اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بحران پناهجویان در اروپا؛ وزیر کشور فرانسه دعوت از همتای انگلیسی را لغو کرد

در پی انتشار نامه نخست‌وزیر انگلیس خطاب به رئیس جمهور فرانسه درخصوص پناهجویان، وزیر کشور فرانسه دعوت از همتای انگلیسی خود را لغو کرد.

بحران پناهجویان در اروپا؛ وزیر کشور فرانسه دعوت از همتای انگلیسی را لغو کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هم‌زمان با بالا گرفتن اختلافات لندن و پاریس بر سر  بحران پناهجویان، «جرارد دارمانین» وزیر کشور فرانسه دیدار با همتای انگلیسی خود را لغو کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پس از انتشار نامه اعتراضی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس به «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درخصوص کوتاهی در ممانعت از عبور قایق‌های پناهجویان از کانال آبی بین دو کشور، دارمانین دیدار روز یکشنبه با «پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس را لغو کرد.

وزیر کشور فرانسه در بیانیه‌ای تند نوشت: «در پی انتشار نامه غیر قابل قبول نخست‌وزیر انگلیس، پریتی پتل در دیدار روز یکشنبه دعوت نخواهد شد اما این نشست همچنان میان فرانسه، بلژیک، هلند، آلمان و کمیسیون اروپا برگزار خواهد شد».

در حالی که اختلافات میان انگلیس و فرانسه بر سر حق ماهیگیری و تبادلات تجاری پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) بالا گرفته است، روز چهارشنبه خبر واژگون شدن یک قایق پناهجویان و مرگ ۲۷ نفر در راه رسیدن به سواحل انگلیس تنش‌ها بین دو کشور را افزایش داده است.

در این بین، از یک سو بوریس جانسون فرانسوی‌ها را مقصر عبور پناهجویان از این کانال آبی می‌داند و از سوی دیگر، فرانسوی‌ها دولت انگلیس را به «مدیریت بد پناهجویان» متهم کرده است.

جانسون در نامه روز پنجنشبه خطاب به ماکرون نوشته است: «توافقی با فرانسه برای پس گرفتن پناهجویانی که از مسیری خطرناک از این کانال عبور می‌کنند، تأثیر فوری و چشمگیری خواهد داشت».

نخست‌وزیر انگلیس همچنین افزایش گشت‌های ساحلی، پایش هوایی، استفاده از تکنولوژی‌هایی نظیر رادار و حسگرهای پیشرفته برای مقابله با انتقال پناهجویان از فرانسه به انگلیس را خواستار شده است.

با این حال ماکرون نیز در پیامی خطاب به جانسون از وی درخواست کرده از سیاسی کردن مسئله بحران پناهجویان خودداری کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول