اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تنها نیمی از بودجه غیرکارشناسی سال 1400 شهرداری وصول شده است

در جریان بررسی لایحه اصلاحیه بودجه سالجاری شهرداری تهران، عضو شورای شهر اعلام کرد که علت عدم وصول نیمی از بودجه شورای شهر به زعم کارشناسان به دلیل غیرواقعی و سیاسی بودن آن است.

تنها نیمی از بودجه غیرکارشناسی سال 1400 شهرداری وصول شده است

به گزارش خبرنگار فارس، لایحه « اصلاحیه بودجه مصوب سال 1400 شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

پس از ارائه توضیحات ابتدایی از سوی معاون برنامه ریزی و امور شورای شهرداری تهران، حبیب کاشانی گفت: در حال حاضر تنها می خواهیم با یک فوریت این لایحه موافقت شود.

محمد آخوندی با اشاره به اینکه بودجه مصوب 1400 رصد شده و نشان می دهد که تنها 50 درصد بودجه محقق شده است. گفت: همچنان در هفته اول آذر هم همین 50 درصد وصول درآمد داشته ایم و بعضا هزینه ها بیشتر از درآمد است.

وی بودجه سال گذشته شهرداری را غیرواقعی و غیر کارشناسی و به زعم برخی سیاسی دانست.

رشد غیرواقعی بودجه نسبت به سالهای گذشته

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه درصد رشد بودجه از سال 95 تا 99 در بهترین حالت 26 درصد رشد داشته اما طی یکسال (1400) 63 درصد رشد بودجه داشتیم، که نشان می دهد این رشد واقعی نبوده است.

آخوندی با تاکید بر اینکه باید بودجه واقعی تر باشد، گفت:  در جزئیات لایحه پیشنهادی  نکاتی وجود دارد که باید در کمیسیون ها بررسی شود و به نظر می رسد رای به فوریت می تواند کمک کند که بررسی ها صورت گیرد.

میثم مظفر با بیان اینکه درخواست تایید فوریت به معنای تایید محتوا نیست.  تاکید کرد: برای وصول مطالباتی که از دستگاهها طلب داریم و کمک بخش خصوصی در توسعه شهر اقدام خواهیم کرد.

مهدی چمران پرسید فرصت می کنید در عرض یک هفته یک فوریت را بررسی کنید؟

شهرداری هیچ گاه برای کاهش بودجه لایحه نیاورده است

ناصر امانی گفت: براساس این لایحه می خواهند،  48 هزار میلیارد بودجه 1400 را  به سقف 35 هزار میلیارد برسانند که در تاریخ مدیریت شهری بی سابقه است و شهرداری هیچ گاه برای کاهش بودجه، لایحه نیاورده است.

وی ادامه داد: بودجه سال  1400 در تبصره ها و ردیف ها ادغام شده و افزایش قابل توجهی نداشته است. در گذشته هیچگاه تبصره ها جمع نمی شد و شورای پنجم ردیف های بودجه و تبصره هار ا جمع کرده و به این رقم رسیده است. بنابراین باید این ابهامات برطرف شود که سرنوشت تبصره  ها چه می شود؟

کاشانی تاکید کرد: یک فوریت تکلیف بودجه است و نباید امانی مخالف صحبت می کرد.

مهدی عباسی گفت: آیا با یک هفته می توان به کیفیت مطلوب رسید؟ و کاهش 12 هزار میلیاردی از سطح بودجه و اثرات آن را در سال آینده خواهیم دید.

در نهایت یک فوریت اصلاحیه بودجه مصوب سال 1400 شهرداری تهران با 18 رای موافق تصویب شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول