اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

واکنش کاربران به هجمه رسانه‌ای علیه تیم مذاکره‌کننده ایرانی/ چرا عده‌ای جدیت ایران در مذاکرات را دوست ندارند؟

اقدام تیم مذاکره‌کننده ایرانی برای حضور مقتدرانه در مذاکرات هسته‌ای با هوچی‌گری‌ها و عملیات روانی و رسانه‌های غربی، ضدانقلاب خارج‌نشین و اصلاح‌طلب‌ها همراه شده است و به‌طور هماهنگ این نقطه قوت تیم مذاکره‌کننده را نشانه گرفته‌اند.

واکنش کاربران به هجمه رسانه‌ای علیه تیم مذاکره‌کننده ایرانی/ چرا عده‌ای جدیت ایران در مذاکرات را دوست ندارند؟

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: مذاکرات هیأت ایرانی به سرپرستی معاون سیاسی وزارت امور خارجه با نمایندگان ۱+۴ برای رفع تحریم‌های ایران در حالی رسما از روز دوشنبه در وین ‌آغاز می‌شود که تیم کارشناسی ایران با هدف رفع تحریم‌ها در بخش‌های مختلف به وین اعزام شده است.

در همه دوره‌های مذاکرات هسته‌ای، تعداد کارشناسان تیم مقابل چندین برابر تیم ایران بود و ترکیبی از کارشناسان مرتبط با تحریم‌ها را در برمی‌گرفت. حالا این بار ایران تصمیم گرفته از همه ظرفیت‌های خود برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه استفاده کند.

واقعیت این است که مذاکرات برای رفع تحریم‌های ایران فرایند بسیار پیچیده و چند بعدی دارد. ‌از این رو طبیعی است که نمایندگان دستگاه‌های مختلف اعم از حوزه‌های بانکی، انرژی، ‌حمل و نقل، در تیم مذاکره کننده حضور داشته باشند. یکی از موضوعاتی که در دوره های گذشته درباره ترکیب مذاکره کنندگان ایرانی در مقایسه با تیم طرف‌های مقابل مطرح می‌شد این بود که ترکیب تیم مقابل دست کم سه برابر تیم ایران بود و همین امر باعث می شد تیم ایرانی با مشکلاتی مواجه شود.
 

 


اما در کمال تعجب این اقدام تیم مذاکره‌کننده ایرانی برای حضور مقتدرانه در مذاکرات هسته‌ای با هوچی‌گری‌ها و عملیات روانی رسانه‌های غربی، ضدانقلاب خارج‌نشین و اصلاح‌طلب‌ها همراه شده است و به‌طور هماهنگ این نقطه قوت تیم مذاکره‌کننده را نشانه گرفته‌اند.
 

 


یکی خبرنگار اتریشی نیز درباره حضور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین توئیت کرده است: شنیده‌ام که هیئت ایرانی بسیار بزرگ است و تا ۴۰ نفر می‌رسد. 
 


نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که اتفاقا دلیل وجود نقاط ضعف در برجام این بود که در مذاکرات ایران با ۵+۱ یک تیم کوچک در مقابل چندصد نفر قرار گرفته بود و هر کدام از تیم‌های غربی از ده‌ها نفر کارشناس تشکیل شده بودند.

واقعیت این است که به گواهی تاریخ و استناد سخنان کارشناسان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کامل در اختیار غرب است و مواضع سیاسی این نهاد حقوقی مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است. از طرفی نیز اتحادیه اروپا با تیم مذاکره و پشتیبانی خود همه روبه‌روی ایران هستند.

نکته دیگر این است که هر کدام از این کشورهای مذاکره‌کننده، تیم‌های ده‌ها نفره دارند و تیم آمریکا نیز معمولا در مذاکرات با یک تیم ۴۰ تا ۶۰ نفره  یا بیشتر شرکت می‌کند.

سؤال اینجاست که اگر تیم مذاکره‌کننده ایرانی با حداقل نفرات بر سر میز مذاکره حاضر شوند چه‌طور خواهند توانست در لحظه، از تمام ظرفیت‌های فنی داخل کشور برای پاسخ به ملاحظات طرف‌های مقابل بهره بگیرند؟ 

تصمیم تیم مذاکره‌کننده ایرانی به سرپرستی علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه برای حضور با یک تیم کامل در وین از یک طرف نقطه قوت این گروه نسبت به تیم قبلی است که افتخار می‌کردند با افراد معدودی در مذاکرات حاضر می‌شوند و مقابل ۵+۱ می‌ایستند که نتیجه آن وجود نقاط ضعف فراوان در برجام بود. از طرف دیگر نیز این نحوه حضور، نشان‌دهنده جدیت تیم ایرانی برای مذاکره است و پاسخی است برای کسانی که معتقدند دولت رئیسی به‌دنبال نتیجه گرفتن در مذاکرات نیست.

در همین رابطه کارشناسان و کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش‌هایی در فضای مجازی داشته‌اند که در ادامه برخی از آن‌ها از نظرتان می‌گذرد.
 

 

 

 

 

 

 

▪️ فضاسازی‌ها علیه تیم مذاکره‌کننده ایرانی، به دلیل این است که ضعف تیم‌های مقابل یعنی آمریکا و اروپا را در برابر ایران جبران کنند.
توییت اخیر پمپئو جالبه که تصریح میکند، تیم آمریکا ضعیف‌تر از اونی هست که بخواهد وارد مذاکره با ایران شود.
#مذاکرات_وین
💬 M.Poorsadeghi


برخی از کاربرها نیز واکنش‌های طنزی به این موضع‌گیری غیرمنطقی علیه تیم مذاکره‌کننده ایران داشته‌اند که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.


▪️ تو مذاکرات برجام، تیم آمریکایی با ۱۰۰نفر رفته بود، تیم ظریف با ۱۵نفر
اونوقت الان که تیم مذاکره ایران داره با ۴۰نفر میره اصلاحاتیا تمسخر می‌کنن که تعدادشون زیاده

در واقع دارن به صورت غیر مستقیم خدای خودشون آمریکا رو مسخره می‌کنن؛ این خیلی بده ):
💬 ایشی خاکی

 

▪️ یعنی یه سبزی‌پاک کن تو آمریکا نبود موقع برجام به تیم آمریکایی بگه چرا ۱۵۰ نفر تیم بردین مذاکره؟
یا فقط قفل این مرحله‌ها برا ما باز شده؟
💬 سعید خلخالی

 

▪️ انگار مثلا تیم ۴-۵ نفره ظریف چه گلی به سر مملکت زدن که حالا به تعداد تیم مذاکره کننده ایراد میگیرن!
تازه اون آقا درس خونده و بزرگ شده همونجا بود نفهمیده بود تعلیق چیه لغو چیه!!
زشته بابا
خاله زنکی بسه!
💬 میم میم

 

▪️ معتقدم هزینه سفر این تیم مذاکره کننده با این تعداد برای چند روز از هزینه بازدیدهای نیم روزه روحانی از یه نمایشگاه ساده هم کمتر در میاد
💬 M.Hadi

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول