اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مجلس باید از بروز فساد جلوگیری کند

امام جمعه شهرستان کهک گفت: یکی از وظایف مجلس، مسئله نظارت است که در نهادها و سازمان‌های کشور حق نظارت دارد و باید از بروز فساد جلوگیری کند.

مجلس باید از بروز فساد جلوگیری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین محسن صبوری فیروز آبادی امام جمعه شهرستان کهک در خطبه های نماز جمعه امروز این شهرستان که با حضور اقشار مختلف مردم، در مسجد جامع کهک برگزار شد، در ادامه سلسله مباحث مربوط به مبانی سیاست اسلامی، به شرح و تفسیر آیاتی دیگر از آیات مرتبط با حکومت اسلامی پرداخت و گفت: حکومت و حاکمیت در اسلام حق ندارند حتی در یک مسئله کوچک به سمت حکومت طاغوتی و ساختارهایی که حکومت طاغوتی تدوین کرده است بروند.

وی ذیل این روایات افزود: امام معصوم می‌فرمایند شیعیان در آن زمانی که دسترسی به ما معصومین ندارند باید آن‌هایی که حرف ما اهل بیت را به زبان می‌آورند را پیدا کنند یعنی عالمانی که احادیث ما را مبنای عمل قرار می دهند و متوجه حلال و حرام الهی هستند.

امام جمعه شهرستان کهک تصریح کرد: فقیه در این روایت، فقیهی است که ملتزم به علم خویش و احکام الهی باشد و در قید و بند هوای نفس نباشد.

صبوری فیروز آبادی موضوع خطبه دوم را روز دو مناسبت روز مجلس و هفته بسیج قرار داد و گفت: مجلس تراز انقلاب اسلامی، مجلسی است که به دو وظیفه اصلی خویش عمل کند. وظیفه اول مجلس تصویب قوانینی است که به مصلحت کشور و جامعه باشد و نمایندگان شاخص که در تراز انقلاب اسلامی قرار دارند، آنهایی هستند که بتوانند این مصالح را تشخیص دهند.

وی وظیفه دوم مجلس شورای اسلامی را نظارت دانست و افزود: وظیفه دوم مجلس، مسئله نظارت است که در نهادها و سازمانهای کشور حق نظارت دارد و یکی از مهم‌ترین نهادهایی که می‌تواند و باید از بروز فساد جلوگیری کند و مشکلات را در این زمینه برطرف کند، مجلس است.

امام جمعه شهرستان کهک بسیجی را  یک مبلغ عالم به مبانی انقلاب دانست و عنوان کرد: بسیجی یک انسان مجاهد و اهل جهاد در عرصه‌های مختلف است .

صبوری فیروز آبادی با اشاره به اهمیت جهاد خاطر نشان کرد: جهاد سه گونه است و نوع اول آن، جهاد در برابر جبهه باطل و نوع دوم، جهاد در مسیر الهی و جهاد نوع سوم، جهاد با نفس است.

وی در خصوص جهاد تبیینی و لزوم ارتقای فعالیت پایگاه های مقاومت گفت: پایگاههای مقاومت بسیج نیاز دارند سطح فعالیت خود را از این وضعیت که وجود دارد، بالاتر ببرند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول