس پل ارتباطی میان ما و مسوولان ایتا برای شنیدن مشکلات برنامه باشد.



مهم ترین مشکلات پیام‌رسان ایتا چیست؟

رضایی درباره مشکلاتی که با آنها مواجه شده‌ است، توضیح می‌دهد: هر چند وقت یکبار ایتا قطع می‌شود و در این قطع و وصلی‌ها، تعداد زیادی از فیلم و عکس‌های موجود در برنامه، می‌سوزند و قابلیت دانلود ندارند. حتی بعد از به روزرسانی هم این اتفاق ناخوشایند رخ می دهد.

به گفته وی،‌ گزینه «در حال نوشتن» و «در حال ضبط» وجود ندارد، بیشتر از ۵۰ مگابایت را نمی‌شود در ایتا بارگزاری کرد و قابلیت جست‌وجو در آن هم بسیار ضعیف است.
امکان تماس صوتی و تصویری، خواسته دیگر سردبیر این سوژه از مدیران ایتا است ضمن آن که می‌گوید: امکان لایک پیام‌ها، پست‌ها و کامنت گذاشتن ندارد. گزینه send to all ندارد. تعرفه تبلیغات ایتا بسیار بالاست و بیشتر از سه حساب کاربری هم نمی‌ توان در آن ایجاد کرد.
رضایی معتقد است که سورس نرم افزار ایتا از تلگرام کپی شده است. البته او این موضوع را از جهت آسانی و شناخته بودن برنامه، یک مزیت می‌داند اما ناراحت است که چرا سازندگان این اپلیکیشن بعد از این همه سال فعالیت، اقدامی برای برنامه نویسی این نرم افزار نکرده‌اند.
او در مقایسه امکانات ایتا با تلگرام می‌گوید: انتقال اطلاعات به روش فوروارد بدون نقل قول، نامنظم انجام می‌شود. نداشتنِ ورود دو مرحله‌ای از دیگر ضعف های این برنامه است و سکرت چت هم ندارد.
این کاربر ایتا از مشکلات عجیب این اپلیکیشن هم گله می‌کند: پیوستن در کانال، اغلب اوقات مشکل دارد. زیرا یا گزینه پیوستن وجود ندارد یا اینکه فرد عضو می‌شود اما کانال تا حدود دو روز غیرقابل مشاهده است. از سوی دیگر، کانالی که در ایتا ایجاد شده، ممکن است گم شود و باید یک بار برنامه حذف و دوباره نصب شود تا کانال بازگردد یا قابل مشاهده شود. حتی بلاک کردن ها در این برنامه فیک است. زیرا در صورت بلاک کردن یک کاربر، فرد مسدود شده همچنان می‌تواند آخرین بازدید و پروفایل مسدود کننده را ببیند و کادر پیام نوشتن برای کاربری که مسدود شده بسته نمی‌شود؛ بلکه تنها مزیتش این است که بعد از مسدود کردن، پیام ارسال شده از طرف مسدود شونده به ما نمی‌رسد.

رضایی البته به زمینه‌هایی که می‌توانست ایتا را موفق کند هم اشاره می‌کند: وجود امکانات مالی و بانکی می‌توانست مزیت پیام‌رسان‌های ایرانی باشد.


در شرایطی که استفاده از پلتفرم های ایرانی به عنوان راهبرد  حمایت از تولید داخل شناخته می شود، تمایل به این برنامه ها در حال افزایش است

مسئولان ایتا مشکلات برنامه خود را نمی دانند؟

وقتی مشکلات این چنینی در این تعداد با تجربه کاربری کاربران قابل مشاهده است،‌ به نظر می‌رسد که مسئولان این پیام‌رسان هم از مشکلات خبر دارند و می‌دانند که رفع آنها قطعا منجر به جلب رضایت بیشتر کاربران و افزایش شانس موفقیت در بازار پیام‌رسان‌ها می‌شود. اما اینکه چرا تاکنون این اصلاحات رخ نداده، سوالی است که باید مدیران ایتا پاسخگوی آن باشند. خبرنگار فارس پیگیری این پویش را با دریافت پاسخ از مسئولان مربوطه، ادامه خواهد داد. شما هم اگر از کاربران اپلیکیشن ایتا هستید یا در صورت ارتقا، مایل به استفاده از آن خواهید بود، می‌توانید این پویش را امضا کنید.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول