اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بانوان

رزمگر: فرناندز همیشه کنار بانوان بود/ هیچ مربی دشمن خودش نیست

مدیرفنی تیم ملی هندبال بانوان گفت: ما روزهای سختی برای انتخاب بازیکن داشتیم و بدانید هیچ مربی دشمن خودش نیست.

رزمگر: فرناندز همیشه کنار بانوان بود/ هیچ مربی دشمن خودش نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، عزت‌الله رزمگر در خصوص اعزام تیم ملی هندبال بانوان به مسابقات جهانی، عنوان کرد: تیم هندبال بانوان در نخستین مرحله برای قهرمانی آسیا ۷۰ بازیکن را در اختیار داشت که در نهایت به ۱۸ بازیکن رسیدیم. قرار بود مسابقات قهرمانی آسیا در ابتدا در کره برگزار شود اما به خاطر شرایط کرونا میزبانی به اردن داده شد و در نهایت ما توانستیم سهمیه جهانی را کسب کنیم. 

مدیر فنی تیم ملی با اشاره به اضافه شدن یک سهمیه از آسیا چین در مسابقات حضور نداشت اما به خاطر قدرتی که داشت با وایلدکارت در مسابقات جهانی شرکت می‌کند و در واقع آسیا ۶ سهمیه در این رقابت‌ها دارد. 

وی درباره حریفان ایران در نخستین روز با رومانی تیم یازدهم جهان مسابقه داریم، کشوری که بهترین لیگ‌های جهان را دارد. پس از آن با نروژ تیم چهارم جهان رقابت خواهیم داشت. قزاقستان هم چند بازیکن آسیب دیده داشت اما به صورت کامل راهی رقابت‌های جهانی خواهد شد. اصلا با دیدگاه شکست تیم‌های پرقدرت جهان به این رقابت‌ها نمی‌رویم هدف ما این است بچه‌ها تجربه کسب کنند، میدان جهانی ببینند و مطمئن هستیم بچه‌ها با دست پر می‌گردند که این دست پر مدال نیست کوهی از تجربه است. 

رزمگر درباره ترکیب تیم ملی بانوان، تغییرات ایجاد شده و اینکه چند بازیکن خط خورده‌اند، خاطرنشان کرد: هیچ وقت دوست نداشتم در حاشیه باشم اگر فدراسیون به شخصی به عنوان مربی اعتماد کرده انتخاب ما هم باید مورد وثوق باشد. انتخاب ما سلیقه‌ای نیست و انتظار دارم این حرف را یک مربی یا بازیکن بزند. ما می‌توانیم ۱۶ بازیکن اعزام کنیم‌ و در هر پست ۲ بازیکن انتخاب کردیم که بهترین‌ها بودند. 

وی یادآور شد: خط خوردن یعنی قطع کردن در حالی که همه از عزیزان و خوب‌های ما هستند. ما ۷۰ بازیکن را دعوت کردیم که نفر هفتاد و یکم گلایه می‌کرد، چرا شما از او دفاع نمی‌کردید؟ مشکلات را بدانید. روزهای سختی برای انتخاب بازیکن داشتیم. 
من باید تاکتیک‌های متفاوتی داشته باشم و تاکتیک‌ها را ۲ طرفه کنم بنابراین به این خواسته احترام بگذاریم. نمی‌توانیم بازیکن راست دست را جای دیگری بگذاریم. این عزیزان مقابل ظرفیت‌هایی که وجود داشت انتخاب نشدند نه اینکه خط خوردند. 

مدیر فنی تیم ملی کشورمان گفت: من زمانی باید جوانگرایی کنم. قرار نیست در مسابقات جهانی قهرمان شوم پس می‌توانم بازیکنی ببرم که تجربه کسب کرده و در آینده به تیم ملی کمک کند. کادر فنی غرضی ندارد و انتخاب‌ها ارتباطی به مسائل شخصی ما ندارد‌ چون هیچ مربی دشمن شخصی خود نیست. 

رزمگر خاطرنشان کرد: شما جانباز را مثال زدید اما او خودش نیامد. فلاحی خداحافظی کرد و من مجبورم نسل دیگری وارد کنم بنابراین باید جایگزین او را برای کشورم بسازم. هر لحظه باید در کمین باشم و بدانم افراد دیگری هم در کمین هستند. عهد کردم هیچ وقت دروغ نگویم و در خدمت تیم باشم. یک مربی ریسک نمی‌کند بازیکن کم ارزش را وارد تیم کند. 

وی درباره استفاده از تجربیات فرناندز سرمربی مردان برای تیم بانوان، خاطرنشان کرد: در مکاتب مختلف هندبال سعی کردم دانش‌آموز خوب باشم. اگر قرار باشد الگویی برای نسل آینده داشته باشیم مکتب لاتین به ایران نزدیک است. ما نیاز به الگوی مناسب داریم، مربیان خوبی را وارد ایران کردیم. فرناندز از تئوریسین‌های خوب است و افتخاری است که ایران از تجربه او استفاده کند. او تمام تمرینات را در کنار ما بود و تیم ما را همیشه حمایت کرده است، در مسابقات آسیایی هم آنالیز و نصیحت داشته است‌ 

مدیر فنی در پاسخ به این‌ سوال که آیا فرصتی برای مسابقه تدارکاتی وجود نداشت، خاطرنشان کرد: زمان کمی داشتیم، ۳۶ روز در اردن بودم و ۲ اردو فقط زمان داشتیم. الان شرایط کروناست و فقط ما نیستیم. در برنامه ما دیدار تدارکاتی جایی نداشت اگر چه مکاتباتی فدراسیون ایران داشت اما هیچ کشوری قبول نکرد. از خیلی تیم‌های داخلی درخواست کردیم اما تیم‌ها بازیکنان خود را در اختیار نداشتند. با تیم آتریسا با شرایط خاص بازی کردیم اما وزن یک باشگاه با تیم ملی متفاوت است. 

به گزارش فارس، افسانه دهقانی نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال درباره حضور ایران در مسابقات جهانی، عنوان کرد: جا دارد این اتفاق خوب را که برای اولین بار رخ داد تبریک بگویم. زحمات زیادی کشیده شده و با توجه به مشکلاتی که بود مانند عدم حمایت اسپانسر، این سهمیه را کسب کردیم. حضور در این مسابقات تجربه‌ای برای بازیکنان ما خواهد بود و این مسابقات می‌تواند نمایشی از بانوان باحجاب ایرانی باشد. 

وی افزود: در اردن مربیان ما در بستر بیماری بودند و رئیس فدراسیون خود را به آنجا رساند که همان زمان پاداش بازیکنان به دلار پرداخت شد. آقای وزیر هم قول داد پاداشی از سوی وزارت پرداخت شود. 

خدیجه قانع مربی تیم ملی هندبال بانوان، گفت: در بودجه امسال بانوان نبودند اما رئیس فدراسیون حمایت کرد. خوشحالم که توانستیم این اعتماد را جلب کنیم. 

وی ادامه داد: ما تلاش خودمان را می‌کنیم اما با تیم‌های بزرگی مسابقه خواهیم داد مانند زمانی که برای نخستین بار در مسابقات آسیایی شرکت کردیم. هندبال بانوان رشد خوبی کرده و امیدوارم که باعث افتخار باشیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول