اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ائمه جمعه استان زنجان چه گفتند؟/از حل مشکلات آنتی دهی تا لزوم انتخاب مدیران متعهد

ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر کوتاه نیامدن دولت در مقابل زیاده‌خواهی‌های دول غربی، بر حل مشکلات معیشتی مردم، آنتن دهی تلفن همراه، مشکلات آب، مهمترین آسیب نمایندگان کنونی را دخالت در عزل و نصب‌ها برشمردند.

ائمه جمعه استان زنجان چه گفتند؟/از حل مشکلات آنتی دهی تا لزوم انتخاب مدیران متعهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تاکید بر کوتاه نیامدن دولت در مقابل زیاده‌خواهی‌های دول غربی، بر حل مشکلات معیشتی مردم، آنتن دهی تلفن همراه، مشکلات آب مهمترین آسیب نمایندگان کنونی را دخالت در عزل و نصب‌ها برشمردند.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه آب‌بر با گرامیداشت 5 آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار داشت: بسیج با تفکر ولایت پذیری، ولایت باوری و ولایت محوری می‌تواند به همه مشکلات فائق آمده و از مشکلات عبور کرده و پیروز میدان باشد.

امام جمعه با اشاره به اشاره به حل مشکل گاز تعدادی از ساکنان روستای جزلاندشت طارم از مسؤولان برای حل این مشکل تقدیر کرد.

وی با اشاره به ضعیف بودن آنت‌دهی تلفن همراه در شهرستان طارم و به ویژه روستاهای این منطقه که موجب مشکلات برای دانش‌آموزان و دانشجویان در راستای تحصیل شده است، افزود: امیدواریم مشکلات آنتن‌دهی شهرستان طارم با همت مسؤولان برطرف شود.

منصوری با اشاره به مشکلات آب در شهرستان در طول سال جاری از مسؤولان خواست تا مشکلات آب شهرستان را از همین الان پیگیری کنند تا انشاالله دوباره دچار مشکل نشویم.

امام جمعه آب در ادامه به تلاش امریکا برای اجماع‌سازی علیه کشورمان در آستانه آغاز مذاکرات اشاره کرد و گفت: نباید مسؤولان مرعوب فضاسازی دشمنان قرار گیرند و از حقوق حقه کشورمان دفاع کنند.

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به بخش گردشگری استان

حجت‌الاسلام حسینی نسب نیز در خطبه های نماز جمعه سلطانیه با اشاره به هشتم آذر زمان آغاز مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ با محوریت لغو تحریم‌ها و تعهد پذیر شدن طرف غربی به برجام و با بیان اینکه با نزدیک شدن به این روز آمریکا و غرب به اقدامات نمایشی رو آورده و با ائتلاف سازی نمایشی می‌خواهند ایران را مجبور کنند از مواضع اصولی خود برای لغو تحریم ها و راستی آزمایی‌ها دست بردارد، اظهار کرد: جهان فقط آمریکا و سه کشور اروپایی و چند کشور نوکر آمریکا نیست و چین و روسیه و اکثر کشورها بر حقانیت ایران تاکید دارند و قطعا در برابر ۲۰۰ کشور جهان، آنان نمی توانند ادعای اجماع جهانی داشته باشند. 

امام جمعه شهرستان سلطانیه با بیان اینکه دشمنان به زیاده‌خواهی خود و عقب نشینی ایران که متاسفانه در دولت قبل انجام می شد، عادت کرده اند اما بدانند که با دولت انقلابی روبرو هستند، افزود: آمریکا و غرب جز پایان تحریمهای ظالمانه راهی ندارند و ملت انقلابی از مواضع اصولی دولت انقلابی در لغو تحریم‌ها حمایت کرده و از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد.

وی به اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به بخش گردشگری استان در سفر رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: سهم بیشتر این مبلغ باید به گنبد سلطانیه  اختصاص داده شود.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت روز مجلس و با قدردانی از برخی مصوبات مجلس شورای اسلامی از جمله طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و تحقیق و تفحص درباره پرداخت و دریافت حقوقهای نجومی، گفت: اقتصاد و معیشت دغدغه اصلی مردم است و دولت و مجلس باید با تلاش مضاعف گرانی ها را متوقف نمایند.

حسینی نسب با بیان اینکه اقشار ضعیف برای تامین نیازهای ضروری خود در مشکل هستند اما از طرف دیگر دوباره بحث حقوقهای نجومی مطرح شده و برخی با انتشار فیش حقوق خود، داغ اقشار ضعیف و کم درآمد را بیشتر می کنند، افزود: حقوق های نجومی، هجمه به ارزشها، فسادزا، اعتماد زُدا و ضد عدالت است.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر اینکه از قوای سه گانه که ندای مقابله با فساد سر می دهند می‌خواهیم با همه نوع مظاهر فساد از جمله حقوق های نجومی برخورد نمایند و برای همیشه به این مساله پایان دهند، افزود: نظام پرداخت حقوق و مزایا باید شفاف باشد و همه پرداختی‌ها باید در سامانه حقوق و مزایا ثبت شود تا از پرداختی های مخفیانه و خارج از ضوابط جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید از منشاء حقوقهای نجومی تحقیق و تفحص کند و قوه قضائیه نیز برخورد نماید، افزود: اما قبل از آنها دولت باید از حقوق نجومی جلوگیری کند نه اینکه یک روز وزیر بهداشت و یک روز وزیر اقتصاد تقاضای افزایش حقوق کارکنان خود را داشته باشد.

 حسینی نسب فساد سلبریتی ها اعم از بازیگران سینما و تلویزیون و برخی بازیکنان ورزشی را نمونه دیگری از فساد در جامعه دانست و با بیان اینکه آنان به برکت نظام اسلامی مشهور شده اند اما به ارزشهای اسلام و انقلاب دهن کجی می کنند، کشف حجاب می کنند، سگ گردانی می کنند اما باز در صحنه تلویزیون یا تیم های ورزشی دیده می شوند، تاکید کرد: صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش باید با این هنجارشکنان برخورد نمایند.

نمایندگان از صفات بر جسته شهید مدرس الگوی بگیرند

حجت‌الاسلام سید علی موسوی نیز در خطبه‌های نماز جمعه قیدار با اشاره به سالروز شهادت فقیه مجاهد و عالم پرهیزگار آیت‌‏اللّه سیدحسن مدرّس که از چهره‌‏هاى درخشانى است که زندگى و رفتار و نیز جهت‏‌گیرى‏هاى وى در عرصه سیاسى و اجتماعى می‌تواند براى مشتاقان حق و حقیقت و شیفتگان فضایل، الگوی خوبى باشد، اظهار داشت: مدرس نمونه بارزی از تجلی شجاعت و شهامت بود مانند کوهی استوار در مقابل ستمگران عصر به مقابله برخاست در آن ظلمت و تاریکی که بر مجلس آن عصر حاکم بود مانند خورشید درخشید.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه مدرس ابرمردی بود که بیرق مبارزه را در آن دوران خفقان به تنهائی به دوش کشید و از تنهایی نترسید و همه بیگانگان را تحقیر کرد، تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های مدرس در کسوت نمایندگی، اهمیت به نقش و جایگاه مردم بود و مدرس همواره تصریح می‌کرد؛ «ما ولی نیستیم، وکیل هستیم و باید نظر موکلین خود را بدانیم...».

وی با بیان اینکه صراحت بیان، نفوذ ناپذیری، عدالت خواهی و مخالفت با امتیاز طلبی و تبعیض از جمله ویژگی‌های بارز شهید مدرس بود، ادامه داد: شهید مدرس نماد و شاخص یک نماینده انقلابی است و نمایندگان محترم مجلس باید از صفات بر جسته شهید مدرس الگوی بگیرند و با الگو قرار دادن ایشان در استقلال خواهی، شجاعت ،مرعوب نشدن در مقابل دشمنان و آلوده نشدن به فساد ، راه و یاد او را زنده نگه دارند.

موسوی پرداخت حقوق‌های نجومی را اقدامی غیر اصولی و نادرست خواند و افزود: باید با این قضیه برخورد پیشگیرانه شود در این بخش مجلس و دولت با قانون‌گذاری درست و اصلاح نظام اداری و ساختارهای معیوب، نقش اصلی دارند، اما در برخورد با حقوق‌های نجومی هر سه قوه باید ورود مشخص و تقسیم‌بندی شده و قاطع داشته باشند. 

امام جمعه قیدار با اشاره به سالروز ترور شهید فخری‌زاده گفت: شخصیت حاج محسن فخری‌زاده آن‌قدر مهم بود که صهیونیست‌ها و منافقین برای ترور این شخصیت مهم این مقدار طراحی و هزینه کردند تا به نتیجه رسیدند. 

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهداء به ویژه شهدای مظلوم هسته‌ای از جمله شهید شهریاری که روز هشتم آذر سالگرد شهادت این شهید بزرگوار است، افزود: یاد همه شهدای دوران انقلاب و جنگ تحمیلی گرامی باد.

لزوم استقرار مدیران متخصص، انقلابی مردمی در شهرستان ماهنشان

حجت‌الاسلام علیرضا علی اکبری نیز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با گرامیداشت پنجم آذر روز بسیج مستضعفان و سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام راحل و با بیان اینکه بسیج فراتر از یک نهاد بوده و یک تفکر و عطر جان فزای این تفکر در هر محیط باشد آنجا را معطر به عطر گل بهاری می‌کند، اظهار داشت: تفکر بسیجی منحصر در جنسیت و شخص و زمان و مکان نیست و یک مفهوم عمیق قرآنی است و اقتدار و موفقیت‌های نظام را مرهون تفکر بسیجی است.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به هفتم آذر نخستین سالروز شهادت شهید فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان گفت: فخری‌زاده جان عزیز و گرانبهای خویش را به خاطر تلاش علمی بزرگ و ماندگار در راه خدا و کشور نثار کردند و مجاهدت علمی و ولایتمداری و فضائل اخلاقی بالا را از خصوصیات این دانشمند و این شهید والامقام است.

 وی با اشاره به دهم آذر روز مجلس و با گرامیداشت این روز که مصادف است با شهادت شهید مدرس که پنج دوره نمایندگی مجلس شورای ملی، عرصه‌های نوینی را در سیاست مداری و سیاست گذاری ایران خلق کرد که برگرفته از شخصیت خود ساخته بود و می‌تواند از هر جهت الگو و اسوه نمونه برای سیاستمداران امروز باشد، افزود: مردم داری، دشمن شناسی، دشمن ستیزی، اتکا به توانایی داخلی، استبداد ستیزی، ایستادگی در مقابل تهدید و تطمیع، ساده‌زیستی و استقلال شخصی و عدم وابستگی به جریان‌های قدرت و ثروت را از خصوصیات آن شهید بزرگوار است.

علی اکبری آسیب نمایندگان کنونی را دخالت در عزل و نصب‌ها دانستند و وظیفه اصلی نماینده را تصویب قانون سودمند و نظارت بر اجرای قوانین و استفاده از ظرفیت‌های ملی در عرصه‌های اقتصادی اجتماعی فرهنگی و سوق دادن این امکانات و شهرستان‌ها برشمردند.

امام جمعه ماهنشان در پایان با اشاره به اینکه گرانی به مردم فشار می‌آورد و مردم را آزار می‌دهد از دولت مردمی و انقلابی خواست تا هر چه سریعتر با این معضل مبارزه کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که امام جمعه در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کند، خواهان استقرار مدیرانی از روی تخصص تعهد انقلابی مردمی و معتقد به نظام و ولایت در شهرستان شد.

انتهای پیام/2308/ ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول