اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فلسطین: توافق مغرب با اسرائیل به منافع امت عرب آسیب می‌زند

سازمان آزادی بخش فلسطین توافق نظامی مغرب و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که این موضوع به امنیت قومی عربی آسیب می‌زند.

فلسطین: توافق مغرب با اسرائیل به منافع امت عرب آسیب می‌زند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان آزادی بخش فلسطین امضای توافق امنیتی و نظامی میان مغرب و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش المیادین، در بیانیه کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در این خصوص آمده است: توافق نظامی و امنیتی میان مغرب و اسرائیل به منزله انحراف از مصوبات اجلاس های عربی و توافقات میان کشورهای عربی از جمله طرح صلح عربی است و به امنیت قومی عربی و منافع امت عربی آسیب می زند

در این بیانیه آمده است: ما  امید داشتیم مغرب که ریاست کمیته قدس را برعهده دارد، چنین اقدام خطرناکی را انجام ندهد، آن هم در سایه اقدامات نژادپرستانه اسرائیل علیه ملت فلسطین و مخالفت‌هایی که این رژیم اشغالگر با راه حل دودولتی دارد.

کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش خواستار انصراف مغرب از توافق با رژیم اشغالگر شد و گفت: طرح صلح عربی بر این تاکید دارد که عادی‌سازی با رژیم اشغالگر پس از پایان اشغالگری اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطینی و عربی خواهد بود و هر گونه نقض این طرح، مساله‌ای غیرقابل قبول و پاداشی به اشغالگران است.

«سامی ابوزهری» سخنگوی حماس هم امروز در توییتر نوشت: توافق مغرب و رژیم صهیونیستی به امنیت منطقه آسیب می‌زند و فرصتی به اشغالگران خواهد داد تا حملات خود علیه ملت فلسطین را شدت بخشیده و نفوذ امنیتی خود را در بین ملت‌های قاره آفریقا تسهیل کند.

حماس همچنین از مغرب خواست از این اقدام خطرناک عقب‌نشینی کند.

مغرب و رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته در سفر وزیر جنگ این رژیم به رباط توافق همکاری امنیتی بین یکدیگر را امضا کردند.

گانتز پس از این امضای این توافقنامه گفت که مغرب و اسرائیل همکاری نظامی را با یکدیگر توسعه می دهند.

جنبش جهاد اسلامی نیز استقبال رباط از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خیانت به ملت فلسطین و شراکت با رژیم اشغالگر در حمله به ملت فلسطین و تعرض به قدس و مسجد الاقصی است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول