اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

زیباترین روستاهای سی‌سخت در محاصره زباله/چه کسی پاسخگوی این فاجعه‌‌ زیست‌محیطی است؟

وضعیت نگران کننده دفن زباله در روستاهای توریستی سی‌سخت ، مسؤولان پاسخگوی این فاجعه زیست محیطی باشند؟.

زیباترین روستاهای سی‌سخت در محاصره زباله/چه کسی پاسخگوی این فاجعه‌‌ زیست‌محیطی است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، محیطی زیبا و بدون زباله لازمه همکاری همه دستگاه‌ها و خود مردم یک منطقه است که متاسفانه این روزها این مهم در شهرستان دنا دستگاهی وظیفه‌اش را به خوبی انجام نمی‌دهد.

به گزارش فارس، ورودی روستاهای علی آباد  اقبال آباد،کوخدان ، دهنو و سرمور این روزها بیشتر شبیه ورودی جایگاه‌های تفکیک زباله می‌باشد تا  شبیه جاده ورودی  روستای گردشگری و توریستی و در این خصوص دستگاه‌های مربوطه وظیفه خود را به نحو احسنت انجام نمی‌دهند و آن طور که باید خدمات انجام نمی‌دهند در این بین مردم کیسه‌های پر از زباله خود را درون جنگل سر سبز بلوط و رودخانه‌ای رها کنند که چندین طرح ماهی بزرگ در آنجا در حال پرورش ماهی هستند.

کم‌کاری بهداشت محیط شهرستان دنا کاملا محرز است چرا که بهداشت محیط اهالی روستا در خطر است ولی در این رابطه تا کنون عکس‌العملی نشان نداده است، اداره میراث فرهنگی و گردشگری دنا تا به امروز بی‌تفاوت و بی‌خیال نسبت به این مسأله مهم و حیاتی بوده چرا که این فاجعه زیست محیطی در ورودی روستاهای گردشگری، صنعت پردرآمد گردشگری و توریست این  چند روستای گردشگری را به خطر می‌اندازد.

 از سوی محیط زیست شهرستان در خصوص این فاجعه زیست محیطی که هم حیات وحش را به خطر می‌اندازد و هم حیات انسانها تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

و مهم تر از همه بخشدار مرکزی دنا به عنوان مرجع نظارت بر دهیاریها  باید به این فاجعه زیست محیطی ورود کند و عاملان اصلی که باعث این چهره زشت و ناسالم در ورودی این روستاهای گردشگری شده است را  به مراجع قضایی معرفی کند.

 متاسفانه از سوی همه دستگاه‌های مربوطه کم‌کاری شده جا دارد دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست استان در این شرایط حاد کرونایی جواب گوی افکار عمومی در رابطه با این فاجعه در این رسانه باشند. 

برخی از اهالی روستاهای مذکور در گفت و گو با فارس گفتند: متاسفانه اهالی این چند روستا با مشکلات نبود مرجعی جهت جمع آوری زباله روبه رو هستند و هر خانواده ای برای رهایی از دست زباله خود مجبور می شود که زباله اش را در جنگل و یا رودخانه رها کند که نتیجه‌اش این شده است که الان با آن مواجه هستیم.

اهالی روستای علی آباد و اقبال آباد نداشتن دهیار برای روستاهایشان را عامل این انبوه زباله می دانستند و یادآور شدند: تنها ماشین جمع آوری زباله این چندین روستا در اختیار روستای کوخدان است که به روستای علی آباد و اقبال آباد سرویس دهی نمی دهد و زباله ها را جمع آوری نمی‌کند.

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول