اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نیروی هوایی آلمان برای انتقال بیماران کرونایی وارد عمل می‌شود

در پی رکورد جدید بیش از ۷۶۰۰۰ ابتلا به کرونا در آلمان تنها در یک روز و کمبود تخت و فشار بر مراکز درمانی این کشور در بخش‌های جنوبی و شرقی، نیروی هوایی آلمان بیماران نیازمند مراقبت‌های ویژه را به نقاط دیگر منتقل می‌کند.

نیروی هوایی آلمان برای انتقال بیماران کرونایی وارد عمل می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آلمان امروز جمعه (۲۶ نوامبر) رکورد جدید بیش از ۷۶۰۰۰ ابتلا به کووید-۱۹ در یک روز را گزارش کرد و همزمان نیروی هوایی این کشور برای اولین بار از آغاز همه‌گیری آماده می‌شود تا برای کاستن از فشار بر مراکز درمانی در مناطق به شدت درگیر، بیماران نیازمند به مراقبت‌های ویژه را به سایر نقاط کشور ببرد. 

روز قبل، آلمان از آستانه ۱۰۰۰۰۰ مرگ و میر ناشی از کرونا عبور کرد. این در حالی است که بیمارستان‌های عمدتاً در جنوب و شرق این کشور چندی است که از تکمیل ظرفیت واحدهای مراقبت‌های ویژه خود خبر می‌دهند. 

یک منبع امنیتی به رویترز گفت: اواخر روز جمعه، نیروی هوایی آلمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را از شهر جنوبی ممینگن به مونستر در نزدیکی اوزنابروک در شمال منتقل می‌کند تا به مراکز درمانی در جنوب کمک کند. 

این اولین بار است که نیروی هوایی آلمان مجبور شده از به اصطلاح واحد مراقبت‌های ویژه هوایی خود، هواپیماهایی که تا شش تخت آی‌سی‌یو دارند، برای انتقال بیماران کرونا در داخل این کشور استفاده کند.

یک منبع وزارت بهداشت آلمان گفت که برلین همچنین آفریقای جنوبی را روز جمعه پس از شناسایی نوع جدیدی از کووید-۱۹ در آنجا، منطقه‌ای آلوده اعلام خواهد کرد.

به گفته این منبع، این تصمیم که از جمعه شب اجرایی خواهد شد به این معنی است که خطوط هوایی مجاز خواهند بود فقط شهروندانی آلمانی را از آفریقای جنوبی به آلمان بیاورند. آلمانی‌های بازگشته هم حتی آن‌هایی که واکسینه شده‌اند، باید ۱۴ روز را در قرنطینه بگذرانند.

«ینس اسپان» وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد: این نوع تازه کشف شده ما را نگران می کند. به همین دلیل است که در اینجا فعالانه و زودتر عمل می‌کنیم، زیرا فقط نوع جدید که مشکلات بیشتری را ایجاد می‌کند در این شرایط کم داریم.

پیش‌تر، انگلیس شش کشور آفریقای جنوبی، نامیبیا، لسوتو، بوتسوانا، اسواتینی، و زیمبابوه را در فهرست قرمز سفر خود به دلیل شناسایی گونه جدید کووید-۱۹ قرار داد.

وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد از ظهر روز جمعه، این شش کشور در فهرست قرمز قرار خواهند گرفت و پروازها به طور موقت ممنوع خواهد شد.

به گفته آژانس امنیت بهداشت بریتانیا، گونه جدید دارای پروتئین سنبله‌ای است که به شدت با نوع ویروس کرونای اصلی که تمام واکسن‌های کووید-۱۹ بر اساس آن ساخته شده‌، متفاوت است.

برخی از کارشناسان نگرانند که این گونه اثربخشی واکسن‌های فعلی را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. بر اساس گزارش‌ها، جهش‌های جدید احتمالاً از واکنش ایمنی ایجاد شده توسط ابتلای قبلی فرار می‌کنند. این گونه همچنین ویژگی‌های مرتبط با سرایت بالاتر را نشان داده است.

به گزارش اسپوتنیک، حداقل ۱۰۰ مورد در آفریقای جنوبی تایید شده است، اما وزیر بهداشت این کشور معتقد است موارد بسیار بیشتر از آنچه در حال حاضر گزارش شده است. 

همچنین سازمان جهانی بهداشت در حال نظارت بر گونه جدید کووید است و یک جلسه ویژه در روز جمعه (امروز) به منظور بحث در مورد اثر این گونه بر واکسن‌ها و درمان‌ها برنامه‌ریزی شده است. 

 سویه جدید ممکن است به طور رسمی توسط سازمان بهداشت جهانی در روز جمعه طبقه‌بندی و به آن یک حرف یونانی اختصاص داده شود. 

 پیش‌تر، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که اگر اقدامات بیشتری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در اروپا انجام نشود، مرگ‌ومیرهای این قاره تا مارس آینده می‌تواند از دو میلیون نفر فراتر رود.

اروپا در بحبوحه موج چهارم ویروس قرار دارد و  این مسئله کشورها را مجبور به اعمال مجدد قرنطینه و محدودیت‌ها برای کمک به جلوگیری از افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر کرده است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، محاسبات کنونی نشان می‌دهد که از هم اکنون تا اول مارس ۲۰۲۲، بحران شدید در بیمارستان‌ها و بخش های مراقبت‌های ویژه بسیاری از کشور‌های اروپایی وجود خواهد داشت.

بر اساس روند فعلی، پیش‌بینی می‌شود تا بهار سال آینده تعداد مرگ‌ومیرهای ثبت شده به بیش از ۲.۲ میلیون نفر برسد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول