اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

5 سال از حادثه قطار تبریز- مشهد گذشت/ مردم همچنان منتظر معرفی و محاکمه مقصران

امام جمعه تبریزبا اشاره به سالگردجانباختن زائران آسمانی قطار تبریز- مشهد در سال 95، گفت: متاسفانه بعد از پنج سال مسؤولان و مسببان آن حادثه مشخص و مجازات نشده‌اند و از دستگاه قضایی خواستار شناسایی و مجازات مسببان آن حادثه هستیم.

5 سال از حادثه قطار تبریز- مشهد گذشت/ مردم همچنان منتظر معرفی و محاکمه مقصران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس به دست رضاخان و روز مجلس اظهار داشت: وظیفه اصلی مجلس قانونگذاری است و امیدواریم تمام نمایندگان مثل شهید مدرس باشند و مصالح کشور را در رای‌های خود در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه امام فرمودند مجلس در رأس امور است چون کار ریل‌گذاری کشور را برعهده دارد، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس قانون‌های مجلس انجام وظیفه کنند.

آل‌هاشم تصریح کرد: اقتدار مجلس باید به دست خود مجلسی‌ها باشد و خود آنها این اقتدار را حفظ و بیشتر کنند و نمایندگان باید در تراز انقلاب اسلامی بوده و با مردم همراه باشند.

امام جمعه تبریز گفت: یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های شهید مدرس اهمیت به جایگاه مردم بود و می‌گفت ما ولی نیستیم بلکه وکیل هستیم و باید نظر موکل خود را بدانیم چنان که با مردم کوچه و خیابان به گرمی صحبت می‌کرد که از طرف دیگران مورد مذمت قرار می‌گرفت.

مردم همچنان منتظر شناسایی و مجازات مسببان قطار تبریز- مشهد هستند

آل‌هاشم با اشاره به سالگرد شهادت زائران آسمانی قطار تبریز- مشهد در سال ۹۵ یادآور شد: متاسفانه بعد از پنج سال مسوولان و مسببان آن حادثه مشخص و مجازات نشده‌اند و از دستگاه قضایی خواستار شناسایی و مجازات مسببان آن حادثه هستیم.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: همه ما باید برای اجرای عدالت تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه برای تحقق عدالت، مبارزه با فقر لازم است، متذکر شد: هر اقدامی در کشور باید در راستای فقرزدایی از عموم مردم باشد نه قشر خاصی از مردم.

آل‌هاشم ادامه داد: در چنین شرایطی مردم می‌توانند در راستای افزایش روحیه دینی و فرهنگی جامعه رشد پیدا کنند.

گزارش فارس حاکی است، حادثه قطار تبریز - مشهد در ساعت ۷:۲۲ صبح روز جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ به وقوع پیوست، قطار سمنان - مشهد از پشت به قطار تبریز - مشهد که در همان ریل متوقف بود، برخورد کرد.

در پی برخورد ۲ قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند. در این حادثه ۴۸ نفر جان باختن و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند. این حادثه یکی از مرگبارترین حوادث ریلی در ایران پس از حادثه قطار نیشابور به شمار می‌رود.

آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید درباره این حادثه گفت: نگران نباشید همه مسافران بیمه هستند! این زخم زبان آخوندی نمک به زخم مردم آذربایجان پاشید حالا مردم همچنان منتظر برگزاری دادگاه و معرفی مقصران این حادثه هستند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول