اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تور اروپایی وزیر خارجه صهیونیست‌ها درآستانه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران

در آستانه شروع مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، منابع خبری از سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به پاریس و لندن خبر دادند.

تور اروپایی وزیر خارجه صهیونیست‌ها درآستانه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در شهر «وین» در اتریش بعد از ظهر دوشنبه از سرگرفته می‌شود، منابع خبری صهیونیستی از سفر وزیر خارجه این رژیم به فرانسه و انگلیس در این زمینه خبر دادند.

به نوشته وبگاه روزنامه «یدیعوت آحارانوت» «یائیر لاپید» وزیر خارجه (رژیم) اسرائیل روز یکشنبه برای گفت‌وگو با سران فرانسه و انگلیس سفر می‌کند تا در زمینه از سرگرفته شدن مذاکرات‌هسته‌ای ایران و ابراز نگرانی از برنامه هسته‌ای تهران با  سران ارشد این دو کشور رایزنی کند.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز  روز یکشنبه ابراز نگرانی کرد که ایران از کاهش تحریم‌ها در نتیجه مذاکرات وین برخوردار شود. وی در این خصوص با طرح اتهامات همیشگی و تکراری علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران در آستانه مذاکرات روز دوشنبه در وین اتریش، مدعی شد: اسرائیل نگران است که ایران با کاهش تحریم‌ها در مذاکرات مجدد هسته‌ای با قدرت‌های جهانی از پول بادآورده‌ای برخوردار شود، اما به اندازه کافی پروژه‌های دارای پتانسیل ساخت بمب را متوقف نکند.

بنت در اظهارات تلویزیونی به کابینه خود گفت: «بزودی مذاکرات بر سر موضوع هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی در وین آغاز می‌شود. اسرائیل از آمادگی برای رفع تحریم‌ها و اجازه روانه شدن میلیاردها (دلار) به ایران در ازای محدودیت‌های راضی‌نکننده در حوزه هسته‌ای بسیار نگران است. این پیامی است که ما به هر شکلی چه به آمریکایی‌ها و چه به دیگر کشورهای مذاکره‌کننده با ایران می‌دهیم.»

ایران عضو رسمی پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده و تاسیسات هسته‌ای ایران از سوی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بازرسی قرار می‌گیرد اما رژیم صهیونیستی تاکنون به این پیمان نپیوسته و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهد.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای را فراهم کند.

در همین راستا، قرار است نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر فردا (دوشنبه) هشتم آذر ماه (۲۹ نوامبر) در محل هتل «پله کوبورگ» وین با حضور هیأت‌های اصلی عضو برجام (ایران و گروه ۱+۴) (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا برگزار شود. 

 انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول